תסמיני כאב המחייבים התייחסות רצינית

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כאב

כאברוב תסמיני הכאבים אינם מסמנים מצב רפואי רציני, אך יש לבדוק אותם ולהתייעץ עם רופא במיוחד כשמופיעים התסמינים הבאים:

חולשה בזרועות וברגליים

אם מופיעה חולשה או תחושת קהות בזרוע, ברגל או בפנים, המצב עשוי להיות סימן לשבץ, במיוחד אם החולשה מופיעה בצד אחד של הגוף. מצב זה עשוי לסמן שבץ גם אם לא ניתן לשמור על שיווי המשקל, והחולשה מלווה בסחרחורת או קשיי הליכה.

יש לקבל סיוע רפואי מיידי אם מתרחשות בעיות ראייה פתאומיות, כאבי ראש חמורים, תחושת בלבול או בעיות בדיבור או בהבנה. כשמאבחנים מוקדם את המצב, ניתן לטפל בו ולקבל תרופה לקרישת דם שצריכה להינתן בתוך 4.5 שעות מהתסמין הראשון. כך ניתן להפחית את הסיכון לטווח הארוך לנכות משבץ.

כאב בחזה

במצב זה, עדיף להיות בטוחים מאשר להצטער לאחר מכן. כל כאב בחזה, במיוחד אם הוא מלווה בזיעה, לחץ, קוצר נשימה או בחילה, צריך להיות מאובחן על ידי רופא באופן מיידי. כאבים או לחץ בחזה עשויים להיות סימן למחלות לב או התקף לב, במיוחד אם מרגישים אותם במהלך מאמץ או פעילות.

לחלופין, כאבים אלו עשויים להיות תוצאה של בעיות רפואיות רציניות אחרות, למשל קריש דם החודר לריאות. אם מופיעה תחושת לחץ או כובד בחזה, הנמשכת למעלה ממספר דקות, או שהכאב נעלם ושב, יש לקבל סיוע רפואי.

תחושת רכות וכאב בחלק האחורי של הרגל התחתונה

כאב זה עשוי להוות תסמין של קריש דם ברגל, במצב הנקרא פקקת ורידים עמוקים או DVT. הכאב עשוי להתרחש לאחר ישיבה ממושכת, כמו בטיסה ארוכה או לאחר שהייה ארוכה במיטה כתוצאה ממחלה. אם זה קריש דם, הכאב מתרחש בעיקר במהלך עמידה או הליכה. ניתן אף להבחין בנפיחות, והרגל הופכת להיות אדומה ועדינה, וגדולה יותר מהרגל השנייה.

תחושת רכות לאחר פעילות גופנית היא נורמלית, אך אם מופיעה גם אדמומיות וחום באזור נפוח או מכאיב, יש להתייעץ עם הרופא.

דם בשתן

מספר מצבים רפואיים עשויים לגרום לתופעה זו. אם מופיע דם בשתן המלווה בתחושת כאב מוגבר בצד או בגב, יתכן שאלו אבנים בכליות, גבישים קטנים עשויים מינרלים ומלחים הנוצרים בכליות ונעים דרך הצינור הנושא את השתן. הרופא יבצע צילומי רנטגן או אולטרסאונד על מנת להבחין באבנים. צילום רנטגן משמש בקרינה במינונים נמוכים על מנת ליצור תמונות של מבנים בגוף. אולטרסאונד יוצר תמונות עם גלי קול.

בסופו של דבר, אבנים בכיות יוצאות מהגוף עם השתן, והמצב עלול להכאיב מאוד. בחלק מהמקרים, הרופא יבצע ניתוח להסרת אבנים מהכליות.

התמודדות עם דם בשתן – כשמצב זה מלווה בצמא מוגבר ושימוש תכף בשירותים, או תחושת צריבה במהלך השתנה, יתכן שקיים זיהום חמור בשלפוחית השתן או בכליות. יש להתייעץ מיד עם רופא, במיוחד אם התסמינים מלווים בחום. אם מופיע דם בשתן ללא כאב, המצב עשוי לסמן סרטן כליות או סרטן שלפוחית השתן,.

אבחון עצמי של כאב רגלייםאם מכופפים את הבהונות כלפי מעלה והכאב מופיע, הוא מרמז על קריש דם, אך אין לסמוך על אבחון עצמי. אם האזור חם, אדום ונפוח בצד אחד, יש לגשת לחדר מיון. חשוב לאבחן קריש דם לפני שהוא חוסם את זרימת הדם ומנתק אותה, במצב העלול להוביל לסיבוכים.

צפצופי נשימה

בעיות נשימה צריכות להיות מטופלות מיד. אם הקול הופך להיות צורמני, או שהנשימה מלווה בצליל שריקה, יש להתייעץ עם רופא. ללא אבחון דחוף, הנשימה עלולה להפוך במהירות למאומצת והמצב עלול להיות חמור אם לא מקבלים אבחון וטיפול מהיר.

צפצופי נשימה עשויים להתרחש כתוצאה מאסטמה, מחלת ריאות, אלרגיה חמורה או חשיפה לכימיקלים. הרופא יאבחן את המצב ויטפל בו. אם קיימת אסטמה אלרגית, אלרגיסט או מומחה ריאות יצור תכנית טיפול להפחתת ההתלקחויות.

צפצופי נשימה כתוצאה מדלקת ריאות או ברונכיטיס – אם תופעה זו מלווה בשיעול עם ריר צהוב או ירוק, חום או קוצר נשימה, המצב עשוי להיות ברונכיטיס שהפכה לדלקת ריאות, ויש להתייעץ עם רופא.

חשיבה אבדנית

אם מופיעות תחושות חוסר תקווה, וכשאדם סבור שאין לו סיבה לחיות, עליו לקבל סיוע רפואי מתחום בריאות הנפש על מנת לעבור דרך המשבר.

יש להגיע לחדר מיון בבית חולים פסיכיאטרי, או למרפאת בריאות הנפש. רופא או מומחה לבריאות הנפש ידבר אתכם, ישמור עליכם, ויסייע לכם לעבור את התקופה הקשה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן