קריעת קרום הבתולים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

קרום הבתולים הוא שכבת רקמה דקה המכסה את פתח הנרתיק. הקרום נקרע חלקית במהלך הפעמים הראשונות בהם מקיימים יחסי מין ובאופן סופי לאחר הלידה הראשונה. הקרע של קרום הבתולים עשוי להיות מלווה בכאב או בדימום, אך ברוב המקרים דווקא תהליך הקריעה לא מורגש ולא מופיע כאב משמעותי.

הכאב במהלך הקרע בקרום הבתולים

הפעמים הראשונות בהן נשים מקיימות יחסי מין מלוות בקרע חלקי של קרום הבתולים. במקרים אלה, עלול להתעורר כאב במהלך קיום יחסי המין ואחריו ומדובר בכאב קל שמתגבר עם החדירה ומוקל לאחר סיום קיום יחסי המין. כמו כן, במקרים חריגים מספר ימים לאחר מכן האזור עלול לכאוב בגלל הקריעה.

בכמחצית מהמקרים, קריעת קרום הבתולים מלווה בדימום קל, המופעי בהתאם למבנה הקרום ועוביו. הכאב בקרום הבתולים הוא טבעי ולא צריך להדאיג, והוא חולף תוך זמן קצר ביותר.

מניעת הכאב

על מנת להקל על הפעמים הראשונות ולמנוע את הכאב חשוב מאוד לשמור על נינוחות בזמן קיום יחסי המין ולהשתדל לשמור על מצב רפוי ורגוע. במידה והכאב לא חולף ניתן להשתמש בתרופות לשיכוך הכאב או בטכניקות אחרות להקלה. על מנת להפחית את הכאב כדאי להקפיד על הפעולות הבאות:

  • נינוחות בזמן קיום יחסי מין – הפעמים הראשונות בהן מקיימים יחסי מין גורמות להתרגשות רבה וללחץ, אך שמירה על נינוחות ותחושת רוגע תעזור להרפות את שרירי הנרתיק ולהקל על החדירה. כתוצאה כל התהליך יהיה קל יותר, ואם ייגרם כאב הוא יהיה קל ולא משמעותי.
  • גירוי לפני החדירה – על מנת להקל את הכאב חשוב להגיע לגירוי מספק לפני החדירה על מנת להקל על כל התהליך ולמנוע התפתחות כאב מיותר. באמצעות הגירוי, שרירי הנרתיק יתרפו, הבלוטות יפרישו נוזלים והגוף יהיה מוכן לחדירה והכאב ייפחת. מצד שני, קיום יחסי מין ללא גירוי מספק יגרום לכאב רב, במיוחד כאשר מדובר בפעם הראשונה בה קרום הבתולים נקרע.
  • עדינות מצד בן הזוג – חשוב לזכור שהבנה למצב מצד בן הזוג יכולים לעזור להקלה על הכאב. מבחינה זו, בן זוג אגרסיבי שאינו קשוב לצרכי בת זוגו יוביל לכאב רב ומיותר ואף עלול להביא לקרעים גדולים ודימום. לעומת זאת, התחשבות מצד בן הזוג הכוללת איטיות בפעמים הראשונות תעזור למנוע את הכאב.

מה לעשות כדי להקל על הכאב?

במקרים שהכאב כבר נגרם, הוא עלול להימשך מספר שעות עד ימים בהתאם לחומרת הקרעים וסף הרגישות. במקרים שהכאב מורגש ולא חולף, ניתן לנסות את הפעולות הבאות:

  • שימוש בקרח – הנחת שקיות קרח על הנרתיק יכולות להקל על הכאב המורגש ולהפחית אותו לזמן קצר. יש לציין שהקור מקל על הכאב אך לזמן קצר בלבד, והקרח לא עוזר במקרה זה לטווח הארוך.
  • שימוש במשככי כאבים – במקרה שהכאב לא מרפה ניתן להשתמש במשככי כאבים כמו אדוויל או נורופן. תרופות אלה עוזרות להקל על כל סוגי הכאב, וגם במקרה זה יפחיתו את הכאב המורגש לאחר קריעת קרום הבתולים.
  • ביקור אצל גניקולוג, פיזיותרפיה ותרגילים – במקרה שהכאב נמשך מספר ימים ולא חולף יש לגשת אל רופא הנשים על מנת לעבור בדיקה. במקרה זה יש לוודא שלא נגרם זיהום ושאין בעיה שנראית לעין. במידה והכאב לא חולף, ניתן לפנות לפיזיותרפיה אשר תוביל להקלה על המצב ולהרפיית השרירים על ידי ביצוע תרגילים מסוגים שונים. זהו טיפול המתאים לטווח הארוך, ויעיל עבור בנות החוות כאב במהלך קיום יחסי המין ואחריו.

ראו גם:

נגמרו התירוצים: מחקר גרמני מצא כי סקס הוא תרופה לכאבי ראש ומיגרנות

דלקת שלפוחית השתן – על הדלקת ושיטות הטיפול בה

כאב בפי הטבעת

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן