העלמת כאב בזכות ניתוח כפתורים בילדים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

ללא כאב: ניתוח כפתוריםהאוזן האנושית מחולקת לשלושה אזורים נפרדים: האוזן הפנימית, האוזן התיכונה והאוזן החיצונית, הכוללת את האפרכסת ואת תעלת השמע ומסתיימת בעור התוף, המפריד בינה לבין האוזן התיכונה. באופן תקין האוזן התיכונה מלאה באוויר ובמקרים מסוימים, עלולים להיווצר הפרשי לחצים בין האוויר החיצוני לבין האוויר שכלוא באוזן התיכונה.

חצוצרת השמע, המהווה מעין גורם מקשר בין חלקו האחורי של האף לבין האוזן התיכונה מאפשרת לאוויר לזרום מבחוץ לכיוון האוזן התיכונה ולהיפך וכך משווה את הלחצים. זיהומים בחצוצרת השמע, השכיחים בעיקר בקרב תינוקות, פעוטות וילדים קטנים, יכולים לגרום לפגיעה במאזן הלחצים ולהוביל להצטברות נוזלים באוזן התיכונה, כאבים, פגיעה בשמיעה ועוד.

ניתוח כפתורים הוא ניתוח שמטרתו לשפר את מאזן הלחצים באוזן. הניתוח מבוצע בעיקר במטופלים שעברו טיפולי אנטיביוטיקה בעקבות זיהומים חוזרים ונשנים באוזן התיכונה.

כיצד מבוצע הניתוח?

הניתוח מבוצע תחת הרדמה כללית ומשכו לא עולה על חצי שעה בדרך כלל. את כלי הניתוח מחדירים דרך תעלת האוזן של המנותח, כך שלאחר הניתוח לא יישארו בגופו צלקות שיהוו עדות לכך שעבר ניתוח.

הכפתורים הם למעשה צינוריות דקיקות המוחדרות לעור התוף דרך חור זעיר הנפער במהלך הניתוח. לתוך כל אוזן מוחדרת צינורית או כפתור אחד המאפשר מעבר של נוזלים ואוויר בין האוזן החיצונית לאוזן התיכונה.

הכפתורים גורמים לאיזון הלחצים, לשיפור השמיעה, ליציאה של נוזלים מהאוזן התיכונה לאוזן החיצונית ולהפחתה משמעותית בתדירות הזיהומים באוזן. הניתוח מוכתר כהצלחה ב-85% מהמקרים ושיעור הסיבוכים בו נמוך מאוד (בין אחוז לשני אחוז מהניתוחים כרוכים בסיבוכים).

הניתוח עצמו לא כרוך בכאב כלל

לא זו בלבד שבמהלך הניתוח הילד לא יחוש כאב כלל, אלא שבמהלך הניתוח הוא יהיה שקוע בשינה עמוקה ולפיכך לא יהיה מודע כלל לכך שהוא עובר ניתוח באוזניים. זמן קצר לפני תחילת הניתוח הילד יחובר לאינפוזיה דרכה יוזלפו למערכת הדם שלו חומרי הרדמה. עד לרגע בו יתחילו חומרי ההרדמה להשפיע על רמת הערנות של המנותח, יוכלו הוריו לשהות לצדו במטרה להפחית את רמת החדרה.

באופן עקרוני ניתן לבצע את הניתוח גם ללא הרדמה כללית, אך ברוב המוחלט של המקרים בוחרים לבצע את הניתוח תחת הרדמה כללית וזאת מפאת גילם הצעיר של המנותחים.

האם צפויים להופיע כאבים לאחר הניתוח?

בניגוד לרוב סוגי הניתוחים, הרי שלאחר ניתוח כפתורים לא צפויים להופיע כאבים. למעשה הניתוח גורם להפחתה משמעותית בחומרת הכאבים שהיו קיימים לפני הניתוח. מנותחים שעשויים לחוש בכאבים הם מנותחים שעברו ניתוח משולב שבו במקביל להכנסת הכפתורים לעור התוף, בוצעה הסרה כירורגית של השקדים.

הסרה של השקדים או כריתה של האדנואידים בהחלט יכולה לגרום להופעת כאבים בקרב מנותחים שעברו במקביל הכנסת כפתורים. ברוב המקרים מדובר על כאבים קלים בלבד שניתן לטפל בהם על ידי שימוש בתרופות לשיכוך כאבים כמו למשל אקמול.

מה ניתן לעשות במידה והמנותח כן סובל מכאבים לאחר הניתוח?

בכל מקרה שבו המנותח מתלונן על כאבים לאחר הניתוח, ישנה חשיבות עליונה לדווח על כך לרופא המנתח באופן מידי.

ראשית יש לברר האם אכן מדובר על כאבים או שמא מדובר על רצון להשיג תשומת לב, אך במידה ואכן המנותח סובל מכאבים, ייתכן כי התרחש סיבוך מסוים. כך לדוגמה במידה והכאבים מלווים בהפרשה בעלת גוון צהבהב ירקרק, ייתכן כי המנותח סובל מזיהום. כמו כן אי הקפדה על הנחיות המנתח לאחר הניתוח עלולה להוביל לדלקת באוזניים והדלקת עלולה לגרום לכאבים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן