הקץ לכאבים: ציוד רפואי לשימוש ביתי להקלה על הכאב

ציוד רפואי לשימוש ביתי להקלה על הכאבלמרות שההגדרה של "כאב" היא במהותה סובייקטיבית, ברור המכנה המשותף שמאפיינים כאבים כמכלול: המדובר בתחושה לא נעימה (בלשון המעטה) באזור או באיבר מסוים בגוף, שהמקור לה הוא אבולוציוני.

מטרת הכאב היא "ליידע" אותנו על הסכנה ובכך למנוע פגיעות נוספות באותם איברים. כך או כך ברור שהכאב עלול להקשות מאוד על אלו הסובלים ממנו, עד לרמה של חוסר תפקוד או פגיעה רגשית. בנוסף, הכאב מהווה אינדיקטור לכך שיש בגוף שלנו דבר מה שמצריך טיפול.

מכיוון שכאבים לא אמורים להיגרם יש מאין, האתגר המרכזי הראשון הוא לגלות מהו מקור הכאב ולטפל בו, בהנחה שתוך פרק זמן מסוים עשויים הכאבים להיות מופחתים או אפילו להיפסק. הבעיה היא שתוך כדי יש כאב נוכח שחייבים למצוא לו פתרון. אילו מוצרים רפואיים יכולים לסייע לכם לעשות את זה?

הפתרונות הקונבנציונליים 

את הסקירה של מוצרים להפחתת כאבים מתחילים עם אלו הבסיסיים יותר, הננקטים ברבים מהמקרים כקו ראשון או כשלא ידוע עוד מהו המקור הספציפי של הבעיה. יש כיום מגוון אינסופי של תרופות ומשככי כאבים, חלקם עם מרשם רופא ואחרים (ה"חזקים" יותר) כן מצריכים מרשם.

הבעיה היא שרוב התרופות והמשככים כרוכים בתופעות לוואי לא נעימות ועלולים לחולל לגוף נזק במהלך טיפול ממושך. כמו כן, ברור שהם לא מטפלים בשורש הבעיה אלא רק בחלק מהתסמינים שלה.

לכך ניתן להוסיף טיפולים פרא רפואיים מגוונים, דוגמת פיזיותרפיה, טיפול בפידבק, טיפולי לייזר או אפילו טיפולים פסיכולוגיים, שמטרה אפשרית שלהם היא ללמד את האדם כיצד להמשיך לחיות במקביל לכאב ולהימנע מהתחושות השליליות הנובעות ממנו. טיפולים שונים מקשת הרפואה המשלימה, דוגמת הילינג, דיקור סיני, היפנוזה או טווינא עשויים לסייע אף הם.

מוצרים לשימוש ביתי

במקביל לפתרונות שהובאו מעלה, רבים מעוניינים לנסות להתמודד עם הכאב בצורה ראויה גם במגזר הביתי שלהם. למרבה השמחה, עם התפתחות הטכנולוגיה בעולם הרפואה והבריאות גדל מספר המכשירים המסייעים זאת.

מכשירי TENS

אחת הטכנולוגיות העיקריות המשמשות כיום להפחתת כאבים עונה לשם TENS. המדובר במכשירים אשר מבוססים על משלוח של גירוי חשמלי לגוף. הפחתת הכאבים נגרמת עקב שילוב של מנגנונים שונים, ביניהם חסימת שער הכאב למוח, הפרשת חומרים נוגדי כאב, שיפור זרימת הדם לאזורים ה"בעייתיים" ועוד. העובדה שהסיוע לגוף הוא פשוט, מהיר ונטול סיכונים ממשיים מקנה למכשירי ה-TENS מקום של כבוד בתמונת ההתמודדות עם כאבים מסוגים שונים כיום.

מכשירי לייזר

מכשירי לייזר נמצאים בשירות הרפואה כבר עשרות שנים, אך נראה שרק בשנים האחרונות הם עשו את המעבר המתבקש לשדה המשחק הביתי. מכשירי הלייזר לשימוש ביתי פועלים מטבע הדברים בעוצמה פחותה בהשוואה לאלו של המכונים המקצועיים.

כתוצאה מכך, הם פשוטים יותר לשימוש ויעילים מעט פחות, אך להפחתה נקודתית של כאבים אפשר בהחלט להתבסס עליהם בחלק מהמקרים. הלייזר למעשה מעורר את הפעילות בתאי הגוף, ובכך גם את המנגנונים הטבעיים של ריפוי הגוף. זאת לצד שיפור מחזור הדם, חיזוקה של התקשורת שבין התאים ושיפור בהרגשה הכללית. גם מכשיר זה אינו תופעות לוואי משמעותיות.

מדבקות ופלסטרים

מדבקות ופלסטרים נגד כאבים הם מוצר נפוץ נוסף בקטגוריה. ישנן מדבקות אשר כוללות רכיבים הדומים לאלו של הטיפול התרופתי, כשההנחה היא שעצם השימוש במדבקה נחשב לנוח יותר, מביא לספיגה משופרת מחדד ולצמצום תופעות הלוואי מאידך. דוגמא נוספת היא מדבקות לחימום הגוף, אשר בדומה למוצרים אחרים המבוססים על חימום היוצאות מנקודת הנחה שחום עשוי להרגיע את הכאבים באזורים שונים.

בהרבה מקרים, המוצרים המיועדים להפחתת כאבים הם תלויי אזור ספציפי בגוף בו הכאבים מופיעים וכן מושפעים ממאפייני הכאב ומדרגת החומרה שלהם. כך למשל תוכלו למצוא פתרונות אורתופדיים דוגמת חגורות או מדרסים, שעשויים לטפל בשורש הבעיה אבל גם להקל על התסמינים הנובעים ממנה.

חנויות למוצרי בריאות למניעת כאב

יש לא מעט חנויות שניתן לגשת אליהן פיזית או באופן וירטואלי ולרכוש את אותם העזרים שמסייעים להקלה משמעותית בכאב. בדרך כלל המוצרים הנמכרים בחנויות שונות אמורים להיות בעלי תו תקן מחמיר ומאושרים על ידי משרד הבריאות. אחת החנויות שמקפידה להכניס לסל מוצריה את העזרים הכי איכותיים היא חנות מרלין – חנות למוצרי בריאות ורפואה. בחנות תוכלו למצוא שלל מוצרים שנבדקו בקפידה ושבוצעו עליהם מחקרים רבים שהוכיחו יעילותם.

 

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:
לקבלת מחיר מיוחד עבור רכישת מכשיר בקיורלייזר
דרך המרכז לאבחון כאב השאירו פרטים
דילוג לתוכן