זכויות רפואיות לסובלים מכאב כרוני

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כל אדם סבל אי פעם או יסבול בעתיד מכאב ברמה זו או אחרת. כאב הוא חלק בלתי נפרד מהחיים והוא נובע מגורמים רגשיים, תחושתיים וחברתיים שונים, הוא סובייקטיבי מאוד ואי אפשר להימנע ממנו.

לרוב הכאב חולף לאחר תקופה מסוימת ואף נשכח אך לא במצבים של כאב כרוני מתמשך.

כאב כרוני הוא כאב אשר נמשך מעבר לזמן הנורמלי הדרוש לצורך החלמה (נקרא גם "כאב רע"), ורוב הפעמים זהו כאב חזק אשר משפיע לרעה על מצבו הבריאותי הכללי של האדם, מה שעלול להביא להתדרדרות נוספת של המצב.

ישנן תופעות גופניות אשר גורמות לכאב כרוני מתמשך והן אינן ברורות דיו כי אינן נגלות לעין.

גם הרפואה הקונבנציונלית לא תמיד יודעת לתת מענה לסובלים מכאבים, עובדה אשר יוצרת תחושות של חוסר אונים ושל בלבול לגבי העתיד לבוא.

דוגמה ידועה לכך היא תסמונת פיברומיאלגיה המלווה בכאבי שרירים כרוניים חזקים, אך כל התסמינים לא מתגלים באופן ממשי בעת ביצוע בדיקות רפואיות. תסמונת זו גורמת לסובלים ממנה להיות מרותקים למיטה ימים ארוכים ללא טיפול הולם, מכיוון שהרפואה לא מצאה לכך עדיין טיפול מספק.

אנשים אשר סובלים מכאבים כרוניים שחוזרים על עצמם חולים במחלות קשות שעלולות להימשך זמן רב מאוד ללא קבלת מענה טיפולי הולם.

כאשר אנשים סובלים מכאבים כרוניים הם לא מסוגלים להמשיך ולתפקד והם נאלצים להפסיק את עבודתם ולשכב במיטה, כי אין כל אלטרנטיבה אחרת.

עקב כך ההכנסות החודשיות של הסובלים מכאבים כרוניים מצטמצמות באופן משמעותי והם נאלצים להמשיך ולהתקיים עם משכורת זעומה או ללא משכורת כלל יחד עם כיסוי ההוצאות עבור הטיפולים האפשריים. בשל עובדה זו, ביטוח לאומי ומשרד הבריאות מעניקים עבורם זכויות רפואיות כדי לסייע להם בתחום הכלכלי.

זכויות רפואיות בביטוח לאומי

המוסד לביטוח לאומי מעניק קצבת נכות לסובלים מכאב כרוני חזק ומתמשך, בתנאי שמשכורתם הצטמצמה ב-50% לפחות עקב דרגת האי כושר שקיבלו (לפחות 50% דרגה).

קצבת נכות כללית מועברת לחשבון הבנק הפרטי של הסובלים מכאב כרוני, כאשר סכומי הקצבה נקבעים על פי אחוזי הנכות אותם קבע ביטוח לאומי עקב מצבם הרפואי ועקב אבדן היכולת התפקודית. ישנן קצבאות חלקיות וישנן קצבאות מלאות.

בנוסף לקצבת נכות, ביטוח לאומי משלם במקרים מסוימים קצבת שירותים מיוחדים למי שסובל מכאב כרוני ועקב כך איבד לחלוטין את יכולתו לתפקד באופן עצמאי, כלומר הוא נמצא במצב סיעודי שבו הוא תלוי בזולת לצורך תפקוד יומיומי.

המטלות הנבדקות הן אכילה ושתייה, הלבשה, רחצה, ניידות בבית, קימה ושכיבה, ושליטה על סוגרים. ביטוח לאומי עורך מבחן תלות ובודק את מידת ההזדקקות לזולת בכל אחת מהמטלות. קצבת שירותים מיוחדים מוענקת כקצבה כספית בכל חודש לצורך סיוע במימון עבור מטפל זר לסיעוד באופן צמוד וקבוע בבית המטופל.

זכויות רפואיות במשרד הבריאות

משרד הבריאות מספק קנביס רפואי (מריחואנה רפואית) לסובלים מכאב כרוני. בשנת 2008 יצא האישור להספקת התרופה לאחר שנערכו מחקרים בתחום הכאב שהוכיחו כי זהו הטיפול היחידי כמעט אשר גורם להפחתה ברמת הכאבים, ולפעמים גורם להיעלמותם.

אנשים אשר סובלים מכאב כרוני מדווחים על שיפור ניכר במצבם הרפואי וביכולת התפקוד היומיומית שלהם בעקבות הטיפול בקנביס רפואי.

בכדי לקבל את הטיפול של מריחואנה רפואית יש צורך לקבל היתר מיוחד ממשרד הבריאות, לאחר בדיקות בוועדות רפואית של המשרד. אנשים אשר סובלים מכאב כרוני חזק במיוחד מקבלים את האישור, ומשרד הבריאות רוכש בעבורם את הקנביס הרפואי.

ראו גם:

החלטה תקדימית: הכרה בסובל מכאב כרוני כנכה

כאב נוירופתי

כאב נשימתי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן