תרופות לשיכוך כאב ללא מרשם רופא

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

על מנת לשכך כאבים קלים, ניתן להשתמש בתרופות רבות הניתנות ללא מרשם רופא. כמעט כל אחד שסובל מכאבים מסיבות שונות יכול ללכת לבית המרקחת הקרוב ולרכוש תרופה לשיכוך הכאב, שתקל על המצב ותשפר את ההרגשה הכללית.

התרופת הנפוצות ביותר לשיכוך כאבים הם איבופרופן (אדוויל ונורופן), אקמול, קודאין ואופטלגין וכיום ניתן לרכוש את התרופות האלה ללא כל בעיה בכל בית מרקחת.

איבופרופן (אדוויל, נורופן)

איבופרופן הוא חומר ממשפחת NSAIDs (נוגדי דלקת שאינם סטרואידים) ונמכר בשמות המסחריים אדוויל ונורופן. מדובר בתרופה יעילה מאוד להקלה על כאב ולהפחתת הדלקת, שעוזרת באופן משמעותי להקלה על כאבים שונים.

שימוש באיפבופרופן עוזר בעיקר לכאבי מחזור וכאבי שיניים, ויכול גם להקל על כאבי ראש. בנוסף, האפקט האנטי דלקתי של התרופה יכול לעזור מאוד בשיכוך כאבי פרקים ושרירים, אך במקרים כאלה עדיף להשתמש בתרופות אחרות בגלל תופעות הלוואי בשימוש ארוך טווח.

שימוש באיבופרופן יכול להיעשות על ידי נטילת התרופה 2-4 פעמים ביום אחרי האוכל, והאפקט של הקלת הכאב מתחיל בדרך כלל תוך שעתיים מרגע נטילת התרופה. בדרך כלל רצוי להפסיק את נטילת התרופה אחרי שהכאב פוחת, וזאת על מנת להימנע מתופעות הלוואי של התרופה.

בדומה לתרופות אחרות ממשפחת ה-NSAIDs, איבופרופן עשוי להוביל להתפתחות כיבי קיבה ולדימום ממערכת העיכול. תופעות אלה נגרמות לאחר שימוש ממושך וכרוני בתרופה, ולכן במקרים של כאב כרוני עדיף להשתמש במשככי כאבים מסוג אחר.

כמו כן, על מנת להפחית את הסיכון להתפתחות כיב כיבה, חשוב מאוד לקחת את התרופות האלה אחרי האוכל.

היתרון בתרופת אקמול

אקמול, הכולל את החומר הפעיל פארצטמול (הנקרא גם Acetaminophen) הוא תרופה שכיחה ביותר להקלה על כאבים והורדת חום. היתרון הגדול בשימוש באקמול הוא שאינו גורם לתופעות לוואי קשות כמו כיבי קיבה ודימום ממערכת העיכול.

מדובר בתרופה שעוזרת מאוד להקלה על כאבים קלים ובינוניים ובעיקר להורדת חום. ולכן, כמעט בכל מקרה של מחלה ניתן לטפל באקמול, על מנת להפחית את הכאב ולהקל על המצב.

השימוש באקמול נעשה על פי הצורך, 4-5 פעמים ביום. במקרה זה אין צורך להקפיד על נטילת התרופה לאחר האוכל, מכיוון שלא קיים אפקט הגורם להתפתחות כיב קיבה.

כמו כן, חשוב להקפיד שהמינון היומי לא יעלה על 4 גרם במבוגר, כלומר ניתן לקחת עד 8 כדורים ליום ללא כל בעיה. אקמול מתחיל להשפיע מהר יחסית, ותוך כחצי שעה ניתן כבר להרגיש את ההקלה על הכאב ואת הורדת החום.

מבחינת תופעות הלוואי, שימוש באקמול במינון גבוה מדי עלול לגרום לפגיעה כבדית קשה שעלולה להוביל לאי ספיקת כבד. מדובר על שימוש במינונים עצומים, ובמינון נורמלי אין כלל סיבה להתפתחות פגיעה כבדית או תופעות לוואי אחרות.

השימוש בתרופת אופטלגין

אופטלגין, הכוללת את החומר הפעיל דיפירון היא תרופה יעילה ביותר להקלה על כאבי ראש חזקים ולהורדת חום. מדובר בתרופה שנמכרת בישראל ללא מרשם רופא אך אסורה לשימוש בארה"ב ובמדינות נוספות, בגלל תופעת לוואי נדירה של פגיעה במח העצם.

עם זאת, מדובר בתרופה יעילה ביותר שגורמת להשפעה מהירה וטובה, ושנחשבת כטובה במיוחד לכאבי ראש ומיגרנה.

למרות שמדובר בתרופה שנמכרת ללא מרשם רופא, חשוב לזכור שקיימות מספר התוויות נגד לשימוש בה וכדאי להתייעץ עם הרופא לפני תחילת השימוש.

לדוגמא, התרופה אסורה לשימוש לאנשים בעלי חוסר ב-G6PD, מזיקה לחולי כבד ונחשבת לבעייתית מבחינת אינטרקציה עם תרופות אחרות.

תופעת הלוואי העיקרית של אופטלגין היא פריחה ואלרגיה, ויש להפסיק את השימוש בתרופה במקרים כאלה. כמו כן, תופעת לוואי נדירה ביותר של אופטלגין היא דיכוי מח העצם ואנמיה אפלסטית, שנחשבים למצבים קשים ביותר ובלתי הפיכים.

אולי יעניין אותך גם:

האם קקטוס שמקורו במרוקו נושא עמו בשורה לפיתוח משככי כאבים?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן