דיקור אורטופדי למניעת כאב

דיקור אורתופדי להרגעת הכאבדיקור הוא טיפול בהחדרת מחטים דקות מאוד לתוך העור כדי לעורר נקודות על הגוף. לעיתים מועבר זרם חשמלי דרך המחטים. דיקור סיני משמש לטיפול במצבים רפואיים ולקידום הבריאות במשך אלפי שנים בסין ובחלקים אחרים של אסיה. בארצות הברית הוא מהווה חלק מהרפואה המשלימה והאלטרנטיבית.

כיום, ניתן לקבל טיפל דיקור חדש במרפאות פיזיותרפיה, עבור כאבים אורתופדים הקשורים לעצמות, לשרירים, לרצועות או לרקמות חיבור ולפציעות ספורט.

מחקרים בדקו האם הדיקור הסיני יעיל בהפחתת כאבים הקשורים לתסמונת התעלה הקרפלית, המרפקים והגב התחתון, הצוואר וכאבי ברך. חלק מהמחקרים מצאו כי הדיקור מספק הקלה על הכאבים, בעקבות דיווח משתתפי המחקרים שקיבלו טיפול ודיווחו על פחות כאב בהשוואה לאלו שקיבלו טיפול מדומה.

מחקר משנת 2012 תיאר במאמר ב'ניו יורק טיימס' ביקורת של 27 מחקרים שעמדו באמות המידה של קפדנות מדעית והגיעו למסקנה לפיה קיימות ראיות חזקות כי דיקור סיני יכול לסייע בכאב כרוני.

למה לצפות מטיפול בדיקור אורטופדי?

בדיוק כמו בטיפולים של הרפואה המערבית, מטפל בדיקור דואג ללמוד את ההיסטוריה הרפואית של המטופל ואת חששותיו. רופא המשפחה מפנה אותו לטיפול זה ושולח למטפל מידע על ההיסטוריה הרפואית. המפגש הראשון כולל שאלות אודות בריאות המטופל והתנהגותו בהקשרים בריאותיים. הוא מתבקש גם לפרט את שמות ומינוני כל התרופות אותן הוא צורך.

בהמשך יתאר המטפל בדיקור את המלצתו לגבי הטיפול ויכין מחטים סטריליות להחדרה לגוף. המטופל יתבקש להתפשט באופן חלקי, והמחטים מוחדרות במהירות, כאשר רוב המטופלים מדווחים על תחושה המלווה בכאב מזערי. המטפל מוודא כי המטופל חש בנוח ולאחר מכן עוזב את המקום לזמן מה. לאחר הטיפול, המטופל חש נמרץ או רגוע, והוא מתבקש, על פי הצורך, לשוב לטיפולים חוזרים ונשנים.

דיקור לטיפול בכאבי שרירים

הדיקור מתבצע באופן מקומי, על אזורי הכאבים עצמם. המטפל בוחר נקודות קבועות הממוקמות בסמוך לאזור הכאב, ובנוסף הוא בוחר נקודות גירוי הנבחרות על פי רגישות מקומית במגע. טיפול בשיטה זו מעודד זרימת דם לאזור ומאיץ את תהליך הריפוי.

הטיפול בדיקור אורטופדי מפחית את הנפיחות והדלקת מהאזור ובכך מקל את הכאב באופן משמעותי. בנוסף לטיפול המקומי בכאבים, נבחרת לטיפול גם נקודות הקשורות לאיברים הפנימיים, לשם הפחתת לחץ ושיפור זרימת הדם בגוף. נקודות אלו נבחרות באופן אישי לכל מטופל, על פי אבחנה פרטנית.

תופעות לוואי וסיכונים

כאשר מחטי הדיקור אינן סטריליות או מוחדרות באופן שאינו מקצועי על ידי מטפל שאינו מורשה, הטיפול עלול לגרום לזיהום או ניקוב איברים. בטיפול מקצועי המטפל פותח קבוצת מחטים ארוזות חדשות בכל טיפול. המחטים חייבות להיות סטריליות, לא רעילות וממותגות לשימוש חד פעמי. למעשה, ככל שהבעיה קלה יותר ונמשכת לטווח הקצר, תוצאות הטיפול מורגשות מהר יותר. אין מגבלה על תדירות הטיפולים ושיטת טיפול בדיקור אורטופדי נחשבת למשלימה את הטיפול הרפואי הקונבנציונאלי.

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:
לקבלת מחיר מיוחד עבור רכישת מכשיר בקיורלייזר
דרך המרכז לאבחון כאב השאירו פרטים
דילוג לתוכן