אפוסתרפיה לטיפול בכאב

ידאנשים רבים הסובלים מדווחים על שיפור במצבם לאחר שפנו לטיפולי אפוסתרפיה. אפוסתרפיה היא שיטת טיפול חדשה יחסית, אשר הפכה לפופולארית בשנים האחרונות ומספקת הקלה על כאבי פרקים ועצמות.

השיטה מתבססת על שיפור התנועה ולימוד שימוש נכון בשרירים, אשר כתוצאה יוצרים חלוקת עומס נכונה יותר אשר מפחיתה את הכאב.

אפוסתרפיה דומה מאוד לטיפולי פיזיותרפיה ועל המטולים לתרגל את התרגילים השונים במהלך היום יום. השיטה מתאימה כמעט לכל אדם הסובל מכאב, החל מספורטאים ועד אנשים מבוגרים הסובלים מכאבי פרקים.

מהלך הטיפול

טיפולי אפוסתרפיה מתחילים בבדיקות אבחנה מקיפות, הכוללות בדיקת הליכה ממוחשבת, בדיקה להערכת חומרת הכאב ובדיקות גופניות נוספות.

חשוב מאוד להביא את כל המסמכים הרפואיים למהלך בדיקות האבחנה של האפוסתרפיה על מנת לספק לאנשי המקצוע שם את כל המידע הרלוונטי לגבי הכאב. כמו כן, יש לדווח על כל בעיה בריאותית כלשהי, על נטילת תרופות ועל כל בעיה אחרת.

לאחר האבחנה, מתאימים המטפלים את מערכת ההליכה הייחודית לטיפולי האפוסתרפיה, שאיתה משתמשים בחודשים הקרובים.

הטיפול מתבסס על שני עקרונות חשובים:

הפחתת העומס מהמשטח המפרקי

אחת הבעיות הגדולות של אנשים הסובלים מכאבי פרקים, ובמיוחד משחיקת סחוס היא העומס על המשטח המפרקי. כאשר העומס הוא רב, עם השנים המשטח המפרקי נשחק ומופיעים כאבי פרקים.

טיפולי אפוסתרפיה מתבססים על הפחתת העומס הזה בצורה בה ניתן יהיה להפחית את הכאב ולמנוע שחיקה עתידית.

הפחתת העומס מהמשטח המפרקי מתבצעת באמצעות מדרסים או מייצבי ברכיים, אשר אחראים לאזן את המשטח המפרקי, להתמודד עם קריסת המפרק אשר גורמת לשחיקתו ובסופו של דבר לספק שיפור במצב.

אימון מערכת הבקרה העצבית-שרירית

על מנת להפחית את הכאב ואת השחיקה העתידית, חשוב מאוד לתרגל ולחזק את השרירים הסובבים את המפרקים. בדרך זו, עיקר העומס יתחלק טוב יותר בין השרירים האחרים, תנועת הגפה תהיה נכונה יותר והכאב יפחת.

אימון מערכת הבקרה העצבית-שרירית מתבצע לרוב על ידי משטחים לא יציבים, במהלך שגרת יומם של המטופלים וללא צורך להגיע אל הטיפול באופן מיוחד.

לאחר מספר חודשי טיפול, מגיעים המטופלים להערכה חוזרת בה בודקים באמצעות האמצעים האבחנתיים והממוחשבים את שיפור המצב, והמטפלים יכולים להחליט על המשך הטיפול.

התאמת מערכת ההליכה

החלק החשוב ביותר בטיפולי האפוסתרפיה הוא התאמת מערכת ההליכה, אשר בעצם מקנה למפרקים את האימון הייחודי לשיטה.

מדובר בשני מדרסים חיצוניים, אשר מתלבשים על סוליית הנעל וגורמים לשינוי יציבות כף הרגל. באמצעות המערכת הבלתי יציבה, משיגים חיזוק של השרירים, איזון המפרק ובסופו של דבר את הפחתת הכאב. מדובר במערכת חיצונית אשר פוגעת באסתטיות של הנעל, אך חשוב להבין שהשימוש בה אינו חייב להיות למשך כל היום – ניתן בהחלט להשתמש בה לפרקים קצרים ממנו, כאשר זה נוח.

יתרונות טיפולי אפוסתרפיה

  • הטמעת תבנית תנועה נכונה – באמצעות טיפולי אפוסתרפיה מסגלים לעצמם המטופלים תבנית תנועה נכונה אשר גורמת להפחתת הכאב ומפחיתה את השחיקה העתידית של המפרק. פיתוח התנועה הנכונה חשוב לכל אחד, ובמיוחד לאנשים הסובלים מכאבי פרקים אשר חייבים לסגל לעצמם תנועה יעילה, נכונה אשר לא תגרום לנזק עתידי.
  • טיפול נוח ולא פולשני – בניגוד לדרכי טיפול אחרות, אפוסתרפיה אינה כרוכה בפולשנות או באי נעימות, ומלבד בדיקות האבחנה, כמעט כל הטיפול מתבצע בבית ובמהלך שגרת היום יום. בזכות המערכת המיוחדת המולבשת על הנעל המטופלים יכולים להשתמש בה מתי שירצו, ומבלי לפגוע בשגרת חייהם. הטיפול עצמו אינו כואב, ולהיפך – רוב המטופלים דווקא מדווחים על שיפור בכאב במהלך הטיפול.
  • מעקב ושינוי הטיפול במידת הצורך – טיפול אפוסתרפיה כולל לרוב 3 מפגשי מעקב, אשר בהם בודקים את המצב באמצעות המערכת הממוחשבת ומשנים את הטיפול במידת הצורך.

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:
לקבלת מחיר מיוחד עבור רכישת מכשיר בקיורלייזר
דרך המרכז לאבחון כאב השאירו פרטים
דילוג לתוכן