כאב כתוצאה מנקע בקרסול

כאב קרסולנקע בקרסול הוא מצב בו רצועות הקרסול נקרעות. הנקע מתרחש בדרך כלל לרוחב הקרסול או בחלק החיצוני שלו.

זוהי פגיעה שכיחה ביותר המשפיעה על אנשים רבים כתוצאה ממגוון נרחב של פעילויות. הנקע עשוי להתרחש כתוצאה משבר, כשגם עצמות הקרסול נשברות, אך בדרך כלל הוא מופיע באופן מבודד ממצבים בריאותיים אחרים, וגורם לכאבים עזים.

הכאבים כתוצאה מהנקע בקרסול מתרחשים כתוצאה מהפציעה של כרית הרגל מתחת לקרסול או מעליו. הפציעה מתרחשת בדרך כלל במהלך פעילות ספורט, והכאבים מופיעים אף על הצד החיצוני של הקרסול, בדרגות שונות של נפיחות ודימום מתחת לעור, בצורת שטפי דם. בהתאם לחומרת הנקע, יתכן שלא ניתן יהיה לדרוך על הרגל.

מאפייני כאב כתוצאה מנקע בקרסול

תסמיני נקע בקרסול כוללים:

  • כאבים בקרסול, ברמה מתונה עד חמורה.
  • נפיחות האזור.
  • קשיי תנועה על הקרסול.
  • דימום פנימי.
  • חוסר יציבות הקרסול, במקרים חמורים.

לעיתים גורם הכאב לצליעה, אך במקרים חמורים, הכאב משבית כליל את יכולת ההליכה.

אפשרויות הטיפול

במרבית המקרים של נקע בקרסול, אין צורך בהליך כירורגי, גם כשמדובר בנקעים חמורים. רוב הנקעים נרפאים עם הזמן מעצמם, בהתחשב בחומרת הנקע. הרצועות נרפאות ללא ניתוח, וחומרת הכאבים היא המכתיבה את אופן הטיפול.

נקעים מסווגים למספר קטגוריות, כשהחשובה ביותר היא יכולת המטופל לדרוך על הרגל. מטופל שיכול להתהלך לאחר הפציעה, צפוי לשוב במהירות לפעילות רגילה ואף פעילות ספורטיבית. במצבים בהם אין אפשרות לדרוך על הרגל, יתכן שהנקע יסתבך לשיתוק.

הטיפול מתבצע במהלך יומיים עד שלושה ימים לאחר הפציעה, כשהדרישה היא להניח לקרסול לנוח, לעטוף אותו עם תחבושות אלסטית, ולהרים את הרגל. כלומר, יש להציב את הרגל במאונך למעלה, כך שהקרסול והבהונות ממוקמים מעל האף. מטופלים שאינם מסוגלים להרים את רגלם, מקבלים סד הליכה נשלף עד שהם מסוגלים לעמוד או להתהלך בנוחות וללא כאבים.

פיזיותרפיה היא עמוד התווך של שליטה בכאבים כתוצאה מנקע בקרסול. המטופל לומד כיצד לחזק את השרירים סביב הקרסול, באמצעות תרגילים המחזקים את האזור. אם הנקע מסתבך לנזק לסחוס או שמתרחשות פציעות קשורות אחרות, יהיה צורך בהליך כירורגי. ניתן לטפל ברצועות או לחזקן במקרים של חוסר יציבות כרונית, כשהרצועות מגלידות, אך לא באופן חזק.

האצת תהליך ההחלמה מתאפשרת עם הטיפולים הבאים:

קרח על הקרסול להפחתת הכאב והנפיחות – מומלץ להניח חבילות קרח על הקרסול במשך רבע שעה עד עשרים דקות אחת לשעתיים או שלוש, במשך יומיים, או עד שהנפיחות משתפרת. לאחר מכן מניחים חבילות קרח אחת ליום, עד שהתסמינים שוככים.

משככי כאבים ותרופות אנטי דלקתיות – תרופות נוגדות דלקת שאינן סטרואידיות, כגון איבופרופן, נפרוקסן או אספירין מסייעות להקלת הכאבים והנפיחות. יש לקחת תרופות אלו עם מזון ולהשתמש בהן מידי פעם בלבד.

תרגילי מתיחה וחיזוק – הפיזיותרפיסט או הרופא מלמד את המטופל תרגילים למתיחת וחיזוק הקרסול, לשיפור הכאבים.

התאוששות לאחר נקע בקרסול

האופן בו הקרסול נרפא תלוי בחומרת הפציעה. אנשים רבים מתאוששים במהלך חודש עד חודש וחצי, אך זוהי הערכה גסה בלבד. הנקע בקרסול נרפא ברמות שונות, בהתאם לגיל ולבריאות הכללית, המשפיעים על קצב ההתאוששות.

מומלץ שלא לנסות לשוב מהר מידי לפעילות רגילה אול לפעילות גופנית, עד שניתן יהיה להניע את הקרסול בחופשיות ללא כאבים, גם במהלך הליכה, ריצה קלה או מהירה, או קפיצה. אם שבים לפעילות מוגברת לפני שהקרסול נרפא לחלוטין, הפציעה עלולה להתחדש, והכאב יתפתח לצמיתות ויסתבך לנכות.

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:
לקבלת מחיר מיוחד עבור רכישת מכשיר בקיורלייזר
דרך המרכז לאבחון כאב השאירו פרטים
דילוג לתוכן