כאבים בגב האמצעי

כאבכאבים בגב האמצעי אינם סוג שכיח של כאבי גב, אך יכולים להופיע על רקע פגיעה באחד ממרכיבי הגב האמצעי (כמו החוליות, שרירים, גידים, כלי דם ועצבים וכו'), חבלה, ישיבה ממושכת בתנוחה לא טובה או גורמים נוספים.

בדרך כלל, כאבי הגב האמצעי מתבטאים ככאב לוחץ או דוקר, אשר יכול להקרין לאזורים נוספים בגב. כאבים בגב האמצעי יכולים לפגוע מאוד באיכות החיים, ולהגביל את התנועה באופן משמעותי.

בהתאם לגורם לכאב ולסוגו ניתן לטפל בכאב הגב על ידי סוגים שונים של טיפול הכוללים פיזיותרפיה, תרופות להקלה על הכאב ובמקרים חריגים גם ניתוחים.

הגורמים לכאבים בגב האמצעי

בגב האמצעי ניתן למצוא מבנים שונים, אשר כל פגיעה בהם תגרום בסופו של דבר להופעת כאב בגב האמצעי. בין הגורמים החשובים לכאבים בגב האמצעי, ניתן למצוא:

  • מתיחת שרירים וגידים – קיימים מצבים בהם לאחר פעילות מאומצת מותחים את אחד השרירים או הגידים בגב האמצעי וגורמים כתוצאה להופעת כאבי גב. המתיחה מופיעה בדרך כלל אחרי ביצוע תנועה לא נכונה או לאחר פעילות גופנית מאומצת, בעיקר אצל אנשים שאינם רגילים לפעילות גופנית. במקרה של מתיחת שריר מדובר לרוב בהופעה חריפה של הכאב, אשר תהיה בסמיכות לתנועה הלא נכונה או לפעילות המאומצת.
  • יציבה לא נכונה – יציבה היא הגורמים המשמעותיים לכאבי גב בכלל, ויכולה לגרום גם לכאבים בגב האמצעי בפרט. אנשים אשר יושבים בצורה כפופה, או שעומדים במשך שעות רבות במהלך היום יכולים להתלונן על כאבים בגב האמצעי. במקרים אלה, בדרך כלל מדובר בכאבים כרוניים, אשר מתפתחים בהדרגה.
  • חבלה – מצבים של תאונת דרכים או סוגים אחרים של חבלות לאזור הגב האמצעי יכולים לגרום כמובן להופעת כאב אקוטי או כרוני. במקרים של חבלה קשה, יכול להופיע שבר בחוליות או בצלעות אשר יגרום כמובן לכאב גב קשה. במקרים רבים של חבלות כאלה, גם לאחר הצלחת הטיפול יכול להישאר כאב גב כרוני, אשר מאפיין מאוד נפגעי חבלות.

יש לציין שמכיוון שבגב האמצעי רוב המבנים האנטומיים אינם זזים, קשה יותר לגרום לפגיעה באחד מהמרכיבים שלו ולכן שכיחות הכאבים בגב האמצעי קטנה יותר לעומת הגב העליון או התחתון.

הטיפול בכאבים בגב האמצעי

הטיפול בכאבים בגב האמצעי כולל טיפול מיידי במקרה הצורך וטיפול כרוני להקלה על הכאבים ולשיפור איכות החיים. כמו כן, קיימת חשיבות גדולה להכרת הגורמים לכאבים בגב האמצעי ולהימנעות מהם, על מנת למנוע את כאבי הגב. סוגי הטיפול החשובים הם:

  • תרופות נגד כאבים – ניתן להשתמש בתרופות מסוגים שונים על מנת להקל על הכאב בגב האמצעי. בשלב ראשון, מקובל להשתמש בתרופות ללא מרשם רופא כמו נורופן, אקמול או אופטלגין. בשלבים מתקדמים יותר, ניתן להשתמש בתרופות כמו אטופן או סלבקוקס. במידה והכאב עדיין ממשיך, ניתן לפנות למרפאת כאב למתן טיפול נוסף כנגד הכאב.
  • פיזיותרפיה – פיזיותרפיה היא אחד הטיפולים החשובים והמשמעותיים ביותר לכאבי גב. במהלך הטיפולים הפיזיותרפים מבצעים תרגילים מסוגים שונים שמטרתם להאריך שרירים ולשפר את הגמישות, לחזק את השרירים והרצועות, לשפר את היציבה וכו'. בדרך זו מצליחה הפיזיותרפיה להקל על הכאב ולשפר את התפקוד היום יומי.
  • ניתוח – במידה ומדובר בכאבים על רקע חבלה, לעתים יש צורך בביצוע ניתוח לטיפול בבעיה. שברים בחוליות יכולים לגרום לכאב משמעותי, ויש צורך לקבעם על ידי אמצעים כירורגים מסוגים שונים.
  • גלי הלם – שיטת טיפול יעילה לכאבי גב שמסייעת להקלה על כאבים ובעיות בגב. נחשבת לטיפול בשלבים הראשונים של הבעיה, ומשולבת במקרים רבים עם טיפולים נוספים.
  • מניעה – ניתן להימנע מהופעת הכאב בגב האמצעי בקלות רבה, על ידי מודעות ליציבה נכונה בזמן העבודה והפנאי, ביצוע פעילות גופנית ותרגילי מתיחות על בסיס יום יומי והקפדה על הימנעות מהרמת משאות כבדים או פעילות גופנית מאומצת.

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:
לקבלת מחיר מיוחד עבור רכישת מכשיר בקיורלייזר
דרך המרכז לאבחון כאב השאירו פרטים
דילוג לתוכן