טיפול בכאב לאחר ניתוח מעקפים

כאב לאחר ניתוח מעקפיםניתוח מעקפים מסייע לשיקום זרימת הדם לאזור הלב. זהו הליך חשוב המונע התפתחות סיכונים ומחלות לב, אך על מנת שהניתוח יניב תוצאות טובות, יש להקפיד על מספר טיפולי מעקב המסייעים למטופל להגביר את האנרגיה הגופנית ולחוות בריאות כללית משופרת.

לעיתים יתכנו סימנים או תסמינים של זיהום באזור החתך לאחר הניתוח. סיבוכים אלו צריכים להיות מטופלים באופן מיידי. התופעות, התסמינים והכאבים לאחר הניתוח כוללים חום גבוה; כאב חזה או כאבים סביב החתך; דופק לב מואץ; ועור אדום, דימום או ניקוז מוגלה מהחתך.

טיפול ביתי לאחר ניתוח מעקפים

לאחר הניתוח, יש להקפיד על מספר צעדי טיפול שנועדו להפחית את גורמי הסיכון ולאפשר החלמה מלאה. כך, למשל, מתבקשים המטופל ובני משפחתו להפסיק לעשן, לשלוט בלחץ דם גבוה, לשפר את רמות הכולסטרול, להקפיד על פעילות גופנית קבועה ולהפחית את הלחץ.

אלו הם טיפולים המתאפשרים באמצעות תזונה נכונה ופעילות גופנית. יחד עם זאת, טיפולים אלו לבדם אינם מספיקים, ולעיתים יש צורך בטיפול תרופתי המונע או מטפל בתופעות הלוואי והכאבים לאחר ההליך.

בדרך כלל, ואם הניתוח לא לווה בסיבוכים, המטופל יכול להשתחרר לביתו מבית החולים לאחר חמישה ימים. אם התרחשו סיבוכים, מתעכב השחרור עד להתייצבות המטופל.

טרם השחרור מבית החולים, חשוב שהמטופל ובני משפחתו יבינו את תכנית השחרור, יוודאו שקיבלו תשובות לכל שאלותיהם, כמו גם הוראות כתובות לנטילת התרופות.

לאחר ניתוח מעקפים, מקובל להתחיל טיפול תרופתי חדש ולהפסיק או לשנות את המינון של התרופות הקודמות. חלק מתרופות המרשם נקבעות לצריכה יומית והן משפרות את תהליך ההחלמה, ומונעות או מטפלות בכאבי חזה חוזרים ונשנים.

טיפול נוגד טסיות

אלו הן תרופות קלופידוגרל ואספירין, הן ניתנות למניעת היווצרות קרישי דם שעשויים לחסום את השתל או העורקים. קלופידוגרל נקבעת לטיפול במשך שנה לפחות לאחר הניתוח, בעוד שאספירין ניתן לצריכה לתקופת זמן בלתי מוגבלת.

חוסמי בטא

תרופות אלו מאטות את קצב הלב, לחץ דם נמוך ומקטינות את ביקוש הלב לחמצן. הן נקבעות למטופלים עם לחץ דם גבוה, אי ספיקת לב או מטופלים שעברו התקף לב. הן מקלות את כל תסמיני תעוקת החזה, אך אם המטופל רגיש לתרופות אלו, הוא מקבל תחליף של חוסם תעלות סידן.

ניטרוגליצרין

זוהי תרופה הנקבעת לטווח הארוך. היא מרחיבה את כלי הדם הכליליים, מאפשרת יותר זרימת דם לשריר הלב, ומפחיתה את ביקוש הלב לחמצן. התרופה נקבעת בדרך כלל למניעת התקפי כאבי חזה.

טיפול בחתך

לאחר השחרור מבית החולים, המטופל מקבל הוראות לטיפול בחזה ובפצעי הניתוח. חשוב לבצע הוראות אלו במדויק וליידע את הרופא לגבי כל שאלה, חשש או סיבוך.

יש להימנע מנשיאת משאות כבדים הכרוכים בתנועת כתף, ולהימנע ממשחקים ספורטיביים במשך חודש וחצי עד חודשיים לאחר הניתוח, על מנת לאפשר ריפוי מלא של עצם החזה.

 

אולי יעניין אותם גם:

שיקום בבית אחרי אשפוז או ניתוח – להחלים בקצב שלכם בנוחות של הבית

אוטם שריר הלב ובעיות כאב נוספות

כאב מדיאסטינלי

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:
לקבלת מחיר מיוחד עבור רכישת מכשיר בקיורלייזר
דרך המרכז לאבחון כאב השאירו פרטים
דילוג לתוכן