משככי כאבים ללא מרשם עלולים להרוג אתכם

סכנות משככי כאבים ללא מרשםהיחס לתרופות ללא מרשם הוא שניתן לקחת אותן ללא חשש מפני שאין צורך להתייעץ עם רופא לפני כן. והרי אם אין צורך לבקש מרשם מרופא, זהו וודאי סימן מובהק לכך שהן לא מסוכנות.

נכון שרמת המסוכנות של משככי כאבים ללא מרשם נמוכה יותר, אך חשוב לדעת כי גם הפעילות שלהן עלולה להיות מסוכנת ביותר. כל תרופה אותה מכניסים לגוף מפרה את הסדר הטבעי. הגוף פועל בצורה אוטומטית וכאשר מכניסים אליו חומרים שאינם טבעיים הכול עלול להשתבש.

אנשים רבים מאמינים שאין צורך לפחד והרי בסך הכול משרד הבריאות אישר את התרופות הללו לשימוש, אך מאמר זה סוקר עובדות מדהימות לגבי סכנות השימוש במשככי כאבים ללא מרשם.

סכנות השימוש בפרצטמול

פרצטמול הוא החומר הפעיל בתרופות כמו אקמול, דקסמול ונובימול. החומר הפעיל בתרופות אלו מיועד לשיכוך כאבים ואנשים נוטלים אותו בכאבי ראש, כאבי מחזור חודשי ואפילו לטיפול בחוסר נוחות קל. הכדורים אכן נחשבים לבטוחים, אך מסתבר שאפילו כמות קטנה מעל המותר יכולה לגרום לבעיות קשות בכבד – עד כדי רמה של שחמת.

הפרצטמול מתפרק בכבד במיקום מסוים, וכאשר יש עומס שלו במקום הכבד עלול לקרוס. הסכנה מחריפה במקרים של כאב ראש לאחר שתיית אלכוהול. האלכוהול מפורק גם הוא בכבד, ובמקום לאפשר לכבד לנוח מעבידים אותו עוד יותר כדי לפרק את התרופה דבר שעלול להיות עם תוצאות הרסניות.

סכנות השימוש באופטלגין

תרופה הנמכרת בישראל ללא חשש ולא מודעות לסכנות שהיא טומנת בחובה. כדי להבהיר עד כמה היא מסוכנת אולי כדאי להזכיר שהשימוש בתרופה נאסר במדינות מפותחות כמו ארה"ב, אוסטרליה וקנדה. לאופטלגין יש תופעת לוואי בה מספר הכדוריות הלבנות האחראיות לפעולת מערכת החיסון בדם צונח.

הסכנה המיידית המתעוררת היא זיהום בדם או בשפה המקצועית אלח דם. מצב זה הוא אחד המסוכנים ביותר הידועים ברפואה המודרנית ועלול להביא למוות באופן מהיר.

תרופת הפלא אספירין – אל תתעלמו מההשלכות

אספירין נחשבה לתרופת פלא. מיד כשנודע שהיא מדללת דם היא הפכה להיות התרופה הנבחרת עבור מטופלים רבים. ישנם אפילו רופאים המגדילים לעשות ומציעים למטופלים לקחת אותה כמניעה נגד סכנה של מחלות ואירועי לב. למרות שהיא אכן נחשבת תרופה מצוינת, אסור להתעלם מן ההשלכות שלה.

מחקרים מראים כי נטילת אספירין באופן קבוע גורמת לרירית הקיבה להפוך לדקה יותר עד כדי רמה של חור במקום! משמעות מצב כזה הוא ניתוח דחוף ומציל חיים. תרופות ללא מרשם יכולות להיות יעילות, אך חשוב לזכור שלכל כדור אותו מכניסים לפה יש השלכות שאסור להתעלם מהן!

התרופה ויוקס מגבירה את הסיכון למחלות לב

זוהי תרופה השייכת למשפחת נוגדי הדלקת שאינם סטרואידים, שמטרתם לסייע בטיפול בדלקת ובכאב מקומי. תופעת הלוואי הידועה של תרופות אלו היא פגיעה בקיבה, אך מסתבר במחקרים אחרונים שויוקס מעלה את הסיכון לחלות במחלות לב עד פי שלושה! כך שאומנם הכאבים משוככים ברגע זה, אך הסיכון למחלת לב עתידית קופץ משמעותית.

אולי יעניין אותך גם:

האם משככי כאבים מסכנים את הלב?

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:
לקבלת מחיר מיוחד עבור רכישת מכשיר בקיורלייזר
דרך המרכז לאבחון כאב השאירו פרטים
דילוג לתוכן