טיפול בכאב לאחר ניתוח פלסטי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

טיפול בכאב לאחר ניתוח פלסטיסביר להניח שיתרחשו כאבים לאחר ניתוח פלסטי, במיוחד אם מדובר בהליך כירורגי. הביטוי (שנכונותו עשויה להיות מוטלת בספק) "בשביל יופי צריך לסבול", הוא רלוונטי לכל מקרה, אך נראה שהוא נולד ספציפית בעולם הניתוחים הקוסמטיים.

יחד עם זאת, טיפול יעיל בכאבים שלאחר הניתוח, מאפשר את ההנאה מהמראה המשופר מבלי לסבול חוסר נוחות מוגבר ואף לחכות זמן רב. כדי שהטיפול יהיה יעיל, חשוב להקפיד על הוראות הרופא על מנת להתמודד בהצלחה עם כל תופעות הלוואי. הבנת העובדות הקשורות לכאבים שלאחר הניתוח, מסייעות לבצע בחירות נכונות ולהשיג את התוצאה האפשרית הטובה ביותר.

הבנת הכאבים לאחר ניתוח פלסטי

מידת הכאב לאחר הניתוח, בין אם הוא כירורגי, פולשני או שאינו פולשני, תלויה במספר גורמים כגון הגיל בו בוצע הניתוח, היות ומטופלים צעירים נוטים לחוות יותר כאבים בהשוואה למבוגרים; היסטוריה אישית של כאבים; שימוש בחומר הרדמה כללי או מקומי במהלך הניתוח; ומגדר, שכן גם אם לא נעים להודות, באופן כללי, גברים נוטים לחוות סף כאב נמוך יותר מאשר נשים.

העובדות הקשורות לכאב, אותן לוקח המנתח בחשבון בעת קביעת התרופות לשיכוך כאבים הן:

חוויית הכאב – אנשים חווים כאבים באופן שונה, ואין דבר כזה "כאב סטנדרטי".

טיפול מוקדם – מומלץ לטפל בכאב מוקדם, ולא להמתין עד שהמצב יסתבך.

גבורה ואומץ – אין נקודות בונוס על נשיאת הכאב בגבורה. ההיפך הוא הנכון. כשהכאב תחת שליטה, הריפוי מהיר יותר, ולכן לשם השגת התוצאות הטובות ביותר, המנתח שואף למזער ולהקל את הכאב ככל הניתן.

השפעות הכאב – היות וכאב משפיע על קצב הלב, לחץ הדם, התיאבון, מצב הרוח או תחושת רווחה כללית, השליטה בכאב מפחיתה את הסיכון לסיבוכים לאחר הניתוח, כגון קרישי דם.

סוגי כאב – קיימים סוגים ועוצמות רבים של כאב, כגון כאב חד, עמום, התכווצויות, דקירות, כאבים פועמים או כאבים המופיעים וחולפים לסירוגין.

הקרנות הכאב – מלבד הכאב באזור הניתוח, יתכנו אף כאבים במקום אחר, כגון כאבי שרירים באזור הגב, הכתפיים, החזה או הצוואר, כתוצאה משכיבה במשך פרק זמן ארוך.

המטופל עשוי לחוות גם כאבי גרון וצרידות מיד לאחר הניתוח, או כאב במהלך ישיבה, שיעול, הליכה, התכופפות או תנועה כללית. הכאב באזור הניתוח עשוי להחמיר בתקופת ההתאוששות, ולהשפיע על איברים אחרים באמצעות הולכה עצבית.

שיטות טיפול בכאבים

הטיפול לאחר הניתוח הוא קריטי ומונע את הגברת הכאבים, חוסר הנוחות וסיבוכים אפשריים. טיפול יעיל כולל משככי כאבים ותרופות למניעת בחילות, שהן תופעות לוואי נפוצות לאחר ניתוח פלסטי. בנוסף, מומלץ לקבל ייעוץ והכוונה לגבי המותר והאסור לביצוע לאחר הניתוח, כמו גם הצעות והוראות לגבי לבישת בגדים תומכים או אביזרי סיוע.

עולם הטכנולוגיה התקדם ביותר וקיימות כיום שיטות יעילות ביותר אותן יכול המנתח להציע לטיפול בכאב לאחר הניתוח. השיטות הטובות ביותר תלויות בסוג והיקף הכאב, סוג ההליך שבוצע, והרדמה מקומית או כללית.

מרבית הטיפולים בטוחים, ושולטים בכאבים ובתופעות הלוואי, אך יש להבין כי תגובות אלרגיות תמיד אפשריות, כמו גם תגובות בלתי צפויות העלולות להיות מסוכנות. לכן יש ליידע מראש את המנתח לגבי אלרגיות מהן סובל המטופל בהווה ולתת לו היסטוריה רפואית מפורטת.

תרופות לשיכוך כאבים

במהלך ההתאוששות, יתכן שייקבעו תרופות לשיכוך כאבים, הזמינות במגוון סוגים כגון משככי כאבים נרקוטיים ושאינם נרקוטיים, או תרופות נוגדות דלקת שאינן סטרואידיות.

אופיואידים לאחר הניתוח

כולל מורפין או פנטניל. אלו משככי כאבים חזקים, אשר ניתנים רק ברשות הרופא וניתן לקחת אותם בשיטות שונות. אופיאודים עלולים לגרום להקאות, בחילות, ישנוניות, גירודים ועצירות, אך הסיכון להתמכרות אליהם נדיר ביותר.

משככי כאבים ללא אופיואידים

אלו משככי כאבים שאינם נרקוטיים, ושולטים בכאבים קלים עד בינוניים. הם כרוכים במעט מאוד תופעות לוואי, ומתאימים למרבית המטופלים. השימוש בהם מפחית את הצורך בתרופות חזקות יותר, אך אם נוטלים אותם בכמויות מוגזמות, הם עלולים לגרום נזק לכבד.

תרופות אנטי דלקתיות שאינן סטרואידיות (NSAPIDs)

תרופות אלו מקלות על כאבים קלים ומפחיתים דלקת ונפיחות. חלקן זמינות ללא מרשם, אך יש להתייעץ עם הרופא לפני נטילתן.

תרופות אלו עשויות לגרום לתופעות לוואי של קלקולי קיבה וסחרחורות, ולעולם אין לקחת יותר מהמנה המומלצת. למרות שהן נמכרות ללא מרשם, אין זה אומר שאינן עלולות לגרום לנזקים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן