טאי צ'י רפואי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

טאי צ'י היא אומנות לחימה עתיקה המתבססת על תנועות עדינות, שבעזרתן ניתן להפחית את הלחץ המופק כתוצאה מהעומס היום יומי. כמעט כל אחד יכול לבצע תרגילי טאי צ'י, ונראה שאומנות הלחימה המיסתורית מצליחה לשפר את המצב הבריאותי.

הטאי צ'י הומצאה כבר לפני 400 שנה, ומתבססת על העיקרון שבאמצעות תנועות איטיות ורגועות ניתן בהדרגה להרפות את כל שרירי הגוף ולהביא להפגת הלחץ.

אנשים שעוסקים בטאי צ'י מדווחים על ירידה במתח הנפשי, הרפיית הגוף והשרירים ותחושה כללית טובה יותר. כמו כן, לאורך זמן, טאי צ'י משפר את היציבה ובכך מונע כאבי גב ובעיות אורטופדיות אחרות הנובעות מחוסר שיווי משקל.

 השימוש בטאי צ'י למטרות רפואיות

אנשים רבים סובלים היום מכאבים שונים בגוף שמבטאים את העומס היום יומי ואת השגרה הלחוצה שנגרמת כתוצאה מאורח החיים הלחוץ.

בשנים האחרונות, אנשים רבים מתלוננים על כאבי גב, כאבי שרירים, עייפות רבה ולחץ רב, שנגרמים על רקע העיסוק הבלתי פוסק בעבודה והלחץ הרב.

במקרים בהם נגרמים כאבי גב כרוניים או כאבי שרירים אחרים, ניתן כחלק ממכלול הטיפולים האפשריים לשלב גם טאי צ'י, ולשפר את המצב הגופני באמצעות עיסוק באומנות הלחימה העתיקה.

בזכות העיסוק בטאי צ'י, הכאב הרב מוקל ואיכות החיים משתפרת, וזאת ללא שימוש בתרופות או בחומרים חיצוניים.

 עיסוק בטאי צ'י תורם לגוף האדם

כבר ידוע לרופאים ולחולים שקשה מאוד לטפל בהצלחה בכאבים כרוניים, והמטופלים שסובלים מהם נאלצים להתמודד עם הכאב במהלך החיים. שימוש בתרופות משככות כאב ובנוגדי דלקת לא תמיד יעיל, וכאשר מדובר בכאב שרירים כרוני השימוש בתרופות אינו פותר את הבעיה הראשונית של השריר הקצר והמתוח הגורם לכאב.

טאי צ'י, נכנס בדיוק אל המקום אליו התרופות לא מגיעות – בזכות הפעלת השרירים האיטית והמדודה, והדגש על נשימה נכונה, אנשים העוסקים בטאי צ'י מצליחים לגרום להארכת שרירי הגוף ולהפגת המתיחות.

תרגול טאי צ'י על בסיס יום יומי עוזר לשחרור שרירי הגוף, שיפור הזרמת הדם אל הרקמות וגורם בסופו של דבר להקלה משמעותית על הכאב. בנוסף, השליטה בנשימה וה"ניתוק" הקצר הנגרם בזמן העיסוק בטאי צ'י עוזר להפגת המתחים והלחצים בהם שרוי הגוף ולהפחתת הסטרס. בזכות הפחתת המתח הנפשי, הכאב הגופני פוחת גם כן, וניתן לראות שיפור במצב.

מלבד האפקט של ההקלה על הכאב, טאי צ'י עוזר לשיפור היציבה ובכך מונע כאבים רבים. יציבה לא נכונה שמתבטאת בהליכה כפופה, ישיבה לא נכונה מול המחשב או אימוץ תנוחות מזיקות, מובילה בטווח הארוך לכאבים כרוניים רבים שהנפוץ ביניהם הוא כאב הגב.

עיסוק בטאי צ'י עוזר לשיפור היציבה ולחיזוק השרירים המייצבים, ובכך תורם רבות למניעת כאבי גב ושרירים ולשיפור משמעותי של השליטה בשריר ובשלד.

כמו כן, עבור אנשים שאינם עוסקים באופן יום-יומי בפעילות גופנית, עיסוק של מספר דקות ביום בטאי צ'י עוזר לשיפור הגמישות, הנעת המפרקים וחיזוק הגוף.

 מדוע כדאי להתחיל לעסוק בטאי צ'י?

פעילות גופנית היא דבר חשוב ביותר עבור כל אחד, ועוזרת להפחתת לחץ הדם, חיזוק הלב והנשימה ושיפור המצב הבריאותי. בגילאים המבוגרים, אנשים רבים טוענים שאינם יכולים לבצע פעילות גופנית בצורה טובה בגלל כושר גופני לקוי, שרירים חלשים וכאבי גב ומפרקים. טאי צ'י הוא הספורט הנכון עבור אנשים כאלה – מדובר בפעילות איטית ומתונה, שאינה דורשת כושר גופני רב ולא מפעילה עומס על הגב ועל המפרקים.

בזכות הפעילות האיטית, שרירי הגוף מתחזקים בצורה נכונה ומדוייקת מבלי להעמיס על הגוף. בשל האפקטים המיטיבים הרבים של טאי צ'י, מומלץ מאוד לאנשים הסובלים מכאב כרוני או לאנשים שמחפשים פעילות גופנית נוחה לנסות ולהתחיל להיכנס לשיעורי טאי צ'י, ובכך לשפר את הבריאות תוך הנאה רבה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן