משככי כאבים אופיאוטים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

משככי כאבים אופיאוטים!

משככי כאבים אופיאוטים!משככי כאבים אופיאוטים מיוצרים מזרע צמח פרג האופיום ונחשבים לתרופה עתיקת יומין. הם יכולים לשכך כאבים, אך בו בזמנית להיות ממכרים ומסוכנים מאד. כיום משתמשים במשככי כאבים אלה המוני חולים ואנשים הסובלים ממחלות שונות, כשידוע על לפחות 15,000 מהם המכורים להם. שימוש לא נכון במשככים, צריכת כמות מופרזת מהם, יכולה להסתיים במוות או לגרום לנזקים חמורים.צמח האופיום הוא מרכיב תרופתי נפוץ מאד כיום וקיים בתרופות שונות. חלק מהתרופות מוכרות, כמו האופיום, וחלק פחות מוכרות. כל התרופות האלו נכנסות תחת קטגורית משככי כאבים אופיאוטים. עדויות היסטוריות מלמדות שהטיפול נגד כאבים באמצעות הצמח קיים כבר למעלה משלושת אלפים שנים.

סיכוני משככי כאבים אופיאוטים

הרפואה המודרנית מלמדת שתרופות אלו נחשבות כסם חזק ומסוכן מאד, העשוי להוביל להתמכרות וגם למוות בזמן השינה (הנוטלים את התרופה עשויים להיכנס למצב של שינה עמוקה מאד, עד לכדי איבוד רפלקס הנשימה ומוות כתוצאה מחנק). מסיבה זו מוצע המורפיום וגם משככי כאבים אופיאוטים אחרים, אך ורק במקרי חירום.

למשל, לחולים סופניים, הנאלצים להתמודד בזמן גסיסתם מכאבים קשים, כמו למשל לחולים לאחר ניתוח וכחלק מתהליך השיקום או חולים שחוו טראומה. במקרים כאלה הם יקבלו את משככי הכאבים לתקופה קצרה ובצורה מבוקרת כמובן.

המחלוקות לגבי משככי כאבים אופיאוטיים

עד לשנות התשעים, חולקו מרשמי אופיום בצורה חופשית ורופאים רבים נטו לתת למטופליהם משככי כאבים אופיאוטים באופן נדיב ולא בהכרח במקרים של סרטן. בשנת 1996 התערב ארגון הבריאות העולמי ופסק שמשככי הכאבים האלה ייקבעו כטיפול בכאב בלבד, הנובע ממחלת הסרטן.

קביעה זו הובילה לדיונים סוערים וקשים מאד בעולם הרפואה, כשאחת הטענות שהועלתה הייתה שרפואת הכאב משתמשת במרשמים למשככי כאבים מסוג כזה בצורה לא אחראית במשך מספר עשורים, ומגובה על ידי תעשיית התרופות, הרודפת אחר המטופלים הסובלים מכך בסופו של דבר, ומפתחים תלות והתמכרות בתרופה.

הוכחת הטיעונים – הם משתמשים בנתונים שונים, התומכים בכך, כמו עלייה במדד לצריכת הכאבים, מראה שחלה עליה בצריכת המורפיום לאדם: בשנת 1980 מדובר היה בכמות של 25.3 מיליגרמים לאדם ובשנת 2012 הכמות היא 550.7 מיליגרם לאדם. זהו פער משמעותי שיש לתת עליו את הדעת.

אז איך מתמודדים?

בשל ההשפעה החזקה ביותר של משככי כאבים אלה וגם הנטייה להתמכר אליהם, יש צורך במרשם רופא כדי לקבלם והם ניתנים אך ורק במצבים מסוימים, כמו במקרים של סרטן המלווה בכאבים קשים, מקרי פציעה או ניתוח.

כדאי גם לזכור שהם מלווים בתופעות לוואי לא פשוטות, כמו נמנום, סחרחורות, הקאות, בחילות, הזעה וגם עצירות, העשויות להשפיע על חיי היומיום.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן