עברת כריתת רחם ולא יודעת איך להתמודד עם הכאב?

טיפול בכאביםניתוח לכריתת רחם בגישה בטנית פתוחה כרוך בתקופת התאוששות בבית החולים ובבית, לפני שניתן לשוב לפעילות רגילה. תקופת ההתאוששות משתנה בהתאם למורכבות ההליך והדרך בה מגיב הגוף לניתוח.

בדרך כלל אורך תהליך ההחלמה בין חודש וחצי עד חודשיים, ובתקופה זו מתבקשת האישה לנוח בבית, לא לבצע פעילות גופנית או לעסוק בעבודות הבית, ולהקפיד על הוראות הרופא לגבי ההגבלות. יש להימנע מנשיאת משאות כבדים, אך מומלץ ללכת קצת. לאחר חודשיים ניתן לשוב לפעילות רגילה, כולל קיום יחסי מין.

תסמיני כאב וחוסר נוחות לאחר הניתוח

לאחר הליך כריתת רחם בגישה בטנית פתוחה, יתכנו כאבים ותופעות לוואי שונות, הכוללות:

  • חום או צמרמורות
  • דימום כבד או הפרשות יוצאות דופן מהנרתיק
  • כאבים חמורים בכל הגוף ומיוחד בבטן
  • אדמומיות באזור התפרים
  • בעיות במתן שתן או פעולת מעיים
  • קוצר נשימה או כאבי חזה.

מרבית הנשים יחוו תסמיני כאב לאחר הניתוח, כגון דימום, כאבי אגן ונפיחות בבטן וסיבוכים שונים שאינם צפויים. אם אישה תבצע את הניתוח לפני גיל המעבר, היא תחווה את תופעות גיל המעבר, בנוסף לתופעות הלוואי והכאבים הצפויים, כגון גלי חום, שינויים במצב הרוח, שינויים ברמות ההורמונים ויובש בנרתיק.

תופעות אלו מטופלות בתחליפי הורמונים טרם היציאה מבית החולים, היות ולעיתים השינויים הגופניים עשויים להיות קיצוניים ולגרום לסיבוכים וכאבים עזים.

לעיתים יחוו נשים כאבים באזור השכמות ומעל הכתפיים, כתוצאה מגזים כלואים בבטן לאחר הניתוח, המוביל לגירוי עצבי באזור הסרעפת, והקרנת הכאב לבטן ולאזור החתכים. כאבים אלו ייעלמו כנראה כעבור יומיים עם ספיגת הגז.

בדומה לכל הליך כירורגי אחר, יתכנו סיבוכים כגון תהליך התאוששות איטי של המעי, זיהומים או דימומים, אך אלו נדירים ובדרך כלל ההתאוששות צפויה להיות תקינה ומהירה.

טיפול בכאבים ותופעות לוואי לאחר הניתוח

מומלץ לקבל טיפול של תחליפי הורמונים (HRT) להקלת תסמיני הכאב ותופעות הלוואי. הטיפולים משתנים מאישה לאישה ותלויים בגיל, ההיסטוריה הרפואית, והאם בוצעה הסרת שחלות. יש ליידע את הרופא לגבי כל ההיסטוריה הרפואית המפורטת, כולל סרטן שד בעבר, כדי לוודא שהטיפול מתאים.

בנוסף לטיפולים ההורמונאליים, ניתן לקבל טיפולים תרופתיים המטפלים בכאבים ובתופעות גלי חום, כגון אפקסור ותרופות נוגדות דיכאון מסוג SSRI, תרופות ללחץ דם או נאורונטין שנקבע לטיפול בהתקפי כאבים כרוניים.

חלק מהנשים יחוו כאב במהלך קיום יחסי מין לאחר ניתוח כריתת רחם בגישה בטנית פתוחה. לכן מומלץ לשנות תנוחות ולהשתמש בחומרי סיכה ולחות שונים כגון שמנים. ניתן לקבל מינון נמוך של אסטרוגן לשימון הנרתיק, ולהשתמש בפתילה או בטבעת כדי להקל על היובש.

לעיתים עלולה אף להתפתח חולשה גופנית או כאבי אגן לאחר הניתוח, המובילים לבעיות בשלפוחית השתן או בתפקוד המעי. תרגילי קיגל (שפותחו על ידי ארנולד קיגל לטיפול באי שליטה על הסוגרים בעיקר) מסייעים לחיזוק שרירי האגן ולשליטה בבעיות בריחת השתן. חלק מהנשים יזדקקו לניתוח מתקן כדי לפתור בעיות אלו.

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:
לקבלת מחיר מיוחד עבור רכישת מכשיר בקיורלייזר
דרך המרכז לאבחון כאב השאירו פרטים
דילוג לתוכן