מזונות שיעזרו להפיג את הכאבים!

מזונות שיעבירו לכם את הכאב

אדם שסובל מכאבים, סובל מהם כשהוא מתעורר בבוקר, בזמן העבודה, במהלך התכופפות, ולמעשה במהלך כמעט כל היום.

הכאבים מתבטאים בכאבי גב, כאבי פרקים וכאבי ראש. אנשים רבים מסתייעים במשככי כאבים שונים כגון אדוויל או מוטרין, אך לרוב אינם מחפשים את הגורם המקורי לכאב.

בעוד שאנשים רבים מאמינים כי גלולה לשיכוך כאבים עשויה להציע את התשובה לבריאותם, פעילות גופנית ותזונה נכונה היא בדרך כלל התרופה הטובה ביותר.

כאבי שרירים לעומת כאבים פרקים

כאבי שרירים בדרך כלל מקושרים לכאבים המופיעים כתוצאה מאימון או ביצוע דפוסי תנועה אליהם הגוף אינו רגיל.

סוג זה של כאבים עשוי להימשך יומיים עד שלושה, ואמורים להתפוגג בהדרגה. מתיחות פשוטות, עיסוי, פעילות גופנית קלה והקפדה על הימנעות ממזונות מסוימים, מקטינות את חוסר הנוחות.

כאבי שרירים שאינם נובעים מתנועה שגויה צריכים להיות מטופלים על ידי רופא ועל ידי תזונאי, היות והם מצביעים על מצב רציני יותר.

כאבי מפרקים נפוצים יותר. כאב זה מתריע על דלקות פרקים, מחלות ניווניות שכיחות בעמוד השדרה ומחלות אחרות. סוג זה של כאב, שאינו נגרם באמצעות תאונה או טראומה גופנית, ניתנים למניעה לטווח הארוך. גם כאבי פרקים ניתנים להקלה ומניעה באמצעות שילוב מתיחות פשוטות, תרגילי חיזוק ותזונה אנטי דלקתית.

משקל גוף בריא

שמירה על משקל גוף בריא מסייעת בהפחתת הסיכון לפציעה ודפוסי תנועה כואבים. העומס המוחל על המפרקים, במיוחד על הברכיים, הירכיים והגב, מקשים על החזקת הגוף זקוף לטווח הארוך. באופן ברור, כאשר הגוף נושא משקל גדול יותר, יש לחזק את השרירים באופן נאות על מנת למנוע דלקת וקריסת הגוף.

מפרקי הירכיים והברכיים צריכים להיות מיושרים כראוי כאשר הבטן גדולה יותר מכפי שחלל האגן מאפשר. לכן, שמירת משקל גוף בריא מסייעת לתנועה קלה יותר.

ניתן לסייע לגוף להתמודד עם כאבים באמצעות הפחתת מתח, הימנעות מסוכר ומזונות מעובדים, וקבלת מספיק אור שמש. תזונה היא חלק מרכזי בתכנית הטיפול בכאבים, ומספר מאכלים מכינים תכונות אנטי דלקתיות מדהימות.

תזונה אנטי דלקתית

תזונה זו עשירה בפירות וירקות, מכילה חומרים מזינים ספציפיים המסייעים לעבודת מערכת הדף של הגוף באופן אופטימאלי. בעוד שחוסר תיאום של תנועות שאינן נכונות גורם לגוף לכאב עצמות, מערכת הדם מאפשרת לתאי הדם למהר ולסייע לזרימה תקינה של נוזלים בין המפרקים.

כאשר הדם אינו זורם כראוי, מתרחשת הגבלת טווח התנועה. באמצעות תזונה דלה בכולסטרול, עשירה בסיבים והגברת צריכת חומרים מזינים, ניתן לסייע לדם לטפל טוב יותר בעצמות ובמפרקים, להפחית את הנפיחות ולהקל ואף למנוע את הכאב.

1.ברוקולי – מכיל שפע ויטמין C ושפע סידן, ויעיל אף לכאבי עיניים. ברוקולי מאודה ניתן היטב לעיכול.

2. שמן קנבוס – כמו גם כל השמנים האחרים של אומגה 3, חומצות שומן, מפחיתים כאבים. רוב האנשים צורכים עודף חומצות שומן אומגה 6, לכן חשוב לשלב יותר חומצות שומן מסוג אומגה 3. שמן קנבוס מכיל אף חומצת גמא לינולאית (GLA) כסיוע נוסף למניעת כאבים. יש לזכור לחפש שמנים אורגניים שאינם מזוקקים.

3. סלמון – שיטה נוספת לקבלת חומצות שומן אומגה 3 יעילות. ניתן אף לנסות דגים שומניים אחרים כגון בקלה וסרדינים.

4. דובדבנים – מפחיתים את הדלקת ביעילות של פי עשרה מנטילת משככי כאבים. הם מסייעים בהפחתת הסיכון למחלות לב, ושומרים על גוף בריא ומחוסן.

5. אגוזים – מכילים ויטמין E ותוספת אומגה 3, חומצות שומן הבריאים ללב. יש להשרות את האגוזים לפני האכילה על מנת להסיר מהם את מעכב האנזים, ולהקל על העיכול.

6. בצל ושום – מתבלים את הארוחות ומכילים שפע קוורצטין, נוגד חמצון רב עוצמה המסייע למניעת והתמודדות עם כאבים. שום נחשב מזה זמן רב כתרופה עממית להצטננות ומחלות, והתכונות האנטי דלקטיות שלו הן מדהימות. הוא מכיל תררוכות גופרית המעוררות את מערכת החיסון להילחם במחלות.

7. אננס – נוגד חמצון שמגביר את החסינות הגופנית באופן טבעי.

8. תרד – מכיל שפע קרוטנואידים. הוא נחשב לנוגד חמצות מפחית דלקת ומכיל אף ויטמין E. יש לאדות את התרד על מנת לסייע לעיכול קל.

9. כורכום – תבלין נפוץ המכיל כורכומין, חומר פעיל המפחית את הדלקת.

10. ג'ינג'ר – אופן הפעולה שלו זהה לכורכום בהפחתת הדלקת, וחלק מהמחקרים הוכיחו כי הוא מפחית כאבים הקשורים לדלקת פרקים.

בעוד שמזונות מעובדים נראים אולי כבחירה קלה ו"מהנה" יותר, הם מזיקים לבריאות בטווח הארוך. פיתוח תכנית אכילה בריאה הופכת לטבע שני לאורך הזמן, והתוצאה הסופית שווה את זה.

באמצעות תזונה נכונה, אדם יכול להגן על עצמו מפני דלקות, מחלות וכאבים באמצעות שילוב מזונות אלו בתזונה הרגילה. מידע נוסף באתר 2b-bari.co.il

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

בעיות אורתופדיות בסובלים מהשמנת יתר

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:
לקבלת מחיר מיוחד עבור רכישת מכשיר בקיורלייזר
דרך המרכז לאבחון כאב השאירו פרטים
דילוג לתוכן