מכשירי לייזר ביתיים לטיפול ולהפחתת כאבים

מכשירי לייזר ביתיים לטיפול ולהפחתת כאביםלאורך השנים נמצאו מגוון רחב למדי של שימושים ללייזר, בפרט בתחומי הרפואה והשיקום. באמצעות לייזר ניתן למשל לבצע ניתוחים בדרגת עידון ודיוק יוצאת מגדר הרגיל. בנוסף, ניתוחי לייזר יכולים לסייע בהחלמה מהירה יותר.

אך לא רק בכך מסתמנת התרומה של קרני האור הללו שיכולות להגיע לעומק הרקמה. באמצעות מכשירים ייעודיים ניתן לטפל בסוגים שונים של כאבים. ולא מדובר רק בטיפול שנעשה במסגרת קליניקות כאלה או אחרות וגם לא רק בבתי חולים. יש בנמצא מכשירי לייזר ביתי לטיפול בכאבים.

אילו כאבים ניתנים לטיפול בעזרת מכשיר ביתי?

יש בנמצא כמה וכמה מכשירי לייזר לטיפול בכאבים, המגיעים ממגוון יצרנים. מסקירה של כמה וכמה מכשירים, ניתן לראות שהייעוד שלהם הינו לטפל בטווח ניכר של כאבים, מכל הסוגים. בין היתר, ניתן לשכך כאבים התוקפים באזורי המפרקים, למשל ברכיים או כתפיים, מרפקים, מפרק הירך וכן הלאה. גם שיכוך של כאבים התוקפים ספורטאים מקצועיים או חובבים אפשרי בהחלט.

המכשירים מסוגלים לסייע בזירוז הריפוי של דלקות, גם בשרירים וגם בגידים. מתאפשר טיפול בכאבי שרירים וכאבים ראומטיים, שיכוך כאבי ראש ומיגרנות, מענה לבצקות ונפיחות מקומית. עוד ניתן למצוא בכך מזור לכאבים נוספים כדוגמת דורבן, כאבי גב וצוואר. יש גם מכשירים שמתאימים לטיפול בכאבים חזקים המופיעים בשל מחלות חניכיים ודלקות באזור הפה.  

בתוך כמה זמן מרגישים שיפור?

על פי רוב, מסבירים היצרנים והיבואנים כי על מנת לחוש הטבה משמעותית בכאב יש צורך להשתמש במכשיר תקופת זמן מסוימת, כלומר ההטבה איננה מידית. הזמן הנחוץ כדי לחוש הטבה תלוי בסוג המכשיר ובסוג הכאב והפציעה.

ההשפעה מורגשת בתוך מספר ימים אך לעיתים נחוץ זמן נוסף על מנת לחוש הטבה נוספת. טיפול בן כשבועיים שלושה מביא לשיפור ניכר, בקרב חולים רבים, כך על פי הדיווחים. במידת הצורך, לאחר כמה ימי הפסקה ניתן לשוב ולטפל באותה הרקמה ובאותו האזור. יש לשים לב כי טיפול באזור הפנים מחייב הגנה על העיניים.

מהי מסגרת הטיפול?

מכיוון שמדובר במכשירים ביתיים, הם בדרך כלל קטנים יחסית, מיטלטלים ואפשר לעשות בהם שימוש בזמן ובמקום שנוח למטופלים. מסגרת הטיפול הינה בת מספר דקות ביום, לרוב לא יותר מעשרים דקות או חצי שעה ברציפות.

יש לציין, כי מחקרים שבדקו את מכשירי הלייזר לטיפול ביתי בכאבים מצאו כי מדובר בטיפול בטוח, ללא תופעות לוואי בדרך כלל. עם זאת, יש תמיד לעיין בהוראות ולשים לב להגבלות. בגדול, הטיפול פחות מומלץ לנשים הרות ועשויה להיות מניעה בשימוש לחולי לב (המשתמשים בקוצב לב).

אילו סוגי מכשירים קיימים כיום בישראל?

יש כמה וכמה מכשירי לייזר לטיפול בייתי בכאב, המשווקים בימים אלה בישראל. בין המותגים המובילים בתחום ניתן לציין מותגים כדוגמת בי קיור (B-Cure) והנדי קיור. ראוי להוסיף ולומר כי היצרנים השונים עשויים להציע דגמים שונים של מכשירים, על מנת לאפשר טיפול בסוגי כאבים שונים או לטיפול ברמות שונות של כאב.

יש לציין כי טכניקת הטיפול מבוססת על שילוב בין תדרי אור שונים ולעיתים בתוספת שילוב שדות אלקטרומגנטיים. הטיפול לא רק מווסת את רמות הכאב ומשכך כאבים אלא גם מזרז החלמה של רקמות פגועות. בין היתר, הדבר נעשה על ידי שיפור זרימת הדם והרחבת כלי הדם והרחקת חומרי פסולת מהאזור הפגוע.

הטיפול שנעשה, בין היתר במכשירי הלייזר, כדוגמת הנדי קיור, מסוגל גם לעודד תהליכי ריפוי טבעיים ומשחרר חומרים טבעיים שהגוף מווסת בעזרתם את רמות הכאב וכן מציע שיפור חילוף החומרים באזור הכאוב.

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:
לקבלת מחיר מיוחד עבור רכישת מכשיר בקיורלייזר
דרך המרכז לאבחון כאב השאירו פרטים
דילוג לתוכן