כאב דקירה בחזה – כל התחזיות האפשריות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כאבי חזהמאחר והלב ממוקם בבית החזה, מטבע הדברים דקירות בחזה, כאבים או אי נוחות באזור החזה הם תסמינים שיכולים לעורר דאגה גדולה או מצד שני לזכות להתעלמות מוחלטת כתוצאה מפחד מהנורא מכל. חשוב מאוד לציין כי לא בכל מקרה שבו מופיעים כאבים בחזה, אכן מקור הבעיה לבבי.

עם זאת, מאחר וישנו בכל זאת סיכוי מסוים לכך שמקור הכאבים בבעיה לבבית, הרי שבשום פנים ואופן לא ניתן להתעלם מהתסמין.

על מנת לדעת מה הוא מקור הכאבים יש ראשית לאפיין אותם בצורה המדויקת ביותר האפשרית. כך לדוגמה יש לברר מה הוא המיקום המדויק שלהם שכן במקרים רבים מתברר כי הכאבים ממוקמים ברום הבטן ומקורם בכלל בצרבת או בהפרעות אחרות במערכת העיכול העליונה.

כמו כן יש לברר מה הוא אופי הכאבים, כלומר האם מדובר בדקירה קצרה מאוד שלא נמשכת יותר מחמש שניות או שמא מדובר בכאב לוחץ מאוד שלא מרפה למעלה מחצי שעה. עוד יש לשים לב למועד הופעת הכאב, לבדוק האם הוא מחמיר לאחר הארוחה או האם קדמה לכאב פעילות שרירית מאומצת או חבלה ובנוסף חשוב ביותר לשים לב האם הכאב משתנה באופיו או בעוצמתו בנשימה עמוקה. במאמר שלפניכם נפרט אודות גורמים אפשריים לכאבים בחזה.

אוטם שריר הלב

אוטם שריר הלב (המונח הרפואי להתקף לב) הוא מצב שבו מתרחשת הפרעה חמורה באספקת הדם ללב. בדרך כלל מצב זה נגרם כתוצאה מחסימה של אחד מהעורקים הכליליים על ידי קריש דם. התסמין השכיח ביותר של מצב זה הוא כאב חד מאוד ופתאומי מאוד בחזה. הכאב יכול גם כן להקרין לאזור הלסת, הצוואר וזרוע שמאל.

חשוב ביותר לשים לב לתסמינים הנוספים הנלווים לכאבי החזה. במקרה של אוטם שריר הלב לרוב יסבול החולה מקוצר נשימה, בחילה, הקאות, תחושת חרדה בלתי מוסברת, הזעת יתר ועוד. אוטם שריר הלב מאבחנים באמצעות אקו לב, MRI, בדיקת אק"ג ובדיקות דם שונות בדגש על טרופונין.

תעוקת חזה (תעוקת לב)

תעוקת חזה או אנגינה פקטוריס, היא מחלה של שריר הלב שבה לא מגיע מספיק דם לשריר הלב. בדרך כלל התסמין המרכזי של תעוקת חזה יהיה לחץ בחזה ותחושת מחנק ולאו דווקא כאב דקירה. עם זאת, במקרים מסוימים הכאב יהיה ממשי ועוצמתי. תעוקת חזה יציבה באה לידי ביטוי בהתקפים הנמשכים בין חמש דקות לרבע שעה המופיעים בעיקר כאשר ישנה דרישה מוגברת לחמצן כמו לדוגמה בזמן התרגשות, לאחר ארוחה גדולה, בזמן פעילות גופנית ועוד.

תעוקת חזה בלתי יציבה באה לידי ביטוי בהתקפים ארוכים יותר ותכופים יותר שיכולים להופיע גם במנוחה או אחרי מאמץ קל בלבד. הטיפול בתעוקת לב כולל שינוי באורח החיים (הפסקת עישון, הפחתת משקל ופעילות גופנית אירובית), הפחתה של גורמי סיכון לאוטם שרירי הלב (הורדת לחץ דם ואיזון פרופיל השומנים בדם למשל) וטיפול בסימפטומים הכולל למשל שימוש בניטריטים, חוסמי בטא, פותחי תעלות אשלגן ועוד.

מחלות ריאה

במקרים רבים מאוד מתברר כי מקור הכאבים במחלת ריאות כזו או אחרת. בין היתר מדובר ביתר לחץ ריאתי, אסטמה, תסחיף ריאתי, דלקת ריאות, הצטברות של אוויר בין קרומי הריאה, אסתמה, ברונכיטיס ועוד. גם במקרה הזה, התסמינים הנלווים לכאבי החזה ירמזו על האטיולוגיה של הכאבים.

הפרעות במערכת העיכול

הפרעות במערכת העיכול שיכולות לגרום לכאבים בחזה הן למשל רפלוקס קיבתי ושטי, התכווצויות לא תקנות של שרירי הוושט, הפרעות שונות בכיס המרה או בלבלב ועוד.

בעיות בעצמות, בשרירים או בגידים

במקרים מסוימים מקור הכאבים בדלקת במפרק המחבר בין החלק הגרמי לחלק הסחוסי באחת הצלעות או במספר צלעות, חבלה בעצמות או גידולים בעצמות, שריר תפוס או מתוח ועוד.

גורמים נפשיים

אם ילד מתלונן על כאבים בחזה, חשוב לשלול גורמים נפשיים מסוימים. כך לדוגמה אלימות במשפחה, תינוק חדש שנולד, בן משפחה שלקה בליבו ומתח בין ההורים יכולים בהחלט להוביל לתלונות על כאבים בחזה בילדים. בקרב ילדים תלונות בנוגע לכאבי חזה הן הגורם לשלוש פניות מתוך כל אלף פניות לחדר מיון. כמו כן בילדים בפחות מחמישה אחוז מאלו המגיעים למיון על רקע כאבים בחזה מתגלה בעיה לבבית.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן