מחקר גרמני גילה: סקס הוא תרופה אפקטיבית לכאבי ראש ומיגרנות

"מאמי, בוא למיטה", היא אומרת, אבל מגלה מהר מאוד שבן הזוג לא בקטע. "כואב לי הראש. פעם אחרת", הוא עונה, מותיר אותהמחקר גרמני גילה שסקס הוא תרופה יעילה לכאבי ראש ומיגרנות מתוסכלת. בין אם המדובר הוא בכאבי ראש אותנטיים ובין אם "תירוץ" להתחמק מאקט אינטימי עקב חוסר חשק או סיבות אחרות, אין צל של ספק שמדובר באחד הגורמים הנפוצים להימנעות בני זוג מקיום יחסי מין בערב נתון.
אבל מסתבר שהתמונה יכולה להיות הפוכה, כך שאפשר להשאיר את התירוצים מאחור. מחקר גרמני שפורסם לפני כמה שנים מצביע על כך שסקס יכול להיות יופי של "תרופה" לכאבי ראש ולמיגרנות, ללא הסיכונים והסיבוכים של התרופות. אז האם סקס הוא משכך הכאבים החדש?

ממצאי המחקר שהיכו גלים בעולם

המחקר הגרמני המדובר נערך במשך כשנתיים על ידי חוקרים מאוניברסיטת מונסטר הגרמנית. החוקרים בחנו 400 נבדקים, שסבלו מהתקפים של מיגרנה או לחלופין מכאב ראש שהופיע באחד מצדי הראש במהלך תקופת המחקר הדי ממושכת. כידוע, כאבים מהסוג הזה משפיעים לרעה על תפקודו של האדם ופוגעים ביכולת שלו לבצע פעולות בסיסיות – כולל כמובן קיום יחסי מין.

הבשורות המשמעותיות העולות מהמחקר הן שסקס עשוי להקל מאוד על האנשים הסובלים מסוגים אלו של כאבים, בצורה המזכירה כדור סטנדרטי לשיכוך כאבים. המחקר הראה שבפרק זמן של שנתיים, כשליש מהנבדקים קיימו יחסי מין במהלך התקף של כאב ראש או מיגרנה. כ-60% מבין הנחקרים הסובלים ממיגרנה וכ-36% מהאנשים אצלם הופיעו כאבי ראש, דיווחו על הפחתה דרסטית בתחושת הכאב לאחר הסקס. אצל למעלה ממחצית מהנשאלים, דווח על הפחתה בדרגות הכאב בעוד שכמעט חמישית מהם הצהירו שהכאבים נעלמו באופן מוחלט.

במבט כולל, הגיעו החוקרים למסקנה שהנתונים האלו דומים מאוד לאלו המזוהים עם השפעתם של משככי הכאבים המוכרים בהם נעשה כיום שימוש.

כיצד יחסי מין מפחיתים מיגרנות וכאבי ראש?

השאלה שצריכה להישאל היא מה ביחסי המין עשוי להסביר את אותה הפחתה מבורכת של עוצמת הכאבים שהאדם חווה. לדברי החוקרים, התשובה קשורה בעיקר לאנדרופינים אשר המוח משחרר במהלך קיום יחסי מין (כמו בפעילות גופנית אחרת, אגב).
אנדרופינים הם כימיקלים המזוהים עם תחושות חיוביות ושיפור במצב הרוח, אולם מסתבר שיש להם תפקיד נוסף וחשוב לא פחות: הם עשויים לפעול על מערכת העצבים המרכזית בדומה לאופן שבו הכדורים עושים זאת, ובכך להפחית את הכאבים. המשמעות היא שניתן להשיג כאן אפקט הדומה לזה של התרופות, אך בצורה טבעית ונטולת סיכונים.

המחקר הראה שיש לא מעט גברים ונשים שמודעים לאפקט האפשרי הזה של יחסי המין, ככל הנראה עקב הניסיון האישי שלהם. החוקרים ראו כי כ-36% מבין הגברים וכ-16% מהנשים טענו מראש שאחת הסיבות שהן בחרו לקיים יחסי מין במהלך תקופת כאבי הראש הייתה כדי להפחית אותם.

זה לא סוף פסוק, דרוש מחקר נוסף

כמובן שהמחקר המדובר הוא ראשוני ומצומצם באופן יחסית, כך שקשה להגיע למסקנות גורפות וחד משמעיות על הקשר הברור והחד משמעי בין יחסי מין להפחתת כאבים. ברור שדרושים מחקרים נוספי על מנת לגבש תשובה מקיפה יותר ולראות האם ישנם משתנים מתערבים נוספים שעשויים להיכנס למשוואה.

כך או כך, נראה שההמלצה על קיום יחסי מין בתדירות גבוהה ככל שאפשר היא במקום ונכונה כמעט לכל אחד ואחת מכם. ידוע שסקס יש תמורות מגוונות אחרות על הגוף, מעבר לעובדה שזוהי אחת הפעולות היותר מהנות שאפשר לחשוב עליהן.

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:
לקבלת מחיר מיוחד עבור רכישת מכשיר בקיורלייזר
דרך המרכז לאבחון כאב השאירו פרטים
דילוג לתוכן