טיפול בעזרת גירוי חשמלי-TENS

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

שיטה יעילה ביותר להפחתת כאב היא טיפול בעזרת גירוי חשמלי הנקרא גם:
TENS – Transcutaneous Electrical Nerve Stimulation.

זוהי טכניקה בה ניתן להקל על כאבים מסוגים שונים, כמו כאבי גב, דלקות פרקים, כאבי כתפיים, כאבי ראש וכל סוג אחר של כאב.

מטרתו העיקרית של השימוש בטיפול בעזרת גירוי חשמלי הוא להפחית ככל שניתן את השימוש במשככי כאבים, אשר תופסים מקום מרכזי בחייו של החולה הכרוני וגורמים בעצמם לנזק ארוך טווח.

הטיפול ב-TENS מתבצע על ידי אלקטרודות חשמליות שממוקמות בדרך כלל באזור הכאב, וגורמות לחסימת הסיגנל העצבי שגורם לכאב. בדרך זו מתקיימת שליטה על הכאב והוא מופחת בצורה יפה.

גירוי החשמלי משפיע על הכאב

הגירוי החשמלי המתבצע באמצעות האלקטרודות המחוברות לגוף מקל על הכאב בדרכים שונות. ראשית,  הזרם החשמלי המופק מהאלקטרודות גורם לעיכוב פרה-סינפטי של הסיגנל העובר מחוט השדרה. כלומר, הזרם עובר דרך העצבים עד שורש העצבים בחוט השדרה, ושם גורם לעיכוב מנגנון הכאב.בנוסף, שימוש ב-TENS גורם לוויסות רמתם של רכיבים כימיים שונים שמשפיעים על הכאב, כמו אנדרופינים ואנקפלינים.

אנדרופינים, הם חומר טבעי המופרש מהגוף וגורם להפחתת הכאב, והשימוש בגירוי חשמלי גורם להגברת הפרשת האנדרופינים שמובילה באופן מיידי לשיכוך הכאב.

כמו כן, כאשר האלקטרודות ממוקמות באזור הכאב, הן מונעות יצירת אות חשמלי על ידי העצב עצמו, ו"ממסכות" את הסיגנל העובר מהעצב הפריפרי אל המוח. בכך, המוח לא מקבל את האות המצביע על הכאב, הכאב מופחת באופן משמעותי והמצב הכללי משתפר.

מכשיר TENS והשימוש שנעשה בו על הסובלים מכאב

מכשיר ה-TENS מורכב משתי אלקטרודות היוצאות מקופסית קטנה ומחוברות לעור, בדרך כלל בסמוך לאזור הכואב. כאשר הזרם החשמלי עובר מהאלקטרודות אל העור, הוא מגיע בסופו של דבר אל העצבים וסוגר מעגל שגורם להפחתת הכאב.

ברוב המקרים, שימוש של כ-40 דקות מספיק כדי להביא להקלה משמעותית על הכאב, אך קיימים מקרים חריגים בהם השימוש במכשיר מתבצע לאורך זמן רב יותר.

השימוש בגירוי חשמלי לצורך הפגת הכאב יכול להתבצע במרפאה, או באופן עצמאי בבית. לאחר הדרכה קצרה שמועברת על ידי רופא או פיזיותרפיסט, ניתן לקבל את מכשיר ה-TENS, ולהשתמש בו בצורה ביתית.

שימוש ב-TENS נחשב ליעיל בטיפול נגד כאבים במצבים מסוימים

טיפול באמצעות גירוי חשמלי עוזר בעיקרון לכל סוגי הכאב, בכך שמשתק את העברת האות מהעצב אל המוח ומשנה רכיבים פיזיולוגיים אחרים כך שהכאב יופג. המטופלים שנהנים משיכוך כאב על ידי גירוי חשמלי בצורה הטובה ביותר הם מטופלים הסובלים מבעיות שרירים מפרקים ועצמות.

לדוגמא, חולי פיברומיאלגיה ואוסטאורתריטיס נהנים בצורה יוצאת מן הכלל מהשימוש במכשיר ה-TENS. כמו כן, מצבים נוספים כמו כאבי גב תחתון, צוואר תפוס, דלקת בגידים או בברך מאפשרים גם כן טיפול יעיל במכשיר ה-TENS.

באופן מפתיע, שימוש בגירוי חשמלי גם עוזר להפגת כאב חריף, כמו לדוגמא בזמן צירי לידה. בסופו של דבר, גירוי חשמלי מספק שיטה טובה להפחתת הכאב ולהקלה על הסבל ומתאים כמעט לכל סוג של כאב.

בטיחות במהלך הפרוצדורה הטיפולית

מומחים רבים גורסים ששימוש בגירוי חשמלי לצורך הפחתת הכאב הוא טיפול יעיל ובטוח. עם זאת, בגלל שמדובר בטיפול שמתבצע במקרים רבים באופן עצמאי בבית, קיים סיכון לנזק שנגרם כתוצאה משימוש לא נכון במכשיר. הסיכון הגדול הוא לכוויות או לשימוש במתח גבוה מדי, ולכן חשוב מאוד לעבור הדרכה נכונה לפני תחילת השימוש, ולוודא שהמכשיר תקין ושהשימוש בו מתבצע בצורה טובה ונכונה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן