כאבים חזקים לאחר ניתוח בחזה – טיפול והתמודדות עם המצב

כאב אחר ניתוח בחזה - מה אפשר לעשות?התאוששות מניתוחים פלסטיים בחזה, בדרך כלל לא קלה בהתחלה וכרוכה בהפחתת הפעילות הגופנית במשך שבוע לפני חידוש הדרגתי של משימות מאומצות יותר. משך תקופת ההתאוששות עד להחלמה מלאה המאפשרת לחדש את כל הפעילות הרגילה, תלוי במידה רבה בסוג הניתוח שבוצע, גודל השתלים, גודל החתכים, והמיקום בו בוצע הניתוח.

הליכים קוסמטיים לחזה נחשבים להליכים הקוסמטיים הפופולאריים ביותר בעולם, וטכניקות הניתוחים מתעדכנות ללא הרף, כך שנשים יוכלו לעבור את הניתוח, להתאושש ולחדש את שגרת חייהן בתוך זמן קצר ביותר.

יחד עם זאת, יש להבין כי למרות שתקופת ההתאוששות עשויה להיות קצרה יחסית, יש לבצע את הטיפול הדרוש בדיוק לפי ההוראות על מנת להשיג את מרב היתרונות.

התאוששות מניתוח להגדלת חזה

חשוב להבין את הטיפול הדרוש לאחר הניתוח, ולעבור את תקופת ההחלמה בסביבה רגועה ומרגיעה, תוך הימנעות ממאמץ פיזי. יחד עם זאת, אין פירוש הדבר שצריך לשכב במיטה במשך שבוע, אלא רק להקפיד על הפחתת הפעילות הגופנית, ונקיטה בצעדים מסוימים הדרושים להבטחת החלמה ראויה.

היות ומדובר בניתוח פולשני, השארת השתלים במקומם כרוכה בדרך כלל בשבוע מנוחה והימנעות מפעילות אירובית. יחד עם זאת, עוצמת הכאבים והימשכותם עשויה להשתנות. בגדים תומכים חיוניים להפחתת הכאבים, וגם הם משתנים בהתאם למיקום השתלים.

בדרך כלל מומלץ לחגור תחבושות מעל החזה, או ללבוש חזיית תמיכה מיוחדת על מנת למנוע את השתחררות השתלים, להשיג תוצאות של הרמוניה עם רקמות השרירים והשד, וכתוצאה מכך לאפשר מראה טבעי.

התחבושות מסייעות אף להקלת הכאבים. בתקופת ההחלמה, חשוב להימנע מהרמת ידיים מעל הראש, והצבת כל לחץ על החזה, כדי להקל את הכאבים, לקדם ריפוי בריא ולמנוע צלקות גלויות.

תרופות ותוספי תזונה

בדומה לכל הליך כירורגי, מטופלות שעברו הגדלת חזה יכולות לצפות לרמת כאב ורגישות מסוימת בימים הראשונים לאחר הניתוח, אך אלו נשלטים עם תרופות מסוג משככי כאבים הנקבעים באופן אישי, בהתאם להליך שבוצע.

חלק מהרופאים מעדיפים לתת זריקה לאחר הניתוח, המספקת הקלה מקומית בכאב במשך שלושה עד ארבעה ימים לאחר הניתוח. טיפול זה אינו מעלים לחלוטין את הכאב, אך הוא מייצר את הצורך ברכישת תרופות ונטילת משככי כאבים רבים.

בין אם מדובר בכאבים עזים או קלים לאחר הניתוח, מומלץ שלא לצרוך תרופות או תוספים ללא התייעצות עם הרופא, שכן כל הליך מבוצע בשיטה שונה ודורש טיפול רפואי פרטני.

במצב בו רקמת הצלקת מסביב לשתל מתחילה להתהדק, ולעוות את צורת השתל, חיוני להפסיק את השימוש בתרופות או בתוספי תזונה שעלולים לגרום לדימום, כולל משככי כאבים קלים, ואין לחדש את השימוש בתרופות או בתוספים עד שהמנתח קובע כי ניתן לחדש אותן ללא חשש.

התאוששות מניתוח להקטנת חזה

כשהתפרים נמצאים במקומם, החתך מכוסה בתחבושת או חזייה כירורגית כדי למנוע את פרימת התפרים. יתכנו כאבים ביום הראשון או השני לאחר ההליך, וחוסר נוחות במשך כשבוע, פעילות מוגברת ושיעול עלולים להחמיר את הכאב, והרופא ימליץ לקחת תרופות הקלה באופן אישי בהתאם להליך שבוצע.

בדרך כלל מומלץ לקחת משככי כאבים קלים כגון אקמול, בצורת גלולה או בנוזל, ויש לקחת אותם מיד לאחר הניתוח. אם אלו אינם מספיקים להרגעת הכאב, יש להתחיל לקחת תרופות נרקוטיות הניתנות במרשם, כגון ויקודין או טיילנול, ולצרוך אותם על פי ההנחיות.

אם לא ניתן מרשם למשככי כאבים נרקוטיים, והמטופלת זקוקה לטיפול חזק יותר לשליטה בכאב, יש להתייעץ עם הרוקח או הרופא.

בשום אופן אין לקחת כל תרופה ללא התייעצות רפואית, לעולם לא לקחת יותר מהמינון שנקבע, ולקחת את התרופות רק לאחר האוכל.

בדרך כלל ממליץ הרופא על נטילת שני אקמולים או משככי כאבים נרקוטיים לפני השינה בלילה הראשון לאחר הניתוח, ומנה נוספת לאחר ארבע שעות, ואז לישון טוב במשך כמה שעות נוספות.

ניתן להניח קרח במהלך היממה הראשונה לאחר הניתוח כדי להפחית את הכאב והנפיחות, את הקרח יש להניח על החזה במשך עשרים דקות בכל פעם, עם עשר דקות מנוחה. העור צריך להרגיש קריר למגע, אך אין להשתמש בחבילות ג'ל קפוא, ולא להשתמש בקרח במהלך השינה.

יש להימנע מנטילת מוצרים המכילים אספירין או איבופרן במשך שבועיים לאחר הניתוח, שכן הם עלולים לגרום לדימום יתר שעלול להרוס את תוצאות הניתוח.

אולי יעניין אותך לקרוא: כיצד הכאב הזמני עלול להפוך לכאב כרוני?

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:
לקבלת מחיר מיוחד עבור רכישת מכשיר בקיורלייזר
דרך המרכז לאבחון כאב השאירו פרטים
דילוג לתוכן