רפואת ספורט מסייעת להעלמת כאבים אורתופדיים

העיסוק בספורט מביא עימו מגוון רחב של תועלות. מי שעוסק בספורט באופן קבוע שומר בכך על בריאות הלב וכלי הדם.

העיסוק בספורט מביא עימו ירידה בלחץ הדם, הפחתה של שומנים בדם, איזון של רמות הסוכר, שיפור ביציבה. לא פחות חשוב מכך – משיגים גם שיפור של הבריאות הנפשית והפגת מתחים. אך למרות כל היתרונות של העיסוק בספורט, פעילות מאומצת או ביצוע תרגילים בדרגת קושי גבוהה מדי עשויים להביא לכאבים.

למרבה המזל, רפואת ספורט מתקדמת יכולה לסייע בהעלמת כאב. עוד מתברר שהתמודדות נכונה עם כאבים באמצעות שיטות טיפול מגוונות, יכולה לשפר את טווח התנועה שניזוק ולאפשר חזרה מהירה יותר לשגרת חיים פעילה ובריאה.

הפגת כאבים וחזרה לאימונים

מדוע חשוב כל כך שספורטאים יקבלו טיפול מתאים, באמצעות מיטב הכלים של רפואת ספורט בכל מקרה של כאבים? קיומם של כאבים הוא האיתות הברור והחשוב מכל להימצאותה של בעיה. בין אם מדובר בכאבים בכתף, בין אם מדובר בכאבים בכף הרגל ובין אם מדובר בכאבים בגב, קיומם של כאבים עשוי לפגוע בשגרת האימונים.

חשוב מאוד לאבחן בהקדם את הסיבות להופעת תחושת הכאב כדי להפריד בין סימפטומים פחות משמעותיים לבין כאלה שמצריכים טיפול.

התעלמות מתחושת כאב קלה עשויה להביא להחרפת הבעיה ולעיתים גם להיווצרותו של נזק בלתי הפיך. התעלמות מסימנים מוקדמים ומתחושת כאב קלה עשויה בהחלט להסתיים בניתוח כירורגי שניתן היה למנוע אותו. העלמת תחושת כאב, באמצעות שיטות מגוונות המקובלות ברפואת ספורט כגון פיזיותרפיה, הידרותרפיה, גלי הלם וכיוצא באלה, תאפשר חזרה מהירה יותר לשגרת האימונים, בלי שהדבר ילווה בפגיעה בריאותית מיותרת.

שיקום באמצעות אימון

לעיתים, רופא המתמחה בכאבי ספורט ופציעות יפנה את המטופל לניתוח שלא ניתן להימנע ממנו. לעיתים, ההמלצה תהיה לפנות לכירופרקט, אוסטאופת, מעסקה או למרפאה שמתמחה בטיפול בגלי הלם.

יחד עם זאת, ישנם מקרים שבהם הטיפול הטוב ביותר להעלמת תחושת הכאב יהיה ביצוע של אימון מבוקר ושימוש בפתרונות לחיזוק שרירים.

פציעות ספורט רבות, כאבים ודלקות במפרקים נובעים למעשה מחולשה של שרירים מסוימים בגופם של המתאמנים. זה נכון לגבי מתאמנים מתחילים וכן לגבי ספורטאים מקצועיים שמתמודדים עם עומס ניכר במהלך הפעילות והאימונים.

שיקום באמצעות אימון צריך להיעשות באופן מודרך וזהיר. מקובל מאוד לעשות שימוש בפתרונות כגון אימון רצועות, כדורי פילאטיס ומכשירי אימון שונים שיכולים לחזק קבוצות שרירים מסוימות לרבות שרירי הליבה. חיזוק שרירים באמצעות אימון ממוקד משפר מאוד את היציבה ומאפשר לשקם גם פציעת גב, פריצת דיסק, דלקות במפרקים ועוד.

הפחתת כאב ואביזרים אורתופדיים

טיפולי הידרותרפיה, עיסוי רקמות עמוק, בניית תפריט תזונתי וחזרה הדרגתית לאימונים מהווים כולם מרכבים חשובים ברפואת הספורט המתמודדת עם שחיקת סחוס, דלקות וכאבים על רקע אחר. יחד עם זאת, מקום חשוב שמור גם לשימוש באביזרים אורתופדיים מתאימים.

עבור מתאמנים וספורטאים רבים, הדרך להעלמת הכאבים ולשיקום וחזרה לפעילות מבוססת על שימוש באביזרים כגון מדרסים מיוחדים לספורטאים, גרבי לחץ, פתרונות הגנה לברכיים, לאצבעות, למפרקים שונים. התאמת מדרסים בשיטות תלת ממדיות וכן שימוש באביזרים נוספים לתמיכה יכולים להפחית כאבים ולסייע בזירוז ההחלמה.

אז אם אתם סובלים מכאבים על רקע לא ברור לאחר פעילות ספורטיבית, אם אתם חוששים שהכאבים נובעים משברי הליכה, דלקת במפרק, פגיעה בגיד או כל בעיה אחרת – פנו לאבחון וחפשו את הטיפול שמתאים לכם. רפואת ספורט איכותית מציעה שפע של דרכי טיפול להתמודדות עם כאבים הנובעים מפציעות ספורט או מניתוח.

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:
לקבלת מחיר מיוחד עבור רכישת מכשיר בקיורלייזר
דרך המרכז לאבחון כאב השאירו פרטים
דילוג לתוכן