כאבים עקב רשלנות בביצוע ניתוח מיותר בחולה

ניתוח מיותר וגרימת כאבניתוחים מיותרים מתרחשים לעיתים, ויש הסבורים כי הם מתרחשים לעיתים קרובות מידי, כשהתוצאות קריטיות ובמקרים חמורים אינן הפיכות. מקרים אלו מתבררים, למרבה הצער, רק לאחר הנזק הנגרם כתוצאה מהניתוח, כשהמטופל הנפגע מבין כי עבר ניתוח מיותר וכי ניתן היה לטפל במצבו בחלופה טיפולית שאינה כירורגית, כגון טיפולי מעקב, טיפולים תרופתיים, טיפולים אלטרנטיביים המשולבים עם טיפולים קונבנציונאליים, או עם הפניה למומחה.

במקרים אחרים, רק במהלך הניתוח מבין המנתח כי לא קיימת הצדקה לביצוע ההליך הפולשני וכי הוא בוצע כתוצאה משיקול דעת שגוי, כמו למשל במקרה של ניתוח להסרת ציסטה בשחלה, כשרק במהלכו מתברר כי לא קיימת כל ציסטה בגוף המטופלת.

למותר לציין כי מטופלים שעברו הליכים כירורגיים מיותרים יכלו להימנע מנזקים, כאבים וסבל רבים, אך חמורים מכך הם מקרים בהם רופאים מבצעים הליכים כירורגיים מיותרים ביודעין, כשהם מבינים ומכירים בכך שקיימת חלופה מומלצת שאינה פולשנית. מקרים אלו הם נושא לתביעות בגין רשלנות רפואית.

התפתחות הטכנולוגיה הרפואית מאפשרת ביצוע הליכים רבים באופנים שאינם פולשניים למרבית המחלות או המקרים. אם בעבר ניתוח היה האופציה היחידה כמעט, למרות הסיכונים, הרי שכיום קיימות אפשרויות טיפול רבות כגון טיפולי מעקב או טיפולים תרופתיים.

דוגמאות לביצוע ניתוחים מיותרים

בהתאם לנהלים, לפני ביצוע ניתוח מבצע הרופא בדיקת הדמיה המצביעה על מצבו הרפואי של המטופל, כגון פריצת דיסק בעמוד השדרה, גידול במקום כלשהו בראש או ציסטות ממאירות או שפירות.

את ההדמיה מבצעים בהתאם לתסמינים אותם מפרט המטופל, והבדיקה נועדה לקבוע את אפשרות הטיפול. רופאים נדרשים לשקול ולבחון היטב את כל אפשרויות הטיפול העומדות לרשותם ולבחור באפשרות ניתוח רק כאשר קיימת הצדקה מוכחת להליך.

כל אדם בר דעת מבין כי הליכים כירורגיים נושאים סיכונים ותופעות לוואי מורכבות כגון בניתוחי ראש או ניתוחי עמוד שדרה, כך שיש לשקול היטב את כל האפשרויות החלופיות, לבחון את שיקולי הבעד והנגד, ואף לבצע בדיקות נוספות או בדיקות חוזרות ונשנות, במקרה של כל ספק, ולו הקל ביותר.

כך, למשל, במהלך ניתוח ראש מיותר מסיר המנתח גידול שומני מסוג מנינגיומה, שמתפתח במוח או בקרומי עמוד השדרה. חלק מהאנשים יכולים לחיות ולתפקד עם גידול מסוג זה ללא בעיה רפואית מורכבת, אך במקרים אחרים אין אפשרות אחרת מלבד ביצוע ניתוח להסרת הגידול, כשהוא גורם לסכנת חיים ממשית או ליקויים קוגנטיבים. כך שכל מקרה צריך להיבחן לגופו ורק אם וכאשר נבחנו כל החלופות הקיימות, כולל החלופה שלא לבצע כל טיפול, ועדיין המסקנה הברורה היא כי אין מנוס מטיפול כירורגי, ניתן לבצע אותו.

הגורמים לביצוע ניתוחים מיותרים

רופאים מבצעים הליכים פולשניים הכרוכים בהרבה כאב גם מסיבות רבות ושונות, החל משיקולים כלכליים, במיוחד בעולם הרפואה הפרטית, ועד למקרים חמורים יותר של חוסר מקצועיות או שיקולים אחרים שיכולים להיות כל דבר מלבד שמירה על בריאות מקסימאלית של המטופל.

אלו הם מצבים חמורים, ובמקרה בו אדם עבר ניתוח מיותר, כפי שנקבע בחוות דעת שנייה או על ידי רופא אחר שבחן את המקרה, וכתוצאה מההליך הפולשני נגרם לו נזק רפואי או סיבוכים רפואיים, יש להתייעץ עם עורך דין המתמחה בדיני הרשלנות הרפואית על מנת להבין את זכויותיו, את האפשרויות העומדות בפניו, ולקבל את הפיצוי הכספי, הגבוה בדרך כלל, לו הוא זכאי.

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:
לקבלת מחיר מיוחד עבור רכישת מכשיר בקיורלייזר
דרך המרכז לאבחון כאב השאירו פרטים
דילוג לתוכן