טיפולים פולשניים להתמודדות עם כאב

טיפול פולשני נגד כאבהטיפולים לכאבים כרוניים מגוונים כמו הגורמים להם. אך כשזה מגיע לטיפול, לא קיימת טכניקה אחת המובטחת להקלה מלאה של הכאב, וניתן להעזר בשילוב אפשרויות טיפול.

זריקות לנקודות גירוי

זריקות הן הליך המשמש לטיפול באזורי שרירים כואבים המכילים נקודות גירוי, או קבוצת שרירים נוקשה שהכאב בהם אינו נרגע. במהלך הליך זה, ניתן למטופל טיפול רפואי מקצועי, המבוצע באמצעות מחט קטנה, המזריקה חומר הרדמה מקומי שכולל לעיתים סטרואידים, ולעיתים מי מלח סטריליים.

עם ההזרקה, נקודת הגירוי הופכת להיות פעילה ומתרחשת הקלה במקום הכאב. סדרת הזרקות קצרה בדרך כלל מובילה להקלה ממושכת.

הזרקה לנקודות גירוי משמשת לטיפול בכאבי שרירים בזרועות, ברגליים, בגב התחתון ובצוואר. בנוסף, גישה זו נמצאת בשימוש לטיפול בפיברומיאלגיה, כאבי ראש, מתח ותסמונות אחרות של כאב כרוני, הכרוך ברקמה המקיפה את השריר, כאשר הכאב אינו מגיב לטיפול אחר.

בוטוקס, שם המותג של רעלן החוסם אותות מהעצבים לשרירים, ניתן להזרקה להקלה על מיגרנה כרונית. ההליך כרוך בזריקות מרובות סביב הראש והצוואר, למשך שלושה חודשים, להקלת הכאב.

שתלים כירורגיים

כשתרופות סטנדרטיות ופיזיותרפיה נכשלות מלהציע הקלה הולמת בכאב, ניתן לטפל בשתלים כירורגיים כדי לסייע לשליטה בכאב. קיימים שני סוגים עיקריים של שתלים לטיפול בכאבים:

משאבות עירוי

טיפול זה נקרא גם מערכת אספקת תרופות לעמוד השדרה. המנתח מבצע כיס מתחת לעור, בגודל גדול מספיק להחדרת משאבה רפואית, בעובי של סנטימטר ורוחב של שלושה סנטימטרים. הוא מחדיר צנתר, הנושא רפואת כאבים מהמשאבה למרחב סביב עמוד השדרה. השתלים מספקים תרופות ישירות לעמוד השדרה, שבו עוברים אותות הכאב.

העברת פולשנית זו של התרופות מספקת שליטה משמעותית בכאב, במינון הנדרש בשילוב עם גלולות. בנוסף, טיפול זה כרוך בפחות תופעות לוואי מאשר תרופות לבליעה, היות והמינון התרופתי הנדרש לשליטה בכאב הוא קטן.

גירוי שתלים בעמוד השדרה – בהליך זה, אותות חשמליים ברמה נמוכה מועברים לעמוד השדרה או לעצבים מסוימים על מנת לחסום אותות כאב מהגעה למוח.

מכשיר שמספק את האותות החשמליים מושתל בניתוח בגוף. שלט רחוק המשמש את המטופל להפעלה לסירוגין להפחתת הכאב או להתאמת עוצמת אותות הכאב.

שני סוגי טיפולים אלו, לגירוי עמוד השדרה זמינים עבור מטופלים הסובלים מכאבים כרוניים. ההליך הנפוץ יותר הוא השתלה מלאה, כשהשתל כולל גנרטור דופק וסוללה שאינה נטענת.

מערכת אחרת כוללת אנטנה, משדר ומקלט המסתמך על תדר רדיו. האנטנה משדרת אותות כאב מחוץ לגוף, בעוד שהמקלט מושתל בתוך הגוף.

גירוי חשמלי. זהו הליך גירוי עצב חשמלי, המכונה TENS, ומבוצע באמצעות גירוי חשמלי להפחתת הכאב, כשזרם חשמלי במתח נמוך מועבר דרך אלקטרודות המונחות על העור סמוך למקור הכאב.

החשמל מהאלקטרודות מגרה את העצבים באזור הנגוע ושולח אותות למוח. הליך זה אינו כואב ויעיל להסתרת כאב כגון נוירופתיה סוכרתית. יחד עם זאת ההליך אינו מומלץ לטיפול בכאבי גב תחתונים כרוניים.

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:
לקבלת מחיר מיוחד עבור רכישת מכשיר בקיורלייזר
דרך המרכז לאבחון כאב השאירו פרטים
דילוג לתוכן