כאב בזרוע ובכפות הידיים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כאב בכף היד

כאב בכף הידכאבים בזרועות ובכפות הידיים נגרמים בדרך כלל לאחר טראומה או בעקבות פעילות מאומצת שגרמה לדלקות כרוניות במבנים אנטומיים שונים.

מקור הפגיעה שמוביל לכאב יכול להיות בשרירים, בעצמות, במפרקים או בעצבים הקשורים לאיברים אלה, ולכל סוג של פגיעה נדרשת התייחסות שונה.

היד מורכבת מ-3 עצמות עיקריות, וסביבן שרירים רבים, אשר כל פגיעה בהם עלולה לעורר כאב רב.

כף היד מורכבת מעצמות רבות וממערכת גידים מסועפת ומורכבת, שנוטה לכן לדלקות רבות ולבעיות שונות. בדרך כלל, מקור הפגיעה בידיים הוא טראומה, אך גם דלקות ראומטיות ובעיות עצביות שונות (בעיקר בפלקסוס הברכיאלי) עלולים להוביל לכאב.

למרות שכאבי ידיים נחשבים לבעיות "מינוריות", שאינן מסכנות חיים, חשוב מאוד להתייחס אליהם בזמן ולאפשר את הטיפול הרפואי המתאים, על מנת להימנע מהתדרדרות המצב ומנזק בלתי הפיך.

פגיעה במפרקים

מפרקי כף היד והזרועות הם מבנים אנטומיים מורכבים שעלולים להיפגע ולגרום לכאב רב. הטיפול בדלקות במפרקים כולל תרופות אנטי דלקתיות והמלצה על המעטה בשימוש במפרקים הכואבים. לרוע המזל, דלקות במפרקים נחשבות לטורדניות ביותר, ומובילות לכאב לאורך זמן רב.

דלקות פרקים ראומטיות

כאבי המפרקים הנפוצים ביותר מגיעים על רקע דלקת פרקים ראומטית. דלקות זו נגרמת לאור תהליך אוטואימוני שגורם לדלקת כרונית ולכאב רב שלא חולף. הדלקות הראומטיות מאפיינות אנשים מבוגרים, ונגרמות בעיקר במפרקים הקטנים של האצבעות ובפרק כף היד.

בורסיטיס

פגיעה נוספת במפרקים נקראת בורסיטיס – מצב כואב מאוד בו מצטבר נוזל בחלל המפרק. בורסיטיס מופיעה בעיקר במפרק הכתף והמפרק, ונגרמת על רקע פעילות מאומצת של כף היד.

הפגיעה מופיעה בעיקר אצל ספורטאים או אצל אנשים העוסקים בפעילות מאומצת, ועוברת לרוב לאחר מנוחה ארוכה.

פגיעה בגידים

מערכת הגידים בזרוע ובכף היד היא מערכת מסועפת הפועלת בצורה אינטנסיבית ביותר, ועל כן עשויה לגרום לפגיעות שונות ולכאב.

הפגיעה בגידים נחשבת לבעיה קשה לטיפול, ובמקרים רבים נדרשת הזרקת סטרואידים, פיזיותרפיה ובמצבים קיצוניים ניתוח.

אצבע הדק – Trigger finger

מצב בו נגרמת היצרות של התעלה בה עובר הגיד שמפעיל את האגודל, וגורם לכאב רב בזמן הפעלת האצבע ונוקשות הגוררת קושי לפתוח את האצבע ולסגור אותה בחזרה. זהו מצב הנפוץ לאחר פעילות מאומצת (כמו משחק בפלייסטיישן), ועובר לאחר תקופת מנוחה ארוכה מאוד.

מרפק טניס – Tennis Elbow

מרפק טניס הינה בעיה נפוצה מאוד שגורמת לכאב רב בכל הפעלה של המרפק. המצב הזה נגרם לאחר פעילות מאומצת של המרפק (כמו במשחקי טניס) המובילה לדלקת קשה שחולפת רק לאחר מנוחה ארוכה.

סינדרום התעלה הקרפלית – Carpal Tunnel Syndrome

תסמונת התעלה הקרפלית היא מצב לא קל בו נגרם כאב עז בכל תזוזה של פרק כף היד.

התעלה הקרפלית היא מעבר צר הכולל את העצב המדיאני ו-9 גידים נוספים, ולעתים עלולה להתפתח שם דלקת טורדנית שגורמת ללחץ על העצב ועל הגידים ודורשת טיפול רפואי מתאים.

השתקמות יד שבורה

שבר בידיים הוא מצב רפואי נפוץ ביותר, הנגרם בעקבות חבלה. השברים בדרך כלל נגרמים בעצמות האולנה והרדיוס ודורשים טיפול רפואי מיידי בהתאם לחומרת המצב – גיבוס או ניתוח.

ההחלמה מהשבר אורכת לפחות 6 שבועות, בהתאם לקצב השתקמות העצם ולחומרת השבר.

לאחר הסרת הגבס, תקופת ההשתקמות לא תמה, ועלול להיגרם קושי בתנועה שנגרם בעקבות הקיבוע והתנוונות השרירים השונים.

כמו כן, בתקופה הראשונה לאחר השבר וגם לאחר הסרת הגבס עלול להופיע כאב בעוצמות שונות שמבטא את חולשת היד. בדרך כלל תוך מספר חודשים יכולת התנועה של היד חוזרת לנורמה ולא נשאר כלל כאב.

ראו גם:

טיפול בגלי הלם לכאבים בכף היד

טריגר פינגר (אצבע הדק)

כאב במפרק כף היד

כאב מכוויה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן