טיפול תרופתי לשיכוך כאב בילדים ובתינוקות

כאב מופיע אצל ילדים מסיבות שונות: צמיחת שיניים, גזים, חבלות, כאבי גרון, כאבי אוזניים, שיעול ועוד.ילדים רגישים ביותר לכאב, ולכן הכאב עלול להשפיע עליהם באופן משמעותי ולמנוע מהם לתפקד כשורה במהלך היום יום ואף לגרום לפגם התפתחותי כאשר מדובר בתינוקות.

מסיבות אלו, קיימת חשיבות רבה להקלה על הכאב אצל הילדים, וזאת מכיוון שכך ניתן לשפר את מצבם ולמנוע מהם את הסבל הרב.

על מנת להקל על הכאב בילדים משתמשים ב-2 תרופות עיקריות ללא מרשם רופא: אקמול, ואיבופרופן שעוזרות להקלה על כל סוגי הכאב. כאשר הטיפול בתרופות אלה מתבצע בצורה נכונה, הוא מקל בצורה יפה על הכאב ולא גורם נזקים לטווח הארוך. מלבד זאת, ניתן כמובן להשתמש בתרופות נוספות, ספציפיות יותר, במטרה להקל על הכאב ולשפר את המצב.

 אקמול לילדים

התרופה הנפוצה ביותר להקלה על הכאב אצל ילדים היא אקמול. מדובר בתרופה בטוחה ביותר שעוזרת לשיכוך הכאבים ולהורדת החום, עם מינימום תופעות לוואי. אקמול ניתן לילדים בדרך כלל בסירופ, ובמינונים שונים לפי הגיל והמשקל.

המינון המקובל הוא על 15 מ"ג על כל ק"ג משקל של הילד, ולא מומלץ לעבור מינון זה. כמו כן, אקמול לילדים יכול להגיע בצורת טיפות או נרות, וכדאי להתייעץ עם רופא הילדים לגבי דרך מתן התרופה והמינון.

 איבופרופן לילדים

איבופרופן, שנמכר בתור נורופן או אדוויל הוא תרופה נפוצה מאוד להקלת כאב אצל מבוגרים, ומשמשת גם ילדים. התרופה יכולה להגיע כסירופ במינונים נמוכים ובכך לשמש את הילדים, ולעזור להקלה על כאבים ולהורדת חום.

שימוש באיבופרופן יעיל בעיקר כנגד כאבים דלקתיים, ופחות טוב להורדת חום ואסור לשימוש מתחת לגיל חצי שנה. גם כאשר מדובר באיבופרופן חשוב להקפיד על המינון המומלץ ולהשתמש בו בצורה מושכלת. כאמור, חשוב מאוד להקפיד על מתן התרופה בצורה מדוייקת, ולהתייעץ עם הרופא לגבי המינון המומלץ.

 הרחקת תרופת אספירין מילדים

אספירין הוא משכך כאבים נפוץ ביותר, ומשמש מבוגרים רבים להקלה על הכאב אך אסור לשימוש אצל ילדים מתחת לגיל 18!

שימוש באספירין לשיכוך הכאבים אצל ילדים מתחת לגיל 18 עלול לגרום לתסמונת הנקראת Reye's Syndrome שעלולה לגרום למוות.

לאורך ההיסטוריה, נגרמו מקרים שונים של פגיעה לאחר שימוש באספירין, במיוחד אחרי שילדים (גדולים) לקחו את התרופה שהייתה בבית על דעת עצמם.

ולכן, חשוב מאוד להרחיק את האספירין מהישג ידם של ילדים, ובאופן כללי לזכור שלא מומלץ לתת תרופות ללא התייעצות עם רופא.

 טיפות אוזניים

ילדים רבים סובלים מכאבי אוזניים, בהם ניתן לטפל בקלות על ידי טיפות אוזניים. ברוב המקרים, אין צורך לטפל בדלקת האוזניים והיא עוברת מעצמה, אך במיוחד אצל ילדים כדאי מאוד להעניק טיפול שמקל על כאב האוזניים וניתן על ידי טיפות.

טיפות כמו אוטידין או טיפות מסוגים שונים יכולות לשפר את ההרגשה הכללית ולהקל על הכאב הרב שנגרם כתוצאה מדלקת האוזניים.

עם זאת, חשוב לזכור שהטיפות לא מרפאות את הדלקת אלא רק מקלות עליה, ולכן חשוב מאוד להגיע אל הרופא לבדיקה בכל מקרה של דלקת אוזנים.

 סירופ נגד שיעול

ילדים רבים סובלים משיעול רב במהלך הילדות, ומטופלים על ידי סירופ נגד שיעול. הסירופ מכיל חומרים שונים שמקלים על השיעול ועוזרים לשיפור המצב הכללי ומצב הרוח, אך בחלק מהמקרים מדובר בתרופות בעלות פוטנציאל התמכרות.

חלק מהתרופות נגד שיעול שניתנות לילדים מכילות קודאין, שהוא חומר אופיאטי בעל פוטנציאל התמכרות רב. ולכן, חשוב להמעיט בשימוש בתרופות שמכילות קודאין, ולשמור אותן למקרים קשים במיוחד. עם תרופות אחרות שעוזרות לכיוח ולהוצאת הליחה אין בדרך כלל בעיה וניתן להשתמש ללא הגבלה.

אולי יעניין אותך גם:

האם בכוחם של חיבוק או "נשיקה של אימא על הפצע" להפחית כאב?

תרופות לשיכוך הכאב עם מרשם רופא

רפואה טבעית נגד כאב

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:
לקבלת מחיר מיוחד עבור רכישת מכשיר בקיורלייזר
דרך המרכז לאבחון כאב השאירו פרטים
דילוג לתוכן