פטרת בציפורניים ותחושות כאב

פטרת בציפורניים ותחושות כאבפטרת בציפורניים הינה תופעה המבטאת זיהום פטרייתי המופיע בציפורני הידיים או הרגליים. תופעה זו הינה שכיחה באוכלוסייה הכללית, ובפרט באוכלוסייה המבוגרת יותר, ומופיעה, על פי הנתונים, אצל 40% מהאנשים בדרגות חומרה משתנות.

הפטרת גורמת לאי נוחות, פגיעה בפן האסתטי ואף לכאב, בעקבות נטייתה להחמיר במהלך הזמן. לפיכך, ההמלצה היא לטפל בפטרת הציפורניים לפני תחילת הכאב ובשלביה המוקדמים, על מנת לחסוך אי נעימות וטיפול ארוך יותר לאחר מכן.

הטיפול בפטרת הציפורניים (כפי שניתן כאן) הינו ארוך, מכיוון שלתופעה זו ישנה נטייה להיות עקשנית וחוזרת על עצמה. מרבית הטיפולים הינם כואבים ואינם נעימים. נעשים ניסיונות רבים על מנת למזער את הרגשת הכאב הנלווית לטיפולים ההכרחיים.

הטיפול הינו הכרחי, משום שפטרת הציפורניים, מעבר להיותה לא אסתטית, הינה מסכנת את המטופל בהתפתחות זיהום חיידקי נרחב וכואב, במיוחד חולים כרוניים.

מעבר לכך, במידה והציפורן תיפול, אזור זה יישאר רגיש ללא הגנה, ויגרור כאבים חודרים על כל פעולה יומיומית שתיעשה, כמו למשל נעילת נעליים.

תסמיני פטרת הציפורניים

פטרת הציפורניים הולכת ומחמירה עם הזמן. בתחילה הרגל תיראה אדומה, והמטופל ירגיש גרד חזק, עקצוץ וגירוד עד כאב.

הכאב המתלווה לפטרת הציפורניים הינו סובייקטיבי, ותלוי באופן משמעותי בהיסטוריה הרפואית של המטופל ובמצבו בגופני הכללי.

מעבר לכך, העור בין האצבעות עלול להתקלף, ולהדיף ריח רע ואופייני. לפעמיים, ייראו על הציפורן כתמים שחורים או כתומים, אשר יבטאו את התפוררות הציפורן.

בפעמים אחרות, התסמינים היחידים לפטרת הציפורניים תהיה עיוות הציפורן, בחלקה הדיסטאלי (המרוחק), כך שהיא תהיה קשה וכמעט בלתי ניתנת לגזירה.

הפטרת הינה מדבקת מאד, ועלולה להזיק גם לבני המשפחה הקרובים. על כן, מייד עם הופעת התסמינים הראשוניים, ההמלצה היא לטפל ולמנוע את המשך ההדבקה.

פטרת הציפורניים עלולה להתפשט גם לכף הרגל, לגרום לסדקים וכך להחמרתו של הזיהום ולתחושת הכאב. האבחון ייעשה, על פי רוב, על סמך התסמינים הקליניים האופייניים. במידת הצורך, תילקח תרבית מהציפורן לבדיקה מעבדתית.

הפטרת תהיה נפוצה יותר אצל מבוגרים, בעלי מחלות כרוניות (כמו סוכרת, או נשאי איידס), ואנשים אשר מרבים ללכת יחפים במקומות רחצה ציבוריים (קרי: בריכה ציבורית, מקלחות משותפות ועוד).

טיפול בפטרת הציפורניים

הטיפול הראשוני בפטרת, כאשר אין בנמצא טיפול אחר חלופי, הינו על פי ההמלצה להשרות את הרגלים במים חמים מהולים ביוד. יש להקפיד להשאיר את הרגליים בהשריה של לפחות רבע שעה מדי יום. טיפול זה הינו הטיפול הדחוף, אשר יימנע מהפטרת להמשיך להתפתח, ויסייע בהקלת הגרד ובתחושת הכאב.

עם זאת, לאחר הגעה לרופא או מומחה בנושא, יש לבקש משחת עור מיוחדת לפטרת. ישנן משחות יעילות אשר נמכרות גם ללא מרשם רופא בבתי המרקחת השונים.

לרוב, הטיפול משלב תרופות פומיות (itraconazole, terbinafine) בנוסף למשחות אלו, על מנת להגביר את יעילות הטיפול ולהקטין את פרק הזמן הדרוש לריפוי.

יש להיזהר במתן תרופות אלו, במיוחד למטופלים מבוגרים, מחשש לתופעות לוואי, נזקים לכבד, ותגובות בין תרופתיות. על מנת לרכוש תרופות אלו, יהיה על המטופל לפנות לרופא עור מומחה.

ישנן הבטחות רבות לטיפול בפטרת הציפורניים, ללא כאבים, באמצעות טיפולים חדשניים יותר מבחינה טכנולוגית.

חשיבות הטיפול, נעוצה בעובדה כי המטופל חייב להיענות לטיפול באופן עקבי ומסודר. עם זאת, יש לזכור, כי פטרת הציפורניים הינה תופעה אשר נוטה לחזור על עצמה, למרות הטיפולים הרבים. במקרה של מטופלים הסובלים מכאבים, ניתן לטפל בתחילה במשככי כאבים, עד אשר תוכח יעילות הטיפול האיטי יותר. תוצאות הטיפול, יעיל ככל שיהיה, עלולות להימשך עד כחצי שנה.

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:
לקבלת מחיר מיוחד עבור רכישת מכשיר בקיורלייזר
דרך המרכז לאבחון כאב השאירו פרטים
דילוג לתוכן