כאב לאחר טיפול להסרת משקפיים – איך להתמודד עם הכאבים?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כאב לאחר ניתוח הסרת משקפייםניתוחי לייזר להסרת משקפיים, כגון PRK ולאסיק, נחשבים להליכים בטוחים בעלי שיעורי הצלחה גבוהים ביותר. הם מטפלים בבעיות קוצר ראייה, רוחק ראיה ואסטיגמציה, ומאפשרים למטופל ראייה משופרת ללא משקפיים או עדשות מגע.

במרבית המקרים, ניתוח לייזר בעיניים הוא הליך קצר שאינו כרוך ומלווה בכאבים, אך למרות שסיבוכים רציניים הם נדירים ביותר בניתוחים אלו, יתכנו תופעות לוואי וכאבים שונים שמרביתם מטופלים ביעילות באמצעות טיפולים רפואיים.

למרות שישנו מגוון רחב של ניתוחים הנבדלים באופן שבו מתקבלת הגישה לשכבת הסטרומה של הקרנית, העוברת את השינוי במהלך הניתוח, הליך הסרת משקפיים הוא תהליך קל יחסית והסימטפטומים הנילווים לאחר הניתוח די דומים.

להלן תופעות הלוואי שעלולות להתרחש לאחר הליך להסרת משקפיים:

תסמונת עין יבשה

חלק מהמטופלים סובלים מהפחתה בייצור הדמעות הגורמת לחוסר נוחות בעיניים וראייה מטושטשת. תסמונת זו זמנית בדרך כלל וניתנת לטיפול יעיל בעזרת טיפות עיניים או בעזרת טיפולי סיכה אחרים הנקבעים באופן אישי.

בעיית העיניים היבשות נעלמת בדרך כלל לאחר תקופת הריפוי המלאה של העין, שעשויה להימשך עד חצי שנה. מטופלים שכבר סובלים מתסמונת חמורה של עין יבשה לפני הניתוח, אינם מורשים לעבור את ההליך.

בעיות קרנית

תופעה זו מתבטאת בראיה מטושטשת הנובעת מדלקת הקרנית לאחר הניתוח, למרות שתופעה זו נחשבת לנורמאלית, אם היא אינה מטופלת, היא עלולה לגרום לאובדן ראייה ומניעת ריפוי העין לאחר ההליך. מצב זה מגיב היטב לטיפולים כגון אנטיביוטיקה וסטרואידים מקומיים, והליך נוסף לניקוי והסרת תאים דלקתיים מהעיניים למניעת נזק לרקמות.

דלקת עיניים

זוהי תופעה נדירה אך ידועה, במהלכה עלולים להיווצר זיהומים בעיניים. לכן יש להקפיד לחבוש היטב את העיניים לאחר הניתוח, ורצוי בתחבושות מחומרים טבעיים. בנוסף, יש להקפיד שהניתוח יבוצע בתנאים סטריליים ביותר, בסביבה כירורגית מקצועית, ורק עם מנתח מקצועי ומיומן, על מנת להפחית את הסיכון לזיהומים.

דלקת העיניים לאחר הניתוח היא זמנית בדרך כלל וניתנת לטיפול בטיפות אנטיביוטיקה לעין או תרופות אנטי דלקתיות כגון סטרואידים.

טיפולים לאחר ניתוח לייזר בעיניים

מיד בתום הניתוח, המנתח יורה למטופל לנוח מעט. למרות שבתוך יממה המטופל אמור כבר להרגיש טוב ויכול לשוב לפעילות רגילה, מומלץ לנוח עוד מספר ימים. תיתכן תחושת צריבה או גירוד זמנית ומומלץ שלא לנהוג שעד שרופא העיניים יאשר שהראייה משופרת ועומדת בתקן חוקי הנהיגה.

בנוסף, מומלץ להימנע מכל פעילת גופנית מאומצת במשך שבוע לפחות, שכן מאמץ גופני עלול ליצור טראומה לעין ולהשפיע על תהליך הריפוי המלא, ויש להימנע מהרטבת העיניים במשך שבוע לפחות, כלומר, להימנע גם מחפיפת השיער.

כדי להפחית את הסיכוי לזיהומים יש להגן היטב על העיניים במשך חודש לאחר הניתוח, להימנע מחשיפה לשמש, להרכיב משקפי שמש במהלך היום, להימנע מרחצה בים, בבריכה או במקווה, ולהקפיד לנקוט באמצעי זהירות מיוחדים ולהימנע מקבלת מכות באזור העין.

בדמה לכל ניתוח אחר, יש להקפיד לבצע את הוראות הרופא ולקחת את כל התרופות הנקבעות באופן אישי בהתאם להיסטוריה הרפואית וסוג ההליך שבוצע.

יש להימנע אף משפשוף העיניים, שהייה במקומות אפופי עשן וגם להימנע מאיפור, היות ופעולות אלו עלולות לפגוע בקרנית ולפגום בריפוי המלא.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן