טיפולים טבעיים להקלת צירי הלידה

לידה הינה דבר טיבעי אשר דואג להמשך קיום המין האנושי עוד מראשית היווצרותו של האדם. למרות שתהליך הלידה מלווה אותנו עוד מימי קדם, לכל אישה הלידה הינה חוויה חדשה, אינטימית ומיוחדת במינה. כחלק מתהליך הלידה חוות הנשים כאבים עזים הנקראים צירי לידה.

כאבים אלה הינם כיווצים של שרירי הרחם אשר מרחיבים ומקצרים לחלופין את צוואר הרחם ובכך מסייעים לתינוק לצאת אל אוויר העולם.

דרכים טבעיות להקלה על צירי לידה

צירי הלידה הינם פעמונים טיבעיים אשר מסמלים את הלידה של התינוק ולכן ניתן לראותם כדבר חיובי ומבורך. הכאב המגיע מצירי הלידה אינו קבוע אלא מגיע בגלים ומאפשר ליולדת לנוח מגל לגל ולצבור כוחות.

הכאב המלווה את צירי הלידה נחווה על ידי כל אישה באופן שונה לכן כדי לאבחן את רמת הכאב יש לבקש מן היולדת לדרג את כאבה בסולם שבין 1 ל10, כאשר 10 היא הדרגה הגבוהה ביותר לכאב. בהתאם לרמת הכאב ניתן להתאים את הטיפול הנכון.

דוגמאות לטיפולים טבעיים להקלה על צירי לידה

  • מים מהווים אמצעי טיפולי טבעי יעיל במיוחד להקלה על צירי לידה. המים גורמים למוחינו לשחרר אנדורפינים שמתפקדים כמשככי כאבים טיבעיים. המים משרים רוגע ושלווה ויעילים במיוחד ברגעים של מתח וחרדה. ניתן לשהות במים זורמים של המקלחת או באמבטיה. הישיבה באמבטיה אפשרית כל עוד לא פקעו מי השפיר.
  • תנועתיות של הגוף מסייעת לפתיחת צוואר הרחם לכן עלייה במדרגות, כריעה, הליכה, ישיבה ועוד מקלים על הכאבים של צירי הלידה.
  • תנועות ותרגילים ספציפיים מקלים על צירי הלידה. ישיבה בתנוחה יוגית הנקראת "הלוטוס", כאשר כפות הרגליים נוגעות אלו באלו ומאפשרות ניעה של הגוף קדימה, אחורה, לצדדים ובתנועה מעגלית. ישיבה על כיסא עם הפנים למשענת וניעה של הגוף קדימה ואחורה יכולים לעזור ולהקל. בשכיבה על הגב יש להשאיר רגל אחת ישרה ורגל אחת מכופפת לשמירה על פתיחות האגן. הרכינה קדימה משחררת את הכאב מן הגב ובכך מסייעת להקלה על כאבי צירי הלידה.
  • תנועתיות באמצעות כדור מסייעת לשפר את מיקומו של העובר בצוואר הרחם ולהקלה על כאבי השרירים ועל העומס המצוי על עמוד השידרה.
  • עיסוי במהלך הלידה מרגיע את השרירים ומקל על תחושת הכאב של צירי הלידה.
  • טכניקות הרפיה ונשימות סדירות מסייעות לגוף לקבל את החמצן לו הוא נזקק כדי לבצע את פעולת הלידה. יצירת קולות נמוכים או הקשבה למוזיקה מסייעים בהרגעה של הגוף.
  • דמיון מודרך מאפשר התמקדות במקום שמעבר לכאב. על ידי טכניקות דמיון מודרך ניתן להתמקד במקומות מנחמים ומרגיעים אשר מסייעים בהקלה על הכאב.

הכנה ריגשית ללידה

הכנה נכונה לתהליך הלידה מסייע רבות בהקלה על הכאבים ובהתמודדות עם צירי הלידה. השינויים הריגשיים והפיזיים המלווים את תהליך הלידה כמו גם התינוק שמגיע ועימו שינוי גדול באורח החיים.

לעיתים קרובות ההריון והלידה יחד עם ההורמונים המשתוללים, מעלים על פני השטח רגשות חזקים ועמוקים אשר מומלץ לפתור ולהתמודד עימם לפני הלידה. הכנה נכונה של האם והסביבה העוטפת לקראת שינויים אלו מסייעים לתחושת הביטחון ומקלים על המתח שבזמן הלידה.

מלווה רגוע ותומך

יש לדאוג למלווה רגוע אשר מעניק תחושה של ביטחון. ברגעים בהם האישה חשה כאב היא זקוקה לאדם תומך ומרגיע אשר יסיט את מרב תשומת הלב במהלך הכאב. שמירה על הרוגע עוזרת לשמור על רמת אדרנלין נמוכה ובכך ניתן להקל על הכאבים הנובעים מצירי הלידה.

אולי יעניין אותך גם:

טיפול NLP מסייע בהתמודדות עם כאב

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:
לקבלת מחיר מיוחד עבור רכישת מכשיר בקיורלייזר
דרך המרכז לאבחון כאב השאירו פרטים
דילוג לתוכן