כאב ראש חזק כסימפטום של דלקת קרום המוח

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דלקת קרום המוח

דלקת קרום המוחדלקת קרום המוח היא מחלה קשה הפוגעת בקרומי המוח וגורמת לסימנים שונים כמו קשיון עורף, בלבול וכאב ראש. מלבד זאת, דלקת קרום המוח גורמת לחום גבוה, רגישות לאור (פוטופוביה) ותחושת נמנום. אצל תינוקות המחלה יכולה להתבטא בישנוניות רבה ובתפקוד ירוד.

כאב ראש בדלקת קרום המוח

כאב הראש הנגרם בזמן דלקת קרום המוח מתבטא על רקע הזיהום הקשה בקרומי המוח והתפתחות של בצקות בחלל הגולגולת.

מדובר בכאב לא טיפוסי, שבדרך כלל אינו מוכר לחולים המתלווה לבלבול רב. בניגוד לסוגים אחרים של כאבי ראש, הכאב הנגרם מדלקת קרום המוח מתגבר בצורה מהירה ביותר, ובדרך כלל לא מוקל לאחר שימוש במשככי כאבים.

ברוב המקרים, ניתן לאפיין כאבי ראש, במיוחד אצל אנשים שסובלים מכך – כך לדוגמא חולי מיגרנה יודעים בדיוק מתי מופיע התקף, וכל אדם מצליח לאפיין בקלות כאב ראש שנגרם בגלל שפספס כוס קפה.

לעומת כאבים אלה, כאב הראש בדלקת קרום המוח אינו אופייני ואינו מוכר לאנשים הסובלים ממנו.

סימנים נוספים הקשורים לכאב הראש

מלבד כאב הראש, הסימן המוכר והאופייני ביותר של דלקת קרום המוח היא קישיון עורפי.

אנשים הסובלים מדלקת קרום המוח לא מצליחים להזיז את צווארם בצורה טובה, ומתקשים להניעו.

ייתכן שהקשיון העורפי המתואר תורם גם כן לכאבי הראש המאפיינים את דלקת קרום המוח.  בנוסף לקשיון העורפי, אל כאב הראש מתלווה פעמים רבות פוטופוביה – תחושה של רגישות לאור.

במקרים אלה, האנשים יתלוננו על התגברות הכאב בחשיפה לאור ויעדיפו לשהות בחושך. אמנם פוטופוביה היא אחד הסימנים האופייניים של מיגרנה, אך בניגוד אליה במקרים של דלקת קרום המוח כאבי הראש שונים בתכלית.

מתי לחשוד שמדובר בדלקת קרום המוח

כאב ראש הוא דבר מלחיץ, במיוחד עבור אנשים שלא חווים זאת באופן יום יומי. מכיוון שדלקת קרום המוח היא מחלה קשה המתדרדרת במהירות ודורשת טיפול מיידי, יש להכיר את הסימנים האופייניים ולפנות לרופא במקרה הצורך.

מלבד כאב ראש, דלקת קרום המוח מתאפיינת כאמור גם בקשיון עורפי, אך יש לציין שסימן זה אינו אופייני ופעמים רבות אינו מתבטא או מתבטא בשלב מאוחד של המחלה. הסימנים האופייניים של דלקת קרום המוח מלבד כאב ראש וקשיון עורפי הם:

  • חום גבוה – במידה ואתם לא סובלים מחום גבוה, ככל הנראה לא מדובר בדלקת קרום המוח אלא בכאב ראש ממקור אחר. דלקת קרום המוח מתאפיינת בחום גבוה של מעל 39 מעלות, אשר אינו מוקל בקלות על ידי תרופות להורדת חום.
  • בחילה והקאות נלוות – פעמים רבות כאבי הראש מתלווים לבחילה והקאות, המופיעים בעיקר על רקע העליה בלחץ התוך גולגלתי.
  • פריחה מפושטת – במקרים שונים, בעיקר כאשר הגורם לדלקת קרום המוח הוא החיידק מנינגוקוק עלולה להופיע פריחה מפושטת על כל הגוף. מקרים אלה דורשים הגעה מיידית לרופא המטפל או לחדר המיון.
  • בלבול וסימנים נוירולוגיים נוספים – במקרים שונים, הפגיעה הנוירולוגית הנגרמת במהלך דלקת קרום המוח מתבטאת בבלבול רב, דיסאוריינטציה ואף עלול להגיע לפרכוסים. ולכן במידה ומופיעות תלונות דומות ללא מקור אחר, יש להגיע באופן מיידי לרופא ולבדוק האם מדובר בדלקת קרום המוח.
  • סימנים בתינוקות – אצל תינוקות דלקת קרום המוח מתבטאת גם בבכי שאינו פוסק (ייתכן ובשל כאב הראש הקשה), ישנוניות ממושכת וקשיים בהאכלה. כמו כן, ניתן לראות אצלם מרפס תפוח, שמעיד על חומרת המצב ועל הצורך בטיפול מייד.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן