כאב בעת קיום יחסי מין

כאב יחסי מיןכאבים בעת קיום יחסי מין הם דבר נפוץ ביותר, אשר במקרים קלים פוגע בהנאה ובמקרים קשים יותר אף גורם לחוסר יכולת לקיום יחסי מין ומונע באופן חד משמעי את פעולת החדירה.

הכאבים יכולים להופיע בגלל סיבות מגוונות, הכוללות הפרעות גופניות, זיהומים ודלקות והפרעות נפשיות.

כאבים הקשורים לקיום יחסי מין יכולים להופיע לפני, במהלך ואחרי האקט המיני, ובמקרים רבים יש צורך בבירור רפואי וטיפול במקרה הצורך.

כאבים במהלך החדירה

כאבים במהלך החדירה שכיחים מאוד ויכולים להופיע בנשים ובגברים. אצל נשים, הכאב מופיע בגלל הפרעה של כניסת הפין אל הנרתיק.

נשים יכולות להתלונן על כאבים בכל חדירה או רק בחלק מהחדירות, והכאב יכול להיות כואב, שורף או לוחץ.

אצל גברים, במקרים רבים הכאב מופיע על רקע גירוי של העור בפין המוביל לכאבים, או במקרים בהם הנרתיק צר מדי ולא מאפשר כניסה חופשית של הפין. הכאבים יכולים להופיע לאור מספר סיבות:

  • חוסר לובריקציה – בנרתיק קיימות בלוטות האחראיות על הפרשת נוזל הגורם לסיכוך בזמן קיום יחסי מין. כאשר מופרש מעט מדי נוזל ומופיע יובש נרתיקי, עלולים להופיע כאבים במהלך קיום יחסי המין. תופעה זו שכיחה בעיקר לאחר ירידת רמות האסטרוגן בגיל המעבר או אצל נשים המשתמשות בחלק מהגלולות למניעת הריון. כמו כן, קיימות תרופות שונות שגורמות לתופעה כמו תרופות נגד דיכאון, תרופות להורדת לחץ דם ותרופות נוספות.
  • דלקות וזיהומים – דלקות וזיהומים באזור הנרתיק או הפין גורמים לרגישות מוגברת אשר מובילה לכאב בזמן קיום יחסי מין.
  • ווגיניזמוס – תופעה בה שרירי דופן הנרתיק מתכווצים מאוד במהלך קיום יחסי מין, מה שגורם לקשיים בחדירה ולהופעת כאבים (אצל הנשים וגם אצל הפרטנרים שלהן).
  • וולוודיניה – מחלה בה יש רגישות יתר של שפתי הנרתיק, הגורמת לכאב במגע וכמובן בחדירה.

כאב עמוק אצל נשים

סוג נוסף של כאב במהלך קיום יחסי מין מופק בחלקים עמוקים יותר של הנרתיק, ומתאפיין בכך שהכאב מחמיר בתנוחות מסוימות.

הגורמים העיקריים לכאב עמוק הוא פתולוגיה באזור האגן, הגורמת לשינויים אנטומיים שגורמים לכאב בזמן קיום יחסי המין.

כאב כזה יכול להופיע אצל נשים עם צניחת רחם, דלקת בדרכי השתן, כל סוג של דלקת באגן, טחורים, ציסטות בשחלה וכל מצב אחר הגורם לשינויים המונעים חדירה חופשית ונוחה. כמו כן, נשים שעברו ניתוחים באגן עלולות לסבול יותר מכאבים כאלה, בגלל תהליך ההצטלקות והשפעותיו.

גורמים נפשיים מחמירים את הכאב בעת קיום יחסי מין

אחת הסיבות המשמעותיות לכאבים במהלך קיום יחסי מין קשורה למצב הנפשי ואירועים הקשורים למין שקרו בעבר.

חוסר איזון מבחינה נפשית גורם בסופו של דבר לסטרס, הידוע כגורם ישיר לכאבים בזמן קיום יחסי מין, וידוע שגברים ונשים הסובלים מלחץ נפשי נוטים להתלונן יותר על כאבים בזמן יחסי מין.

מלבד חוסר ההנאה הנגרמת בזמן קיום יחסי מין תחת סטרס, הדחק הנפשי גורם לביטוי רב יותר של הכאב, במיוחד אם מדובר באנשים הנוטים לכאבים מסוימים בעת קיום יחסי מין. כאשר מקיימים יחסי מין תחת לחץ נפשי, שרירי רצפת האגן מתהדקים, ולכן ביצוע החדירה הופך לקשה יותר. הסטרס יכול להופיע כתוצאה מאורח החיים (אצל אנשים בעלי אורח חיים לחוץ במיוחד או כאלה הטרודים במחשבות), לאחר היסטוריה של ניצול מיני או להיות קשור באופן ישיר לקיום יחסי המין.

בדרך כלל, טכניקות הרפיה שונות מאפשרות להוריד את מפלס הלחץ ובכך להפיג את הכאב, ולכן מומלצות מאוד לאנשים הסובלים מכאבים על רקע לחץ נפשי.

ראו גם:

סובל מכאב בזמן זקפה? יש לכך כמה סיבות

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:
לקבלת מחיר מיוחד עבור רכישת מכשיר בקיורלייזר
דרך המרכז לאבחון כאב השאירו פרטים
דילוג לתוכן