כאב ראש לפרק זמן ארוך

 כאבי ראש ממושכים יכולים להיגרם מסיבות רבות. מעצם היותם כאבים כרוניים, אשר מלווים את האדם למשך זמן רב, הם מעוררים, פעמים רבות דאגה רבה בקרב הסובלים מהם.

לכאבי ראש ממושכים עשויים להיות מספר מקורות. ישנם אנשים המתלוננים כי כאב הראש מתחיל מהאוזניים, הצוואר והעורף בעוד אחרים יכולים להתלונן על כאבים אשר מקורם בעיניים. אלה וגם אלה, יסבלו מכאב ממושך וחזק, ויזדקקו לאבחון מקיף ומעמיק של מקור בעייתם.

גורמים לכאבי ראש ממושכים

גורמים רבים יכולים לגרום לכאבי ראש ממושכים, אך בדרך כלל הם ידאיגו פחות מאשר כאב מסוג אחר שיהיה חד ומפלח. במקרים נדירים, כאבי ראש ממושכים יהוו סימן או ייגרמו ממצבים מסכני חיים.

בדרך כלל, אבחון הגורם ייעשה על פי המיקום בו מורגש כאב הראש. למשל כאבי ראש המורגשים במצח ובקדמת הפנים, יעידו על בעיית סינוסים, סינוזיטיס. הסינוסים הגדושים בנוזלים, מקרינים כאב חזק לקדמת הראש. גורם נוסף לכאבים בקדמת הראש יכולים להיות חוסר איזון של סוכרים בגוף, כמו למשל במצבים של רעב מציק או עייפות מצטברת.

כאבי ראש כרוניים אשר מתחילים מהעיניים עלולים להיגרם מגלאוקומה (לחץ תוך עיני) או בעיות הורמונליות. מאידך, כאבי ראש אשר יופיעו עקב מצבי סטרס וחרדה יאופיינו, בדרך כלל, בכאב ברקה. כאבים אלה יכולים להופיע גם בעורף. כאבי ראש אשר מקורם בעורף יכולים לנבוע גם ממקור אורתופדי. מחקרים שנעשו בתחום מצאו כי קיים קשר בין כאבי ראש לכאבי גב תחתון, וכי כאשר אתם חווים כאב כרוני באחד מהאיברים הללו, זה בהכרח אומר שתחוו כאב גם באיבר הנוסף. גורמים נוספים עלולים להיות: אלרגיה, שינויי אקלים, לקיחת תרופות מסוימות, דלקות פרקים שונות ועוד.

עוצמתם של כאבי ראש ממושכים

כאבי ראש ממושכים, כמו כל כאב כרוני אחר, מופיעים בעוצמות מאד גבוהות ומציקות. פעמים רבות, כאבי ראש אלה גורמים לאיבוד ימי עבודה רבים וחוסר יכולת לתפקד בצורה תקינה בחיי היום יום.

לרוב, כאבי ראש אשר מקורם  בלחץ וסטרס יהיו בעוצמה קלה או בינונית ויחוו כמעיקים וממושכים, ללא קשר לפעילות גופנית, אור או גירוי אחר. פעמים רבות, הכאב עצמו מוקרן מאיבר מסוים, כמו למשל במקרה של כאב ראש ממקור אורתופדי. כמו כן, כאב הראש עצמו יכול להיות מוקרן לזרוע או לכתפיים.

המיגרנה לסוגיה, מכל מקור וגורם שהוא, היא כאב פועם, אשר לפעמים מלווה בבחילות. כמו כן, בזמן מיגרנה ולפעמים כמקדימה אותה, יסבול האדם מבחילות ואי סבילות לאור. מבחינת עוצמת כאבי הראש, מיגרנה יכולה לגרום אף לשיתוק זמני ואבדן הכרה. עוצמות הכאב יכולות להשתנות מאדם לאדם אולם הן פוגעות באיכות החיים של הסובל ומובילות לטיפולים תרופתיים ומשלימים אחרים.

הטיפול המוצע

הטיפול היעיל ביותר יהיה סילוק הגורם אשר היווה את מקור כאבי הראש הממושכים, כמו למשל גורם המתח. אולם לפעמים הסיבה לא כל כך ברורה וידועה לסובל מכאבי הראש. לכן כאשר כאבי הראש הם ממושכים, הם מצריכים אבחון מעמיק וטיפול תואם.

כאשר לא נמצאת כל סיבה פיזית ממשית אשר יכולה לגרום לכאבי הראש, ההמלצה תהיה מנוחה ורגיעה, ומתן תרופות הניתנות ללא מרשם רופא משככות כאבים. כדאי לשים לב, כי תרופות אלו יכולות לגרום לכאבי ראש ולגלגל חוזר, אשר היציאה ממנו תהיה קשה שבעתיים.

במקרים של מיגרנה, משככי כאבים לא תמיד יהיו מספיק יעילים. ולכן, במקרי מיגרנות נעשה שימוש בתרופות מסוג טריפטנים. מטופלים רבים פונים לכיוון טיפולים משלימים שונים על מנת לנסות למנוע את כאבי הראש הממושכים. חלק משיטות אלו יכללו דיקור סיני, דיקור יפני, קרניו סקראל ושינויים תזונתיים שונים. שיטות אל יכולות לשפר את תדירות ההתקפים, גם אם לא יעלימו אותם לחלוטין.

ראו גם:

כאב ראש ממושך חזק וכואב עלול להעיד על דימום תת עכבישי

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:
לקבלת מחיר מיוחד עבור רכישת מכשיר בקיורלייזר
דרך המרכז לאבחון כאב השאירו פרטים
דילוג לתוכן