טיפול נגד כאב

הטיפול נגד הכאב מתבסס על 3 מרכיבים עיקריים: שימוש בתרופות נגד כאב, טיפולי פיזיותרפיה ושינוי אורח החיים. כל אדם הסובל מכאב יודע ששימוש בתרופות המתאימות יכול להפיג את הכאב ולספק לו שעות רבות ללא כאב או הרגשה רעה.

בנוסף, ספורטאים רבים ואנשים הסובלים מכאבים כרונים מצליחים להגיע לשיפור עצום במצבם בזכות טיפולי פיזיותרפיה, שמשחררים את השרירים ומלמדים את הגוף לתפקד בצורה נכונה שמפחיתה כאב. ומלבד זאת, שינוי אורח חיים ומעבר לחיים רגועים יותר ובריאים יותר ידועים כמשפרים את הבריאות הכללית ומפחיתים כאב באופן מרשים.

תרופות נוגדות כאב

קיימות תרופות רבות נגד כאב המספקות הקלה משמעותית על כאבים רבים. התרופות משתייכות למשפחות שונות על פי מנגנון הפעולה שלהן וטווח ההשפעה, והתאמת התרופה לסוג הכאב חשובה ביותר לצורך שיפור המצב.

NSAID

משפחת התרופות הנפוצה ביותר להקלה על הכאב היא משפחת NSAID (Non Steroidal anti inflammatory drugs).

אלה תרופות נוגדות דלקת אך אינן סטרואידים, ומשמשות להקלה על כל סוגי הכאב – כאבי שרירים, כאבי שיניים, דלקות ראומטיות וכו'.

התרופות האלה מתבססת על חומרים שמקלים על התהליך הדלקתי ובכך גורמים להקלה על הכאב, ומומלצות בכל מקרה של כאב.

התרופות העיקריות השייכות למשפחה זו הן איבופרופן – אדוויל ונורופן ותרופות נוספות. מלבד זאת, קיימות תרופות נוספות הנמכרות עם מרשם רופא בלבד כמו אטופן, סלקוקסיב ואחרות, השייכות לדור מתקדם יותר של תרופות ממשפחה זו.

נרקוטיקה

במקרים של כאבים חמורים ביותר ניתן להקל עליהם באמצעות תרופות נרקוטיות כמו מורפין ואוקסיקודון.

תרופות אלה מספקות הקלה משמעותית יותר על הכאב וגורמות לתחושת אופוריה והרגשה טובה. באופן כללי נוטים להמעיט בשימוש בתרופות אלה שכן הן בעלות פוטנציאל התמכרות רב.

פיזיותרפיה

אחד מסוגי הטיפולים היעילים והמוכחים ביותר בהקלה על הכאב הוא פיזיותרפיה. במהלך טיפולי הפיזיותרפיה מבצעים תרגילים שונים שתפקידם לחזק את השרירים ולהעניק לגוף את היציבות הנדרשת לו במטרה לפעול כראוי.

כמו כן, במהלך תרגילי הפיזיותרפיה לומדים להפעיל את איברי הגוף בצורה נכונה בדגש על שיפור התנועה על מנת להקל על הכאב.

בזכות הטיפול הפיזיותרפי ניתן "ללמד" את הגוף איך לעבוד נכון מבלי לגרום כאב. מלבד זאת, במהלך טיפולי הפיזיותרפיה ניתן להקל על הכאב בטכניקות מתקדמות, כמו שימוש בלי רדיו, טיפול באולטרסאונד, ביופידבק וגלי הלם ובדרך זו אפשר להקל על הכאב בצורה יפה ומשמעותית.

שינוי אורח חיים

ידוע לכל שאורח חיים לחוץ ולא בריא מגביר את תחושת הכאב. מחלות שונות כמו תסמונת המעי הרגיז ופיברומיאלגיה מושפעות ישירות מסטרס והופעת הסימפטומים נגרמת על רקע לחץ נפשי.

מלבד זאת, אורח חיים לא בריא הכולל תזונה עתירה בשומן, עישון ושתית אלכוהול גורמים להחלשת הגוף ומגבירים את תחושת הכאב הנגרם מהמחלות השונות. אי לכך, קיימות מספר דרכים טבעיות לחלוטין להקל על הכאב:

  • ביצוע תרגילי הרפיה – תרגילי הרפיה ומדיטציה ידועים כמקלים על הכאב הנגרם כתוצאה ממחלות כרוניות שונות. עיסוק בפעילויות מרגיעות כמו טאי צ'י עוזרות באופן מוכח להקלה על הכאב ולשיפור ההרגשה הכללית.
  • שינה מספקת – חוסר בשינה גורם לקושי רב לתפקד במהלך היום יום ומגביר את תחושת הכאב המורגשת. אי לכך, חשוב מאוד להקפיד על 6-7 שעות שינה בלילה, ובמידת הצורך אף להשתמש בכדורי שינה מתאימים.
  • תזונה נכונה – הקפדה על תזונה נכונה יכולה גם כן להקל על הכאב ולשפר את ההרגשה הכללית. ללא תזונה נכונה הסימנים הדלקתיים מוחמרים וסימני הכאב מתגברים, ותזונה טובה יכולה בהחלט להקל על הכאב ולשפר את ההרגשה הכללית.
סובלים מכאב מתמשך?
ליעוץ ראשוני חינם לגבי אפשרויות טיפול
השאירו פרטים:
שם:

מספר טלפון:


Comments are closed.
Read previous post:
אורתופדיה
כאבים וטיפול אורתופדי

אורתופדיה היא הענף הרפואי העוסק בטיפול במחלות של המערכת המוסקלו- סקלטלית– שרירים, עצמות, והמבנים שמחברים בניהם. פגיעות במבנים אלו –...

Close