תחושת כאב לאחר ניתוח אף

ניתוח אף - איך לטפל בכאב לאחר הניתוח?לאחר ניתוח אף, מומלץ לדעת למה לצפות וכיצד להתמודד עם תופעות הלוואי והכאבים. בדרך כלל חווים המטופלים מעט מאוד כאב, אך עשויה להתרחש תחושת לחץ חזק כתוצאה מהנפיחות לאחר הניתוח.

הכאב עשוי להחמיר יותר בלילה ובעמידה. רמת הכאבים משתנה ממטופל למטופל, אך אם הם מופיעים, הם מתבטאים במספר היבטים משותפים. לכן יש לדעת למה לצפות וכיצד לטפל ולהתמודד עימם.

הכאב נסבל, אל דאגה

אין זה משנה באיזו טכניקה משתמש המנתח, יתכן שיופיע מעט כאב באזור הניתוח, כמו גם כאבי ראש עמומים, למשך זמן קצר. בהעדר זיהום או בעיה אחרת, נדיר שיופיע כאב חמור. מעט משככי כאבים מפחיתים או מונעים את הכאבים ביום הראשון או השני לאחר הניתוח, אם כי רוב המטופלים אינם מוצאים את הצורך להשתמש בהם.

יש להימנע מנטילת אספירין או תרופות נוגדות דלקת שאינן סטרואידיות, כולל איבופרופן, אדוויל או נורופן, שכן תרופות אלו עלולים להגביר ולדלל את הדימום. כשהתחבושות מוסרות, האף עשוי להיראות גדול מעט, והקצה מורם מעט. מצב זה מתרחש בשל הנפיחות לאורך האף והשפה העליונה. הנפיחות תחלוף ברובה כעבור שבוע, אך יתכן שהאף יקבל את צורתו החדשה הסופית רק כעבור שנה.

התאוששות מלאה

ניתן לנקוט במספר צעדים כדי להאיץ את תהליך הריפוי ולהשיב את הפנים למצב רגיל ראוי מוקדם ככל הניתן. הצעד הראשון הוא להקשיב לרופא ולבצע את כל ההוראות הניתנות בכתב, שכן בדרך כלל קיימת סיבה לצעדים אלו.

המטופל יקבל רשימת תרופות ותוספי תזונה אותם עליו לצרוך על מנת להימנע מכאבים לאחר הניתוח. יש להקפיד על נטילת התוספים והתרופות כדי להימנע מסיבוכים העלולים להיווצר בעקבות ההרדמה, להניח קומפרסים קרים על העיניים ולשכב עם ראש מוגבה במהלך היומיים הראשונים לאחר הניתוח.

במשך מספר שבועות, מומלץ להימנע מהתכופפות או נשיאת משאות כבדים. פעילות גופנית או כל פעילות המפעילה לחץ מוגבר על הגוף, עלולה להגביר את הנפיחות, ולגרום לדימום וכאבים, לכן מומלץ לנוח היטב, לאכול טוב, להקשיב לגוף, ולהתייעץ עם הרופא במקרים בהם נראה כי תהליך הריפוי שונה מהצפוי. במשך השבועות הראשונים, שום דבר לא נראה מושלם, לכן מומלץ לנסות להימנע מהתבוננות תכופה במראה, עד שכל תופעות הלוואי יתפוגגו והאף יקבל בהדרגה את צורתו החדשה.

מספר תסמינים נוספים שכיחים בחודשים הראשונים לאחר הניתוח, וכוללים דליפה בלתי פוסקת מהאף, במיוחד במצבי גירוי. אלרגיות לאחר הניתוח עלולות להשתפר או להחמיר עם הזמן, והעור עשוי להיות רגיש יותר לכוויות שמש. בעוד שאלו תופעות שאינן נוחות, הן משתפרות והאף ישוב למצבו התקין לאחר שהדלקת נרפאת באופן מלא.

אף רופא לא יבטיח למטופל כי תהליך ההתאוששות יהיה נפלא, אך רוב המטופלים מוצאים את המצב נסבל, כשהם יודעים למה לצפות, זהו הנתיב בו יש לפסוע על מנת לחוות החלמה מלאה.

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:
לקבלת מחיר מיוחד עבור רכישת מכשיר בקיורלייזר
דרך המרכז לאבחון כאב השאירו פרטים
דילוג לתוכן