כאב לאחר כווית שמש – טיפול והתמודדות

טיפול בכאביםכווית שמש היא פגיעה בעור שנגרמת בעקבות חשיפה לקרינה העל סגולית של השמש. מדובר על תופעה הנפוצה במיוחד בקרב אנשים הנוהגים להשתזף במהלך הקיץ שכן בדרך כלל הכוויות חמורות יותר באזורים בהם ישנה החזרת אור משמעותית כמו לדוגמה בחוף הים.

כווית שמש באה לידי ביטוי באדמומיות בעור, בגרד וברגישות למגע ונפוצה ככואבת במיוחד באיזור הגב, הברכיים, הכתפיים ואפילו כפות הרגליים. בדרך כלל הכוויה מופיעה לאחר מספר שעות בהן העור נחשף לשמש כשלרוב הכוויה נוצרת באזורים שלא נמרחו בקרם הגנה.

דרגת הכאב בעור הפגוע יכולה להופיע במגוון רחב של דרגות חומרה. במקרים מסוימים הכאב כמעט שלא יורגש אך לא אחת מדובר על כוויות נרחבות וכואבות במיוחד. במאמר שלפניכם נפרט אודות כל הדרכים בהן תוכלו להיעזר על מנת לטפל בכוויות שמש ולהקל על הכאב האופייני להן.

הימנעות מפיצוץ שלפוחיות

הופעה של שלפוחיות על פני העור היא תופעה הנלווית לחלק ניכר מכוויות השמש. בקרב הציבור הרחב קיימת אמונה שגויה לפיה את השלפוחיות יש לפוצץ ולחבוש. מדובר על טעות רווחת – פיצוץ וניקוז לא מבוקר של השלפוחיות עלול לגרום להחמרת המצב, להתפתחות של זיהום ולהחמרת הכאבים. גם חור קטן שניתן לעשות עם מחט, שמטרתו לנקז את השלפוחית, יכול להגדיל את הסיכוי לזיהום ובאופן כללי ניקוז של השלפוחית יגרום להאטה של תהליכי הריפוי הטבעיים של הגוף.

במידה והתרחש זיהום בתוך השלפוחית ובעקבות כך השלפוחית התמלאה בנוזל מוגלתי, יש לפנות לרופא המשפחה שכן במצב זה ייתכן כי יהיה צורך לנקז את השלפוחית באופן מבוקר ולעתים יידרש אף טיפול אנטיביוטי. במידה והשלפוחית התפוצצה באופן ספונטני או כתוצאה משפשוף, יש להימנע מלהסיר את שכבת העור העליונה. תחת זאת מומלץ לאפשר לנוזלי השלפוחית להתנקז ולאחר מכן לכסות את השלפוחית ואת העור המקיף אותה בפד גזה נקי ויבש על מנת למנוע התפתחות זיהום ולאפשר לאזור להחלים.

מריחה של קרם אלוורה או קרם לחות

מריחה של קרם אלוורה באופן קבוע שלוש פעמים ביום יכולה לסייע לקירור האזור ולאלחוש של העור. כמו כן מריחה קבועה של קרם לחות על האזור הפגוע בעור עשויה להוביל להרגעה של העור באזור, בעיקר בשלב שבו העור מתקלף. במידה ומדובר על כאבים חמורים במיוחד, ניתן לעשות שימוש במשחות המכילות סטרואידים או במשחות המכילות נוגדי דלקת. כמו כן במקרים מסוימים ובעיקר במקרים בהם מדובר על כוויות נרחבות, ניתן יהיה ליטול כדורים לשיכוך הכאבים.

הנחיות כלליות

באופן עקרוני במהלך ההחלמה יש להרבות במנוחה ולעשות ככל האפשר על מנת שלא לגרות את האזור הפגוע. כמו כן יש להרבות בשתיית מים. אין כל מניעה מלהתקלח או מלטבול באמבט למשל. למעשה רחצה או טבילה במים קרים עשויה להקל מאוד על הכאבים האופייניים לכוויות שמש.

הטיפול הטוב ביותר הוא המניעה

עד כה עסקנו בטיפול בכוויות שמש אך חשוב לציין כי ניתן בקלות רבה מאוד להימנע מהן וכך לחסוך את הסבל שהן עשויות לגרום. ראשית יש להבין כי אין כל מניעה מלהשתזף על חוף הים, אך במידה ואתם מעוניינים להשתזף, זכרו למרוח קרם הגנה כחצי שעה לפני החשיפה. כמו כן חשוב לדעת כי ההשפעה של קרם ההגנה נמוגה כעבור מספר שעות ולכן יש להקפיד על חידוש שכבת ההגנה.

מומלץ להימנע מחשיפה לשמש בין השעה עשר בבוקר לשעה ארבע אחרי הצהריים ובמידה ומתקיים אירוע בשעות אלו מתחת לכיפת השמיים, מומלץ להישאר בצל ולחבוש כובע רחב שוליים.

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:
לקבלת מחיר מיוחד עבור רכישת מכשיר בקיורלייזר
דרך המרכז לאבחון כאב השאירו פרטים
דילוג לתוכן