טיפול מוקדם בכאבי גב תחתון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כאב

טיפול מוקדם לכאבי גב תחתוןכאב גב תחתון עשוי להיגרם כתוצאה מתנוחת כיפוף שגויה לשם שיאת משא כבד, או התמודדות עם מצב רפואי ניווני כגון דלקת פרקים.

ללא קשר לסיבה, קשה להתעלם מכאבי גב תחתון, קשה להתעלם ממנו, והחדשות העצובות הן שכמעט כל אדם יכול לצפות לחוות כאבי גב תחתון בשלב כלשהו בחייו.

אפשרויות טיפול רבות לכאבי גב תחתון ניתנות להתאמה לצורכי המטופל. הטיפולים כוללים טיפולים ביתיים, תרופות, טיפולים אלטרנטיביים או במקרים בהם הטיפולים האחרים לא צלחו – אפילו ניתוח.

בהתאם לאבחון המטופל, טיפולים מסוימים עשויים להיות יעילים יותר מאחרים. אנשים רבים מוצאים כי שילוב טיפולים הוא הטוב ביותר. מאמר זה דן בחשיבות הטיפול המוקדם בכאבי גב תחתון.

טיפול תרופתי ללא מרשם

תרופות נוגדות דלקת שאינן סטרואידיות (NSAID), כגון איבופרופן, אספירין או נפרוקסן, עשויות לסייע בהפחתת כאבי גב. המחקר מאחורי הנחיות הטיפול התרופתי לכאבי גב תחתון מגלה כי תרופות אלו עשויות להציע הקלה טובה יותר מאשר תרופות מרשם.

לשימוש לטווח הארוך, תרופות אלו עלולות לגרום לבעיות במערכת העיכול, ולכן אין לקחת אותן למשך למעלה מעשרה ימים ללא התייעצות עם הרופא או הרוקח. יש לקבל ייעוץ אף לגבי כל האפשרויות לאינטראקציות משככי כאבים ללא מרשם, עם תרופות אחרות שאתם לוקחים.

אנשים עם היסטוריה של מצבים רפואיים מסוימים, כגון כיבים, מחלת כליות ומחלת כבד, צריכים להימנע מתרופות מסוימות.

חשיבה ארגונומית – מומלץ לעצב את סביבת העבודה, כך שהרגליים לא יימתחו כדי להתבונן על מסך המחשב, לכתוב על שולחן העבודה או להושיט יד אל העכבר. יש להשתמש בכיסא שולחן התומך בגב התחתון ומאפשר לכ לשמור את הרגליים נטועות היטב על הרצפה.

טיפול מוקדם במצבי חירום

יש להתייעץ עם הרופא במקרים הבאים:

כאב חמור בגב התחתון – שאינו נעלם כעבור מספר ימים, או שהכאב ממשיך גם במהלך מנוחה או שכיבה.

חולשה או תחושת קהות ברגליים – או קושי בעמידה או הליכה.

איבוד שליטה על המעיים – או על שלפוחית השתן.

מצבים אלו עלולים להיות סימנים לבעיה עצבית או מצב רפואי בסיסי אחר המצריך טיפול מוקדם.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן