שיטות טבעיות לטיפול בכאבי מחזור

כאבי מחזור הם בעיה נפוצה מאוד, בעיקר אצל נשים צעירות. לצד טיפול להקלה על הכאב על ידי משככי כאבים או גלולות למניעת הריון, ניתן להקל עליהם גם באמצעות שיטות טבעיות שונות, ושינוי אורח החיים ושימוש בטכניקות טבעיות מגוונות יכול לעזור להקל על הכאבים ולגרום לשיפור המצב הכללי במשך ימי הוסת.

באופן כללי, כל אישה צריכה לסגל לעצמה מנהגים מסויימים שיעזרו לה להקל על כאבי המחזור, ובכך לספק לעצמה את היכולת לשלוט בכאב מבלי להשתמש בתרופות או בחומרים כימיים שעלולים להזיק לגוף בשימוש ארוך טווח שאינו מבוקר. מה עוזר לכאבי מחזור? אספנו עבורכן מספר טיפים:

חימום אזור הבטן

אחת השיטות הפשוטות והידועות להקלה על כאבי המחזור היא חימום אזור הבטן באמצעות אמבטיות חמות או כרית חמה. בדרך זו ניתן להקל על הכאב, להגביר את זרימת הדם ולשפר את המצב באופן משמעותי מאוד.

האמבטיה החמה היא דבר נעים ומרגיע, הגורם להפחתת טונוס השרירים ולהקלה על כאבי המחזור הקשים. מלבד הפגת המתחים, האמבטיות עוזרות להקלה משמעותית על הכאב ומומלצות לכל אישה הסובלת מכאבי מחזור.

כמו כן, חימום הבטן התחתונה באופן ממוקד עשוי לשפר את הרגשת הנפיחות בבטן, ומומלץ גם כן.

פעילות גופנית

מחקרים שונים הראו שפעילות גופנית עוזרת להפחתת כאבי המחזור ולשיפור המצב הכללי של הגוף. מדובר בפעילות מתונה המתבצעת לאורך כל החודש (ולא רק במשך ימי המחזור) ועוזרת לחיזוק השרירים ולשיפור הגמישות והכושר הגופני, ובכך מפחיתה כאבים באופן כללי.

במשך תקופת המחזור, ניתן באופן טבעי להפחית את הפעילות הגופנית אך לא כדאי לוותר עליה – במשך ימי המחזור ניתן לעשות הכל, אך עדיף להימנע מתרגילים המפעילים את שרירי הבטן ואת אזור המפשעה.

דיקור סיני

אקופונטורה (הנקראת בעברית דיקור סיני) היא תורה עתיקה שמשמשת את הסינים להפגת כאבים מסוגים שונים במשך יותר מ-2000 שנה. הדיקור הסיני עוזר גם לכאבי מחזור, ועשוי להפחית בצורה משמעותית את הכאבים השונים.

למרות שלא מדובר בתורה מדעית, מחקרים שונים הראו את יעילות הדיקור הסיני בהפחתת כאב, ולכן הוא מומלץ לנשים הסובלות מכאבי מחזור לאורך זמן רב.

חשוב לזכור שעל מנת שהדיקור הסיני יהיה יעיל ובטוח, יש לבצע אותו במקומות ידועים ומוסמכים, שיעניקו את הטיפול הטוב והבטיחותי ביותר.

תרופות סיניות

בשוק התרופות הטבעיות ניתן להשיג תרופות ומשחות סיניות שונות שיכולות לעזור להפחתת כאבי המחזור. לדוגמא, תרופה כמו Tiger Balm אותה יש למרוח סביב הטבור 2-3 פעמים ביום יכולה לעזור להפחתת הכאב.

כמו כן, תרופות העשויות מצמחים שונים יכולות גם כן לעזור להפחתת הכאב, וניתן להתאים אותן אצל נטורופתים או מומחים לצמחי מרפא.

תוספי מזון

מחקרים שונים הראו שתוספי מזון שונים יכולים להפחית את כאבי המחזור ולעזור להוריד את מידת ההתכווצויות ואת חומרת הכאב המורגש בזמן המחזור החודשי.

תוספת של ויטמין E, אומגה 3, ויטמין B1, ויטמין B6 ומגנזיום יכולים להפחית באופן יעיל ביותר את כאבי המחזור ולעזור לנשים הסובלות מהם. תזונה לקויה היא בעיה נפוצה מאוד בעולם המערבי, ובעיקר אצל אנשים בעלי אורח חיים עמוס שאינם מספיקים לאכול באופן מסודר.

קבוצה נוספת שסובלת מתזונה לא מלאה היא נערות מתבגרות, שבדרך כלל גם סובלות מכאבי המחזור. ולכן, תוספי התזונה יכולים לעזור לשפר את המצב בזמן המחזור החודשי ויש לשקול את השימוש בהם.

חשוב לזכור שויטמינים ותוספי מזון שונים הם יקרים מאוד, ויעילותם אינה חד משמעית, ולכן חשוב לקבל ייעוץ רפואי מתאים לפני תחילת השימוש בתוספי המזון.

שינוי התזונה

מלבד תוספי המזון, שינוי התזונה יכול גם כן להפחית בצורה יפה מאוד את מידת הכאב בזמן המחזור החודשי ולהקל על הנשים הסובלות מהכאבים.

ידוע שתזונה הכוללת כמות גדולה של מוצרי חלב, בשר, ביצים ושומן נחשבת ל"כבדה", ומגבירה את תחושת הכאב, וכך גם שתיית קפה ואלכוהול. ולכן, כדאי מאוד להפחית את אכילת מאכלים אלה במשך תקופת המחזור החודשי.

לעומת זאת, קיימים סוגי מזון אחרים שדווקא ידועים כמקלים על הכאב, כמו דגי ים, פירות וירקות. אי לכך, ניתן בהחלט להגביר את צריכת המזון המקל על הכאב במהלך תקופת המחזור החודשי, ובכך לעזור להפחתת הכאב המורגש.

חשוב לציין שבתזונה שאנו אוכלים קיימים מרכיבים תזונתיים חשובים ביותר כמו ברזל, סידן, חלבונים , ועוד ויטמינים ומינרלים רבים. ולכן חשוב שלא להגזים בשינוי התזונה, ולעשות זאת בהדרגה ובמתינות.

ראו גם:

כאב בבטן התחתונה עקב ציסטה שחלתית

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:
לקבלת מחיר מיוחד עבור רכישת מכשיר בקיורלייזר
דרך המרכז לאבחון כאב השאירו פרטים
דילוג לתוכן