רפלקסולוגיה

הרפלקסולוגיה הינה שיטת טיפול אלטרנטיבית עתיקת יומי ובעזרתה מאמינים כי ניתן לאבחן, לעזור ולטפל בכאבים שונים.

השם רפלקסולוגיה מגיע מן המילה האנגלית reflection אשר משמעותה השתקפות. כלומר, כפות הרגליים מהוות מפה המשקפת את איברי גופו של האדם. כמו כן מן המילה reflex שמשמעותו בעברית החזר- לחיצות ורעד באזור מסוים גורמים לשחרור אדרנלין אל מחזור הדם ובכך מחזירים לגוף את הכוח לסייע לעצמו נגד כאביו השונים.

מפת הרגליים כאמצעי לטיפול

הרפלקסולוגיה החלה עוד בעת העתיקה. ניתן לראות ציורים מצריים קדומים אשר בהם מוצגים אנשים המקבלים טיפול ברגליהם.

בשנת 1913 התווה ויליאם פיצג'רלד את תחילתה של הדרך אל הרפלקסולוגיה שאנו מכירים כיום. בשנות השלושים של המאה העשרים לקחה יוניס אינגהם שיטה טיפולית זו, שיכללה אותה ואף העניקה לה את השם רפלקסולוגיה.

שיטה טיפולית אלטרנטיבית זו חילקה את כפות הרגליים למפה מפורטת אשר מופיעים בה כל חלקי גופו של האדם. בעזרת הרפלקסולוגיה ניתן לאבחן כאבים נפשיים, פיזיים, לאתר דפוסי חשיבה והתנהגות שליליים ולטפל בכאבים השונים. על ידי הרפלקסולוגיה ניתן לשחרר אנרגיות אשר מפריעות לזרימה חופשית של הדם ולכן גורמות לכאבים באזורים חסומים אלו.

הטיפול הרפלקסולוגי מרגיע כאב

טיפול אלטרנטיבי זה הינו נעים ומרגיע ולכן מתאים לכל אחד. ניתן לטפל בטווח רחב של גילאים מתינוקות ועד קשישים. בזמן הטיפול שוכבים על הגב, ברקע  מוזיקה מרגיעה וריח של שמנים נעימים ומרגיעים באוויר. המטפל לוחץ ונוגע בעדינות באזורים שונים של כפות הרגליים וההרגשה דומה לעיסוי.

האווירה הרגועה משחררת את כל המתחים ובמקרים רבים אנשים אף נרדמים בעת הטיפול. חיי היום יום עמוסים ומתוחים ויכולים לגרום לכאבי שרירים, כאבי כתפיים וצוואר, כאבי רגליים וגב.

הרפלקסולוגיה עוזרת לאדם להיכנס למצב רגוע ומפיגה את המתח והכאב. בתחילת הטיפול מבצע הרפלקסולוג איזון כללי של כל אברי הגוף ולאחר מכן מתייחס באופן מיוחד לאיזורים השונים בהם אובחנה בעיה או בגללם הגיע המטופל לטיפול. רצוי לקיים מספר מפגשים כחלק מתהליך טיפולי מתמשך בכדי להגיע למיצוי יעיל יותר של הטיפול.

הרפלקסולוגיה כאמצעי טיפול טבעי

הרפלקסולוגיה אינה תהליך טיפול רפואי פולשני אלא להיפך, מעודדת את גופו של האדם לטפל בעצמו על ידי שחרור מתחים, החזרת הגוף למצבו המאוזן הטבעי, שחרור זרימת הדם ופתיחת חסימות אנרגטיות. כל אלה עוזרים לטפל בכאבים, לשפר את מצב הרוח, להרגיע מתחים, לאזן את לחץ הדם והכל באופן טבעי והוליסטי.

מגוון רחב של טיפולים באמצעות רפלקסולוגיה

באמצעות רפלקסולוגיה ניתן להעניק טיפול למגוון רחב של בעיות רפואיות וכן בעיות מנטליות כגון:

איבחון הכאב באמצעות רפלקסולוגיה

ניתן לבצע איבחון של הכאבים על ידי שתי שיטות עיקריות: השיטה הראשונה הינה מציאת סימנים בכפות הרגליים אשר מעידים על מצבים מסויימים בגוף האדם כמו יבלות, חתכים, גוון עור צהוב וכדומה.

השיטה השנייה הינה החלוקה ההוליסטית לפי היסודות הרפלקסולוגים המייצגים כל אחד אזור שונה בגוף האדם ויסוד אנרגטי ממנו מורכבת אישיותו. לדוגמא, אזור העקב אשר מייצג את יסוד האדמה- אזור המשקף את השלד, השרירים ואת רמת הביטחון העצמי של האדם.

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:
לקבלת מחיר מיוחד עבור רכישת מכשיר בקיורלייזר
דרך המרכז לאבחון כאב השאירו פרטים
דילוג לתוכן