קנדידה וגינלית כואבת

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כאב

כאבקנדידה וגינלית היא מצב נפוץ ביותר, המופיע כאשר פטריית הקנדידה גורמת לזיהום בנרתיק. הקנדידה הוגינלית מופיעה כמעט אצל כל אישה במהלך החיים, ובדרך כלל קשורה לשינויים הורמונליים ולשימוש בגלולות למניעת הריון.

קנדידה נרתיקית גורמת למגוון סימנים, אשר כוללים גם הופעת כאב, ובאופן כללי תחושת אי נעימות וכאב בנרתיק צריכה להעלות את החשד שמדובר בקנדידה.

הכאב כתוצאה מקנדידה

כאשר קנדידה מתיישבת בנרתיק, היא גורמת לשינויים ברירית אשר עשויים לעורר תחושת כאב. הסימנים העיקריים של כאב על רקע קנדידה הם:

  • כאב בזמן מתן שתן – נשים הסובלות מקנדידה של הנרתיק מתלוננות בדרך כלל על כאבים בזמן מתן שתן. לרוב, מדובר בתחושת שריפה, אשר מופיעה כאשר הנשים משתינות וחולפת מספר דקות מאוחר יותר. בניגוד לדלקת בדרכי השתן, אשר גם גורמת לצריבה במתן שתן, אך מלווה גם בשינויים בתדירות מתן השתן ובדחיפות, קנדידה וגינלית לא גורמת לשינויים בהרגלי מתן השתן.
  • כאבים בשפתיים של הנרתיק – בזמן זיהום בקנדידה נרתיקית, נשים רבות סובלות מכאבים חזקים בשפתי הנרתיק. מדובר בכאב בשפתיים הגדולות והקטנות, אשר מוחמר במגע או בכל גירוי אחר.
  • כאבים בזמן קיום יחסי מין – אחת התלונות האופייניות אצל נשים הסובלות מקנדידה וגינלית היא הופעת כאב בזמן קיום יחסי מין. במקרים אלה, הכאב מופיע במהלך החדירה וכמו כן בזמן מגע באיברי המין וגורם לא נעימות. בדרך כלל התלונה העיקרית היא של תחושה לא נעימה ולאו דווקא של כאב, אך יש נשים רבות שמתלוננות דווקא על הופעת כאב.

סימנים הנלווים לכאב

מלבד הכאב האופייני, נשים הסובלות מקנדידה מתלוננות על סימנים הנלווים לו, וכוללים:

  • גרד ואדמומיות באזור הנרתיק והשפתיים – בזמן זיהום של הנרתיק בקנדידה, לעתים עלולים להופיע אדמומיות וגרד בנרתיק ומחוץ לו על השפתיים. מדובר בסימן שכיח מאוד במקרים של קנדידה, המלווה לכאב האופייני.
  • הפרשה נרתיקית – במקרים רבים של קנדידה נרתיקית, אחד הסימנים האופייניים היותר הוא הפרשה נרתיקית. מדובר בהפרשה של נוזל לבן וגושי, המזכיר גבינת קוטג'. ההפרשה האופיינית עוזרת מאוד להגיע לאבחנה הנכונה ולהעניק לנשים את הטיפול המתאים.

לא תמיד קנדידה מתבטאת בסימנים הללו

חשוב לזכור שלא תמיד קנדידה נרתיקית מתאפיינת בכאב ובסימנים הנלווים שהוזכרו, ולכן כל תחושת אי נעימות באזור הנרתיק והמפשעה צריכה להחשיד שמדובר בקנדידה. אי לכך, כל כאב או אי נעימות באזור הנרתיק דורשים בדיקה גיניקולוגית מקיפה ואבחנה מהו הגורם להופעת הסימנים.

שלילת מחלות מין ומצבים אחרים

כל מצב של כאב נרתיקי יכול להופיע גם במקרים של מחלות מין או לאחר מצבים רפואיים אחרים היכולים לעורר כאב בנרתיק ובאזור איבר המין. ולכן, חשוב מאוד לבצע בדיקה מקיפה על מנת לאתר את הבעיה ולטפל בה כראוי.

טיפול נכון מביא בסופו של דבר להחלמה ולהפסקת הכאב, ולכן מרגע שמופיעים הסימנים השונים יש להגיע באופן מהיר לבדיקה אצל רופא ולהתחיל טיפול.

הטיפול בכאב על רקע קנדידה וגינלית

הטיפול בכאב שנוצר לאחר קנדידה וגינלית פשוט יחסית, וכולל טיפול על ידי תכשירים אנטי פטרייתיים מתאימים. כיום קיימים מספר סוגי תכשירים, הכוללים נרות, קפסולות ומשחות אשר מטפלות באופן מקומי בקנדידה ומספקות תוך מספר ימים הקלה משמעותית בכאב ובסימנים הנלווים. לאחר הטיפול, הסימנים חולפים בהדרגה וניתן לחזור לאורח חיים תקין וללא כאב.

יש לציין שגם אחרי ההחלמה מהפטרת הנרתיקית חשוב להימנע מהידבקות נוספת ומזיהום נרתיקי נוסף ולכן להקפיד על היגיינה מתאימה ועל הוראות רופא הנשים.

כמו כן, מכיוון שקנדידה וגינלית יכולה לגרום לסימנים דומים מאוד למחלות אחרות, לא מומלץ להתחיל טיפול באופן עצמאי (כיום ניתן לרכוש חלק מהתרופות גם ללא מרשם רופא) אלא רק לאחר בדיקת רופא.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן